2019-10-09, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iloveass2
Det finns en instruktion till vad jag vill att du ska göra just nu, i inlägget som du citerade, men du kanske missade det?

Sen är det magstarkt av dig att kalla andra för WT, nollor, avundsjuka osv. när du själv är arbetslös (oanställningsbar), skuldsatt och inte ens klarar av att reklamera en produkt till CDON...

Om du är så säker på att ALLT jag gör är fel så måste det vara en smal sak att berätta vad du tycker jag ska göra. Det kan du inte . Du vet inte.

Du vet väl inte heller själv egentligen var din sko klämmer i det du läser i tråden. Det enda jag kan få det till är att du är avundsjuk på folk som pluggar och får högre lön än om de inte skulle pluggat och du har så pass feta problem med det så du gillar när det går dåligt för dessa.

Min anställning slutade 16 juli. Jag har akassa nu ja. Det är så det funkar lille vän. Ja du verkar vara en nolla. inget vettigt kommer ur dig ju så vad ska jag tro?
Citera
2019-10-09, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PerGunnar76
Om du är så säker på att ALLT jag gör är fel så måste det vara en smal sak att berätta vad du tycker jag ska göra. Det kan du inte . Du vet inte.

Du vet väl inte heller själv egentligen var din sko klämmer i det du läser i tråden. Det enda jag kan få det till är att du är avundsjuk på folk som pluggar och får högre lön än om de inte skulle pluggat och du har så pass feta problem med det så du gillar när det går dåligt för dessa.

Min anställning slutade 16 juli. Jag har akassa nu ja. Det är så det funkar lille vän. Ja du verkar vara en nolla. inget vettigt kommer ur dig ju så vad ska jag tro?
Återigen, läs igenom tråden igen och ta till dig av råden du har fått, det är många som gett dig rätt vägledning här som du ignorerat.

Jodå, som sagt så känner jag igen rättshaverister när jag ser dem, har med sådana som du att göra nästan dagligdags.

Att du inte hittar något vettigt i den här tråden är för att du inte förstår att skilja på skit (som du skriver) och guld (råd du fått i tråden). Hade du kunnat det hade du inte haft de problem du har.

Jag har ingen anledning att vara avundsjuk, däremot projicerar du en väldig massa. Med tanke på att du inte förstår så enkla saker som hur man betalar räkningar eller vad som händer om man låter bli, eller hur man reklamerar en prdukt utan att göra det till en rättssak, är jag inte särskilt bekymrad vad du tror om mig.
Citera
2019-10-09, 16:37
Medlem
Citat:

Jodå, som sagt så känner jag igen rättshaverister när jag ser dem, har med sådana som du att göra nästan dagligdags.

Rättshaverist är jag ju . det stämmer. om man blir bestulen på sin bil man nyss köpt för 500 lax och inte får ersättning så blir man ju det.

Grattis Einstenín. Som sagt du är en nolla . fångvaktare med benefits?
Citera
2019-10-09, 16:43
Medlem
tremades avatar
Det är roligt när nollan kallar alla andra för nollor. Självinsikt fiskpinne i stekpannan.

Men jag ska inte sitta här och håna Det verkar fruktansvärt tragiskt att vara såhär sinnesförvirrad och ha total avsaknad av självinsikt samt världsuppfattning.
Citera
2019-10-09, 16:56
Medlem
Jag ringde upp Lowell nu för att kolla vad det handlar om? Vad de är ute efter i målet med den felaktiga skulden som de lurade KFM att sätta upp på mig. Vad vill de idag? Jag förstår inte det. De får ju betalt. räcker inte det ? ska man slicka deras tår också? vad är det som gör att de driver ärendent fortfarande?

Jag var snäll och vänlig. Lät idioten tala i 8 minute utan att avbryta hans monolog. Sen när jag ville säga något slog han bakut och sa att jag hotade honom och skulle polisanmäla. han var inte intresserad av att göra upp i godo, bara slänga på luren.

Efter att han talat i 8 minuter var det min tur att säga något och jag tyckte vi borde ta "ett nytt grepp" och ange var vi står idag. Då sa han att det inte alls behövs och han visste exakt hur det är redan och han hade omöjligt gjort fel nånstans. Jag frågade då : Va? så du menar att "du kan allt, har alltid rätt och gör aldrig fel ? . Han svarade då: Absolut !
Så fortgick samtalet och plötsligt börjar jag förstå hur detta ärende kunde bli så svårt när det från början var så lätt : att betala 1100 kr/mån enligt stadfäst dom.
Är det här ett hot då? frågade han efter att jag kommenterat att jag betvivlade att han aldrig gjorde fel samtidigt som hans inlagor är fulla av fel. Han sa då att han spelar in samtalet och jag sa att det gjorde jag också.
Jag ringde till Lowell för att komma vidare men uppenbarligen finns det inget som helst intresse från Lowell att lösa detta. Det enda jag fick höra var att jag hotade honom och att han skulle anmäla mig till polisen . Först höll han en 8 minuter lång monolog och när mitt tålamod började tryta och jag ville säga något och etablera förståelse för vad vi står idag blev han bara irriterad och började tala om hot och polisanmälan.
Citera
2019-10-09, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tremade
Det är roligt när nollan kallar alla andra för nollor. Självinsikt fiskpinne i stekpannan.

