2019-10-03, 15:14
Medlem
Vilka är kunderna - bögar från 20 mils omkrets - eller?

Uppenbarligen ett Pride-företag

https://www.merinfo.se/foretag/B%C3%B6gens-Korvmoj-AB-5590911144/2kgomnc-1mff7/styrelse-koncern

Undrar hur många olika sorts "korvar" man kan få schmaka där

Man får inte döpa barn till vad som helst - inte heller vilka bokstavskombinationer som helst
på bilars reg skyltar - men Bögens Korvmoj AB är tydligen helt OK både för Bolagsverket o
Skatteverket - tänk om - ni har sånt jävla perverst namn så vi vill inte ha era jävla äckliga
bögskattepengar - det vore väl kul
Citera
2019-10-03, 15:19
Medlem
Kniv-Yxas avatar
Det är 2019 nu, väx upp och köp en korv!
Citera
2019-10-03, 15:27
Medlem
Ja det är äckligt, men han som ägde de förut va bög så det kallades bögens i folkmun, sen flyttade dom kiosken för ny väg skulle byggas och då tog de nya ägarna bögnamet...Fast på kiosken står det Bogens istället.

Borde förbjudas o heta så äckligt.

I Alingsås ligger bögen
Citera
2019-10-03, 15:30
Medlem
Gaydars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SC430

https://www.merinfo.se/foretag/B%C3%B6gens-Korvmoj-AB-5590911144/2kgomnc-1mff7/styrelse-koncern

Man får inte döpa barn till vad som helst - inte heller vilka bokstavskombinationer som helst
på bilars reg skyltar - men Bögens Korvmoj AB är tydligen helt OK både för Bolagsverket o
Skatteverket - tänk om - ni har sånt jävla perverst namn så vi vill inte ha era jävla äckliga

Försök komma ut ur garderoben pojkvasker! Glöm inte att åtminstone tvätta händerna och byta kallingar innan du börjar (sannolikt helt nödvändigt, för ditt tillfrisknande ) jaga karlar att ligga med.
Citera
2019-10-03, 17:13
Medlem
elva9tolvs avatar
Uppenbart nån som gillar att provocera. Att folk startar snackisar är ju syftet med namnet, reklam ni vet Ni gör precis det han vill att ni ska göra när ni gör flashbacktrådar om det.
Citera
2019-10-03, 17:19
Medlem
Gemenis avatar
Lär dig googla för fan.
https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=95&artikel=6643275
"Alltid öppet var mottot för mytomspunna Bögens i Alingsås. Ägaren var ständigt på plats, var det nedrullat släpptes kunderna in genom bakdörren.

– Visst det är lite provocerande men ett sånt etablerat namn ändrar man inte på, säger Nora som äger Kristineholmskiosken i Alingsås sedan 16 år."

Verkar ju gå bra då dom har en kronkalle anmärkning sedan har företaget köpt sig en röd Tesla Model S. Fordonet köptes 2019-06-28.

EDIT: Fanns visst redan en tråd från 2004 (FB) "bögens"
Senast redigerad av Gemeni 2019-10-03 kl. 17:23.
Citera
2019-10-03, 17:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av elva9tolv
Uppenbart nån som gillar att provocera. Att folk startar snackisar är ju syftet med namnet, reklam ni vet Ni gör precis det han vill att ni ska göra när ni gör flashbacktrådar om det.

Dock är inte namnet i sig så jätteprovocerande för de flesta när det är statligt sanktionerat väl?

Vill du provocera på riktigt så säljer du chokladdoppad banan från Niggergott kiosk. Då kommer mången etniskt svensk klimakteriekärring gå i taket.

Edit: Jag provoceras iaf inte direkt av namnet, som är småkul, kan jag säga (trodde det var ironiskt). Jag provoceras dock av dubbelmoralen. Du får döpa ditt företag till provocerande namn men bara sådana namn som är statligt sanktionerad provokation(?).

Trots allt inte länge sedan det här namnbytet var på tapeten:

(FB) Sista kartnamnet med ordet ”neger” försvinner – för kränkande enligt Lantmäteriet
Senast redigerad av OllarSenoritas 2019-10-03 kl. 17:54.
Citera
2019-10-03, 17:54
Medlem
rikastistorstans avatar
Ah klassiskt hak! Det har som sagt ingenting att göra med något fånigt Pride-hbtq-trams att göra. Stället har alltid kallats bögens pga den tidigare ägare. Snarare modigt och kul att den nu heter det officiellt.
Citera
2019-10-03, 18:32
Medlem
Hahaha garvade rakt ut. Klockrent namn. 😂

Skulle lätt kunna tänka mig en wurst hos bögen. så länge jag inte påtvingas HANS egen wurst då.
Citera
2019-10-03, 18:49
Medlem
elva9tolvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OllarSenoritas
Dock är inte namnet i sig så jätteprovocerande för de flesta när det är statligt sanktionerat väl?

Vill du provocera på riktigt så säljer du chokladdoppad banan från Niggergott kiosk. Då kommer mången etniskt svensk klimakteriekärring gå i taket.

Edit: Jag provoceras iaf inte direkt av namnet, som är småkul, kan jag säga (trodde det var ironiskt). Jag provoceras dock av dubbelmoralen. Du får döpa ditt företag till provocerande namn men bara sådana namn som är statligt sanktionerad provokation(?).

Trots allt inte länge sedan det här namnbytet var på tapeten:

(FB) Sista kartnamnet med ordet ”neger” försvinner – för kränkande enligt Lantmäteriet

Det är ingen tvekan om att det är provocerande. Bara för att du och jag kan konsten att slappna av betyder det inte att alla tar det så. Det finns en stor skara spända jävlar som skakar tänder av sånt här. Tro mig!
Dessutom så är det väl inte nödvändigt att jämföra olika provocerande saker här och därmed mena att detta inte är så farligt, "för det finns ju värre saker". Ja du och jag tycker så! Men visst finns det folk till en förbannelse att inte hålla med.
Citera
2019-10-03, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gemeni
Lär dig googla för fan.
https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=95&artikel=6643275
"Alltid öppet var mottot för mytomspunna Bögens i Alingsås. Ägaren var ständigt på plats, var det nedrullat släpptes kunderna in genom bakdörren.

– Visst det är lite provocerande men ett sånt etablerat namn ändrar man inte på, säger Nora som äger Kristineholmskiosken i Alingsås sedan 16 år."

Verkar ju gå bra då dom har en kronkalle anmärkning sedan har företaget köpt sig en röd Tesla Model S. Fordonet köptes 2019-06-28.

EDIT: Fanns visst redan en tråd från 2004 (FB) "bögens"

Riktigt bra info men saknar en grej, hette stället Bögens även när Bögen hade det? Alltså var det skyltat så?
Citera
2019-10-04, 15:56
Medlem
Wheeler88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SC430

Är det han som säljer harakiri korv i gamla stan?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in