2020-08-29, 19:00
Medlem
bajssprutans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 13377331
Saniona behöver pengar för att finansiera sin egen forskning i senare fas inom två stycken väldigt ovanliga sjukdomar (Prader Willis-syndrom och hypotalamisk fetma).

Saniona kommer med tiden att göra sig av med alla sina aktier i Scandion Oncology för att Saniona behöver pengarna själva som sagt.

Detta tror jag inte är negativt för Scandion Oncology på något vis.

Bolaget är ju trots allt en avknoppning och tanken är väl att de ska kunna stå på egna ben och få in andra finansiärer nu med dessa lovande resultat i ett tidigt skede av forskningen som jag förstår det.
Kanske är det så att Saniona passar på att casha hem nu när Nisse har haussat upp aktien in absurdum.
Kanske är det till och med så att de 50k aktier Nisse skänkte vart och ett av sina barnbarn i april nångång även de passar på att trickla ut i de 8 veckor Saniona med nuvarande takt ska sälja ut hela leken med Svartepettrar.

Eller har jag fel och det här är årets superraket.
Citera
2020-09-04, 23:19
Medlem
Så vad händer med PDAC godkännandet? Tror det var så det hette iaf, inte super koll på vad allt heter. Skulle väl ha kommit för typ 2 veckor sen enligt Nils om man läst folk på placera och i diverse Facebook grupper?

Vad är det som drar ut på tiden? Desto längre tid det går desto mer borde man väl bli oroad över att dem inte fått den godkänd än? Med tanke på det de visat upp so far så borde den väl inte ha några som helst problem att bli godkänd men som sagt, övertid nu.
Citera
2020-09-10, 09:19
Medlem
evilbeavers avatar
Vad är nästa hållpunkt för scandion? Kursen går stadigt nedåt, är det några nya presskonferenser på gång?
Citera
2020-09-10, 12:16
Medlem
Osynk-Bjarnes avatar
Efterlyser också detta. Är just nu i valet och kvalet om jag ska orka vara kvar i den här jävla skidbacken eller om vi är på väg ner i en avgrund.
Citera
2020-09-10, 12:29
Medlem
felstavadds avatar
Jag hoppade av förra veckan och sålde mitt, missade givetvis toppen men gjorde ändå en liten vinst som kan gå till annat. En spännande aktie som jag hopppas det går bra för igen men jag släppte den bl.a pga tystnaden om vad som händer och är på gång.
Jag tyckte inte det var lätt beslut att sälja och känner att den har potential men som nybörjare så nöjer jag mig med det lilla som sagt.
Citera
2020-09-12, 20:25
Medlem
Gått snart en månad sen Nils sa att vi skulle få PDAC godkännandet "vilken dag som helst" men ingenting än, ingen kommunikation från företaget överhuvudtaget angående förseningen eller när vi förväntas få svar och kursen fortsätter rasa. Får se om vi hamnar under 40 nästa vecka eller inte.

Ungefär hur lång tid är det kvar tills resultaten från de 6 patienterna presenteras? 2 Månader eller längre?
Senast redigerad av Pushallin 2020-09-12 kl. 20:28.
Citera
2020-09-16, 10:58
Medlem
HundenVovvis avatar
Nu kom styrkebesked!

Kan inget annat än att bli taggad som in i!

"We are now taking a major step in the transformation process of Scandion Oncology from an early stage biotech to a mature, clinical stage company. The positive data from the first patient cohort made it possible for us to attract a major international biotech profile like Bo Rode Hansen and I’m confident that Bo and Nils will drive Scandion Oncology towards commercial success to the benefit of patients and shareholders""

Länk till PM:
https://www.spotlightstockmarket.com/en/market-overview/news/news-article/?id=62597&publisher=370
Senast redigerad av HundenVovvi 2020-09-16 kl. 11:01.
Citera
2020-09-16, 11:04
Medlem
Håller verkligen med! Väldigt fin nyhet! Gogo!
Citera
2020-09-16, 11:27
Medlem
Femliters avatar
Är så jäkla nöjd att jag tankade förra veckan. Detta lovar gott minst sagt.
Citera
2020-09-17, 23:47
Medlem
WhiteWalkers avatar
Höjde mitt GAV från ca 25 till 40 idag. Är nu snuskigt investerad procentuellt, men vill bygga upp ett kapital att jobba vidare med. Har varit med sen 10kr och har redan cashat ut största delen av insatserna, så nu är det bara att spänna fast sig och åka med. Har spenderat betydligt mer på betydligt sämre saker och sedan kohortdatan är jag knappt orolig längre.

Återkommer om 12-18 månader och meddelar om det är champagne eller hårdbröd till frukost.

För att nämna något av värde: Blev bara ännu mer positiv av VD-bytet. Nils är en riktig lirare, men han är kanske inte smidigast när det kommer till att locka till sig investerare (förvisso bjudit på några dippar åt oss som läser hela rapporterna/PMs). Bra att han får ägna sig åt sitt riktiga jobb istället för att videochatta med Discordmaffian hela dagarna
Citera
2020-09-23, 14:52
Medlem
Varför så tyst från Venturer ända sedan raset från ath? Brukade vara inlägg var och varannan dag innan och nu ingenting. Han verkade vara rätt påläst om företaget.
Citera
2020-09-25, 06:19
Medlem
WhiteWalkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motor12
Varför så tyst från Venturer ända sedan raset från ath? Brukade vara inlägg var och varannan dag innan och nu ingenting. Han verkade vara rätt påläst om företaget.

Går rykten om att han cashade ut på 65 och köpte en ö i Dubai. Eller så är han på discord som alla andra
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in