Citat:
Ursprungligen postat av
Sinlo89
När tror du 70-80kr nås? Om vi ser till hösten, vad är det minsta respektive högsta du tror Scandion kan ligga på? Kurs vid eventuellt uppköp?
Köpte in mig runt 5kr förra året

Citat:
Ursprungligen postat av
ReallyHotCoffee
Ska jag nu också då köpa efter ett race uppåt? Går det ner (om än så temporärt) igen till kanske 20kr, då kommer det lixom svida ännu mer (återigen, temporärt antagligen) Tror fortfarande på aktien och finns inget som visar på motgångar ännu vad jag sätt.
Men just nu funderar jag på att avvakta efter denna race upp mot nästan 30(!) och se om det faller tillbaka lite, för att sedan fortsätta uppåt. Vart lite lätt distraherande och svårt att släppa.
Pitcha gärna in med tankar, vad hade ni gjort i min sits?
Har funderat på att tex trycka in dubbelt så mycket pengar som jag gjorde första gången, för att dämpa denna ångest haha.
Jag kan svara båda er på en gång.
Ja, det är surt att sälja direkt innan en race, eller efter en. Dock som en erfaren investerare lär man sig att göra en riktigt due diligence och sätta långsiktiga mål.
Svårt för mig att analysera om aktien ska upp eller ner just idag, men långsiktigt ska den upp kraftigt - det är bara att läsa tråden för att förstå det, allt motivering finns baserade på fakta från bolaget.
Med detta i åtanke, är frågan: vågar man avvakta eventuell dip som i längre sikt, dvs. exit till big-pharma partner, kommer spela mindre roll - och kanske missa allt på grund av detta?
Alla har deras egna strategier, men jag svarar med köpknappen. Köper på mig mer vid varje lödning sedan IPO och skiter i kortsiktiga dips.
Sen till frågan vad kan Scandion och SCO-101 vara värt? Med en unikt produkt som kan direkt tillbringa flera miljarder euro/år, samt några miljarder mer på indirekta intäkter, är det väldigt högt värdering som vi snackar om vid exit.
ORIC ogärna, FAS1 peer till scandion, gjorde IPO nyligen. Deras BV är 10mdkr (!) med mindre potential.
Guggenheim satt en köprek på dem upp till 15mdkr - motsvarar närmre 800kr/aktie i Scandion perspektiv!
Glöm inte att det är just Guggenheim som mäklade Scandion styrelseordföranden Peter senaste exit på 10mdkr. Enligt honom har scandion redan "tagit råd av Guggenheim"
VD Nils säger själv att han inte ser varför skulle SCO-101 vara mindre värd, och ORIC värdering är närmre siffran dem snackar om i deras förhandlingar med big-pharma partners. (Över 10mdkr)
Till Biostock säger Nils igår "I foresee communications reporting on new partnerships and collaborations"
En avtal på detta summa kan vara närmre än vi vågar tro..
Kortsiktigt har vi flera fina triggers, här är tre av dem finaste enligt mig:
- SCO-101 cohort (patient) data, effekt redan i Juni, sen är det PM om flera patienter varje 2-3 veckor.
- CTA (ansökan att inleda) deras andra FAS2, med SCO-101 i PDAC också i juni. Sen är det PM om godkännande och PM om när studien börjar.
- Data från SCO-101 + Immuno-Oncology studier. Enligt Nils är dessa "by request from one of the biggest players in the field" - med andra ord, och tanke på Nils vågade påstående om PM om paetnerskap inom kort, kan vara redan då vi får avtal. Juni/Juli skulle jag gissa på.
SVD börsplus värderade Scandion till 1,5mdkr (70-80kr/aktie) år 2018, innan allt jag nämnde ovan hände. Sedan dess utvecklade Scandion med enormt framsteg.
Data på SCO-101, data på SCO-201, började med immuno-oncology, upptäckte SOM-001 antibiotikaresistans och data på den, 5m DKK från Danmarks innovation fond, stöd från EU, betydligt big-pharma intresse och förhandlingar mm....
Kortsiktigt BV med allt vi vet idag, enligt mig: 1,5-2mdkr. Dvs 70-89-90kr/aktie.
BV på SCO-101 FAS2 effekt och/eller lyckade immuno oncology: 2-4mdkr.
Mål på avtal, som enligt Nils kan vara närmre än vi tror: över 10mdkr.
Som alltid, läs tråden och fatta bästa beslut för er. Finns massa med motivering här i tråden