Citat:
Ursprungligen postat av
dodgenommeditation
När mitt skägg börjar växa minst 1 centimeter blev det lite fult, mitt perfekta utseende är när jag rakar det, och dem väntar jag i 6 dagar, mer än att det börjar se ut så bra, det uppenbara svaret för mig det att klippa det, för jag ser dålig ut utan skägg, så när jag klipper med en sax är det hemskt, ser inte ut som mitt skägg efter att jag rakat, så vad kan jag möjligen göra? Jag har ett datum på två dagar, jag kan inte raka det.
*Jag talar inte flytande svenska, så pek inte på mina fel.*
Skäggtrimmer!
Om du vill ha en kortare stil så är en skäggtrimmer perfekt. Du kan ha t ex 9 mm runt hakan, en liten bit utåt sidorna, och mot munnen, och t ex 4 mm på sidorna. Mustaschen låter du växa så den blir tjock, den blir för tunn med trimmer. Du trimmar upp den på sidorna runt munnen en liten bit med samma storlek som hakan.
Sedan ovanför läpparna och ned en bit, typ till smilgroparna, trimmar du bara längst ut med kortaste längden, du kapar bara vid toppen, trimma inte allting då blir mustaschen tunn och spretig. Obs, försiktigt utav bara helsike ovanför läppen. Blir riktigt bra det. Lycka till!
Philips 5000 funkar bra, fin maskin, t ex:
https://www.elgiganten.se/product/pe...immer-bt550215