2019-10-09, 21:34
Medlem
Hursomhelstings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av itsallalie
Exakt såhär är det. Dessvärre håller för många käften, både ifrån fack, chefer av olika rang och VD på olika bolag.

Mycket handlar just om pris och jobben. Har jobbat länge nog att se vilken jävla skitbransch det blivit. Var iväg på fortutbild för en tid sedan och träffade på ett gäng 18 åriga VU1r, de hade ingen jävla aning om hur verkligheten ser ut, olika bolag samma jävla pissiga upplägg.

Givetvis visar politikerna noll intresse, några förändringar i lagen sker knappast. Man har därtill en allvarlig problematik kring polis bristen (som det även där ljugs om, t.o.m. av självaste polischefen).

Säg vilken bransch som är fin idag.
Ruffel o båg och hot överallt, sanslösa arbetsupplägg som man bör köpa och att alla vet hur det är.
Sverige seglar utan en kapten, det finns ingen som håller i rodret, ingen vill veta utan att det ska bara kajka på och tjänas pengar, det finns inte en tanke om morgondagen, det finns inte en tanke om någonting förutom att hålla sig vid makten.

I yrken så får man gärna ett tunnelseende där man tycker att man är ensam om problemen.

Jag ska berätta lite om vardagen i andra yrken, en ung man attackerar med en sax, samma man skallar, torpeder dyker upp ifrån någon konkurrent där jag tvingas till att stötta min chef i ett underläge fyra män mot oss två, jag noteras och att dom kommer igen till där jag utför mitt jobb bara för min skull, att jag ska fatta att vara rädd. Sådant pratar man sällan om och blir man skadad så skyller man på annat, det är fan ingen som vill veta av verkligheten så att det köps av vården oavsett skadornas art.

Våldet finns överallt.
Citera
2019-10-09, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M4STERM1ND
Detta är så fruktansvärt sjukt sätt att reagera på från samhällets sida. I detta läget ska man inte backa. Fatta vilka signaler detta sänder till blattarna? Ut med mer uniformerad personal. Låt Försvarsmakten "öva" i stadsmiljö ett tag framöver. Statuera exempel. NOLLTOLERANS för hot mot väktare och poliser. Detta får inte fortsätta.
Sant! Ju mer man backar desto mer flyttar kriminella fram positioner. Är någon gripen? Båda väktarna måste givit signalement och är säkert lokal förmåga som hänger i krokarna? Ngn som vet som ör gm
Citera
2019-10-09, 22:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Coffee
Inträffade i en källare i Rinkeby

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/1n8qyJ/vakter-overfallna-i-rinkeby--en-skjuten

Dom visste varför dom var där,om dom sen berättar det för lagens långa arm återstår
att se. Just saying
Citera
2019-10-09, 22:41
Medlem
Hur kan facket infora stoppforbud? Det finns ju inga no-go-zoner i sverige...
Citera
2019-10-09, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
Det var fan på tiden:

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/EWEvjj/fack-infor-skyddsstopp-efter-skjutning

(FB) LO-facket Transport inför skyddsstopp för väktare i Rinkeby, 2019-10-09
Citera
2019-10-09, 23:18
Medlem
Vet man för vilket bolag som väktarna jobbade för?
Citera
2019-10-09, 23:25
Medlem
Säkert en medveten markering från dem kriminella för att testa ”samhället”. Hur ska man hantera detta nya scenario? Kommer vi få tungt beväpnade privata väktarbolaget som i USA eller ska polisens insatsstyrka patrullera i Husby? Sverige kommer snart allt mer att efterlikna USA...

MSMs ”ointresse” för händelsen är ju uppenbar. Kan man tolka det på annat sätt än att man inte vill att det ska framgå att det finns no go zones?
Citera
2019-10-10, 00:24
Avstängd
karlinges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av defunct
Säkert en medveten markering från dem kriminella för att testa ”samhället”. Hur ska man hantera detta nya scenario? Kommer vi få tungt beväpnade privata väktarbolaget som i USA eller ska polisens insatsstyrka patrullera i Husby? Sverige kommer snart allt mer att efterlikna USA...

MSMs ”ointresse” för händelsen är ju uppenbar. Kan man tolka det på annat sätt än att man inte vill att det ska framgå att det finns no go zones?

Kan nog tolka det på flera sätt men jag tror att det utreds.
Citera
2019-10-10, 00:31
Medlem
sonofnatures avatar
Pingis Tunering hade väl varit bra att ha på fredagar ?
Tex grilla lite gott å ta lite matcher med pingisboll

Ett sätt att träffas , dela tankar och känslor

Sen skulle en stor pingis Tunering va för de som vunnit .

Trevligt , eller hur ?

Med vänlig hälsning, föredetta ping Pong hjälte
Citera
2019-10-10, 01:21
Medlem
Kundalinis avatar
Inga mattransporter till Rinkeby. Ställ in kollektivtrafiken. Kontrollera bilarna som kör in och ut ur området.

Så löser det sig nog.
Citera
2019-10-10, 01:23
Medlem
Polisen får ju betalt av avskummen så de klagar inte, skulle inte polisen samarbeta med de kriminella så skulle det va lugnt i Rinkeby som är ett litet skithål.
Citat:
Ursprungligen postat av Kundalini
Inga mattransporter till Rinkeby. Ställ in kollektivtrafiken. Kontrollera bilarna som kör in och ut ur området.

Så löser det sig nog.
Citera
2019-10-10, 01:26
Medlem
Kundalinis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rinkeby4
Polisen får ju betalt av avskummen så de klagar inte, skulle inte polisen samarbeta med de kriminella så skulle det va lugnt i Rinkeby som är ett litet skithål.

Så kan det förstås vara. Är det så det är? Då behöver vi skjuta av både en del kriminella och ett gäng snutar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in