2019-10-04, 00:10
Medlem
dodgenommeditations avatar
När mitt skägg börjar växa minst 1 centimeter blev det lite fult, mitt perfekta utseende är när jag rakar det, och dem väntar jag i 6 dagar, mer än att det börjar se ut så bra, det uppenbara svaret för mig det att klippa det, för jag ser dålig ut utan skägg, så när jag klipper med en sax är det hemskt, ser inte ut som mitt skägg efter att jag rakat, så vad kan jag möjligen göra? Jag har ett datum på två dagar, jag kan inte raka det.
*Jag talar inte flytande svenska, så pek inte på mina fel.*
Citera
2019-10-04, 00:12
Medlem
Wait and let it grow out.

Then go to a berberer / hairdresser and let them fix it.
Citera
2019-10-04, 00:15
Medlem
yz44s avatar
En inställbar skäggtrimmer kanske kan vara något.
Citera
2019-10-04, 00:18
Medlem
Stenballes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dodgenommeditation
När mitt skägg börjar växa minst 1 centimeter blev det lite fult, mitt perfekta utseende är när jag rakar det, och dem väntar jag i 6 dagar, mer än att det börjar se ut så bra, det uppenbara svaret för mig det att klippa det, för jag ser dålig ut utan skägg, så när jag klipper med en sax är det hemskt, ser inte ut som mitt skägg efter att jag rakat, så vad kan jag möjligen göra? Jag har ett datum på två dagar, jag kan inte raka det.

Jag har haft helskägg i närmare 30 år.
I början visste jag inte hur jag skulle hantera det för att det skulle se bra ut.
Jag gick till en frisör/barberare och bad henne "fixa" det.
Det blev bra och efter hennes råd och guidning har jag skött det själv sedan dess.
Senast redigerad av Stenballe 2019-10-04 kl. 00:21.
Citera
2019-10-04, 00:21
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:

Som du fick tips om, skäggtrimmer, så kan du få ett jämnlångt skägg av önskad längd.
Citera
2019-10-04, 00:36
Medlem
MrLevaLivets avatar
Citat:

Skäggtrimmer!

Om du vill ha en kortare stil så är en skäggtrimmer perfekt. Du kan ha t ex 9 mm runt hakan, en liten bit utåt sidorna, och mot munnen, och t ex 4 mm på sidorna. Mustaschen låter du växa så den blir tjock, den blir för tunn med trimmer. Du trimmar upp den på sidorna runt munnen en liten bit med samma storlek som hakan.

Sedan ovanför läpparna och ned en bit, typ till smilgroparna, trimmar du bara längst ut med kortaste längden, du kapar bara vid toppen, trimma inte allting då blir mustaschen tunn och spretig. Obs, försiktigt utav bara helsike ovanför läppen. Blir riktigt bra det. Lycka till!

Philips 5000 funkar bra, fin maskin, t ex:
https://www.elgiganten.se/product/pe...immer-bt550215
Senast redigerad av MrLevaLivet 2019-10-04 kl. 00:43.
Citera
2019-10-04, 01:14
Medlem
dodgenommeditations avatar
Ja, tydligen låter skägget växa och fixa i framtiden är det bästa sättet att gå, det kommer att minska många problem om det ser bra ut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in