Men jag ska inte sitta här och håna Det verkar fruktansvärt tragiskt att vara såhär sinnesförvirrad och ha total avsaknad av självinsikt samt världsuppfattning.

Kul

Vad ska jag göra då? Ta självmord? Vad är det du vill jag ska göra för att du ska bli nöjd?
Citera
2019-10-09, 17:08
Medlem
tremades avatar
"Det är fel på alla andra"
"Alla är nollor"
"Ingen vet hur jag ska hantera detta, bara jag själv"
"Alla är wt utom jag som går på akassa, nyskild osv"

Vad vill han att vi ska säga? Vad vill han få ut av en tråd i ett diskussionsforum när han varken kan lyssna eller innehar någon som helst läsförståelse?
Citera
2019-10-09, 17:20
Medlem
Citat:
"Alla är nollor"

Vad vill han att vi ska säga? Vad vill han få ut av en tråd i ett diskussionsforum när han varken kan lyssna eller innehar någon som helst läsförståelse?

Jag tror att han vill att någon skriver hur han ska stämma fogden. När stämningen inte ger någon framgång så har han någon att skylla på. Det blir då någon annans fel.
Citera
2019-10-09, 17:25
Medlem
Citat:
"Alla är nollor"

akademiker är inte whitetrash.

Jag har alltid fått lära mig att man får gärna tala om vad andra gör fel men man ska då säga vad det är man vill att de ska göra istället

men jag är väluppfostrad
Citera
2019-10-09, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ardathbey
Jag tror att han vill att någon skriver hur han ska stämma fogden. När stämningen inte ger någon framgång så har han någon att skylla på. Det blir då någon annans fel.

ja det kommer jag nog göra. De satte upp en skuld på mig som låg där i 6 veckor just när jag skulle söka jobb. det är det jag ska stämma dem för.
Capish ?
Citera
2019-10-09, 17:47
Medlem
Citat:

Ja, visst är det lustigt. Tyckte det var särskilt roligt när MrFold kom in i tråden med ett ypperligt inlägg, med länkade källor och allt, och fick höra att han skulle sluta tala i gåtor

Lyteskomik är ganska kul ändå, mitt samvete tillåter att jag gör mig rolig på TS bekostnad faktiskt. Det är ändå bara lite hån, jag anmäler ju inga skulder till KFM som inte finns åtminstone...

Citat:
Ursprungligen postat av PerGunnar76
ja det kommer jag nog göra. De satte upp en skuld på mig som låg där i 6 veckor just när jag skulle söka jobb. det är det jag ska stämma dem för.
Capish ?

Jo, det har nog alla i tråden förstått att det är vad du vill göra. Precis vad nästan alla i tråden avråder dig från att göra, och jag kan garantera att minst en jurist här i tråden sagt att det är en dålig idé.
Citera
2019-10-09, 18:01
Medlem
Citat:
Ja, visst är det lustigt. Tyckte det var särskilt roligt när MrFold kom in i tråden med ett ypperligt inlägg, med länkade källor och allt, och fick höra att han skulle sluta tala i gåtor

Lyteskomik är ganska kul ändå, mitt samvete tillåter att jag gör mig rolig på TS bekostnad faktiskt. Det är ändå bara lite hån, jag anmäler ju inga skulder till KFM som inte finns åtminstone...

Jo, det har nog alla i tråden förstått att det är vad du vill göra. Precis vad nästan alla i tråden avråder dig från att göra, och jag kan garantera att minst en jurist här i tråden sagt att det är en dålig idé.

det var väl inget fel på mrFolds inlägg? Han visade ju exempel på skadestånd 3 lax också

han talade i gåtor med att jag var rättshaverist. Jag hade då inte berättat om min stulna bil 2,7 miljoner i fordran idag. men rättshaverist är jag nog definitionen av om man tar hänsyn till det ärendet

ok jag kanske också gör mig rolig på din bekostnad en vacker dag.

Tråden handlade om skadestånd och hur länge KFM får visa fel uppgifter, sätta upp en skuld på en som inte existerar.

In princip ingen har varit i närheten av att säga vad de tycker kring detta. Måste vara rekord på Flashback med yttrandefrihet men ingen kan yttra sig

Så jag säger det igen. Jag tycker 6 veckor är för lång tid. Det börjar ticka ett vite. Vad tycker ni ? 6 år är det också ok? Ja Nej Kanske ? Var går gränsen på ett ungefär?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in