Ni som säger att ni inte har ångest kan inte vara över 40år? Efter 40 fattar man på allvar att livet håller på att ta slut. Hälsokrämper kommer prostata mm. Förr eller senare kommer dödsångesten till alla, när fick ni eran?
Inget av det där är skäl att ha ångest. Det handlar bara om att man ska leva sitt liv.
Fick min i 20 års åldern, för att jag åt ohälsosamt. Dessutom kände jag väldigt stor lidande konstant.
Mår dåligt när jag avviker från dieten, annars mår jag rätt ok.
Man lär sig också bättre sätt att leva. Att jag dör vet jag redan om. Vill bara ha ett bra liv medans jag lever, och vill inte dö i förtid. Det är därför jag äter bättre. Träning gör jag redan, och ser det som en naturlig del av livet.
Ja. Jag arbetar dessutom i en bransch med konstant livsfara där det från ena sekunden kan gå från att gå hur bra som helst till omedelbar död eller rejäl lemlästning på ett ögonblick - om man inte passar sig, eller gör dumma misstag. Går arbetet bra så går det bra - går det dåligt så får folk läsa om det i tidningarna efteråt...
En uppmaning som må låta korkad: var försiktig! För det låter som att du arbetar med högspänning eller något.
Jag känner mig olycklig. Hade önskat att jag inte träffat ett visst fruntimmer. Skulle vilja träffa ett annat fruntimmer istället, ett som sökte sig till mig vid ett visst ögonblick. Men jag vet knappt var hon bor.
Senast redigerad av Mertillen 2019-10-07 kl. 07:56.
Är full av ångest men inte för döden utan för livet som måste levas innan. Ångest i kombination med mer konkreta rädslor för allt möjligt och att man känner sig låg. Det är ofta totalt handlingsförlamande. De som inte har ångest är väl födda så, med någon slags tur, eller har det väldigt bra och är tillfreds på alla plan.
nej har inte ångest eller känner rädsla för avslutet
har ändå levt ett rätt bra liv
jag möter döden stolt
för den kommer till oss alla om vi så vill eller inte , va så säker
den ända rättvisa som finns
är skönt att veta
Helvete, blir livet inte bättre ju äldre man blir så kommer jag inte ens bli 40.
Du kan inte vänta på denna förändring, du måste skapa och manifestera den. Ta bort de faktorer i ditt liv just nu som du inte är nöjd med så kommer ditt liv att bli bättre. Det är som att sitta på altanen och hoppas att den där stora granen som täcker solen och sjöutsikten ska ramla ner av sig självt.
Sitter du och väntar på att granen ska ramla ner eller hugger du ner den för att få fram solen och sjöutsikten?
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!