2020-05-25, 19:25
  #73
Medlem
Aerials avatar
Väldigt intressant bolag som jag har följt ett tag och försökt samla information/kunskap om innan inköp.
Dom ska ha stämma på Onsdag (27/5) där framtida strategi kommer presenteras och jag tänkte köpa in mig innan dess.

Om jag har förstått det rätt så har dom redan dragit till sig en del uppmärksamhet från de stora läkemedelsbolagen och eventuella framtida samarbetspartners.
Dock så ser dom ut att fortfarande gå under radarn bland gemene man och därför kan det vara läge att kliva in nu innan den breda massan fått upp ögonen för detta bolag, vilket jag tror dom kommer få när resultat släpps från fas 2 studien på SCO-101 där goda resultat väntas inom snar framtid.

Som alltid i Biotech hög risk, men från informationen jag har kunnat läsa mig till ser det klart intressant ut.
Citera
2020-05-26, 17:38
  #74
Medlem
Aerials avatar
Vilket visade sig vara ett väldigt bra beslut, såhär strax efter stängning.
Hoppas att någon tog rygg!
Citera
2020-05-26, 20:12
  #75
Medlem
Untouchables avatar
Är +40% efter dagens rally, hoppas på positiva besked imorgon.
Citera
2020-05-26, 21:34
  #76
Medlem
Aktien har blivit rejält pressad under en längre period och nu börjar det lättas till - strax innan kliniska resultat.
Dessutom väntar vi på mer information kring big-pharma förhandlingarna och SCO-101 pre-kliniska studier i kombination med immuno-oncology på big-pharma önskemål, som Scandion rapporterade om häromveckan.
Mycket möjligt att dessa studier även sponsras av big-pharma, med tanke på Company YY som erbjöd att göra just detta.

Sitter på närmre 200% avkastning, men det skiter jag i.
Vi har betydligt större uppsida än så och jag säljer inte en enda aktie.

Tvärtom faktiskt, idag fyllde jag på lite till för över 20kr.
Gratulerar er som sitter inne. Ni som inte besitter några guldbiljetter ännu kan fortfarande kliva in, inte alls för sent!
__________________
Senast redigerad av Venturer 2020-05-26 kl. 21:39.
Citera
2020-05-27, 09:03
  #77
Medlem
Första SCO-101 patient fullt behandlat, utan toxicitet och med lyckade biomarker endpoints

https://www.avanza.se/placera/pressmeddelanden/2020/05/27/scandion-oncology-as-scandion-oncology-announces-that-the-first-patient-has-received-treatment-with- sco-101-in-combination-with-folfiri.html


Som sagt, större big-pharma intresse på bolaget och SCO-101, årsstämman idag där förväntar jag mer detaljer om klinisk utvecklingen och big-pharma förhandlingarna.

Vi går mot 1,5mdkr enligt mig. Dvs 70-80kr/aktie.
Citera
2020-05-27, 12:31
  #78
Medlem
Skohornets avatar
Köpte in mig på 10 respektive 16kr. Funderar på att lasta in mer nu
Citera
2020-05-27, 15:47
  #79
Medlem
Aerials avatar
Efter att ha följt bolaget ett tag så ångrar jag lite att jag inte köpte in mig tidigare.
Visst är det väl knappast för sent ännu då bolaget fortfarande känns undervärderat, men ändå.
Man vill alltid ha mer.
Citera
2020-05-28, 08:13
  #80
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skohornet
Köpte in mig på 10 respektive 16kr. Funderar på att lasta in mer nu

Det gör du rätt i! Utöver lyckade första patient enligt första delen, avslöjade stämman några större saker som gör mig ännu mer övertygad att uppköp eller avtal är nära

Först är deras pre-klinska studier på SCO-101 + Immuno-Oncology "very similar to those requested in JPM2020 by one of the biggest pharma players in the field"

Sen är det bekräftad att Scandion Oncology tog råd från en av världens största mergers & acquisitions mäklare inom pharma.

Peter, Scandion Oncology styrelseordföranden, har tidigare sålt Prexton Theraputics för $1B. Detta deal mäklades genom Guggenheim.
Enligt Peter "We have good contact with Guggenheim and we have taken their advice when doing Scandion Oncology business development planning, and are among the institutions we met with during JPM2020"

Så vad har vi då... ny prekliniska studier som stämmer överens med det som en eventuell big-pharma partner vill se, och en deal-making institut som specialiserar på mergers & acquisitions och dessutom lyckade sälja en av Scandion styrelseordförande bolag för över $1B tidigare.
Sammanträffande? Det tror jag inte...

Ja, det blir bra det här! Mot 1,5mdkr BV inom kort tror jag (70-80kr). Uppköp kort därefter.
Citera
2020-05-28, 11:06
  #81
Medlem
Untouchables avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Venturer
Det gör du rätt i! Utöver lyckade första patient enligt första delen, avslöjade stämman några större saker som gör mig ännu mer övertygad att uppköp eller avtal är nära

Först är deras pre-klinska studier på SCO-101 + Immuno-Oncology "very similar to those requested in JPM2020 by one of the biggest pharma players in the field"

Sen är det bekräftad att Scandion Oncology tog råd från en av världens största mergers & acquisitions mäklare inom pharma.

Peter, Scandion Oncology styrelseordföranden, har tidigare sålt Prexton Theraputics för $1B. Detta deal mäklades genom Guggenheim.
Enligt Peter "We have good contact with Guggenheim and we have taken their advice when doing Scandion Oncology business development planning, and are among the institutions we met with during JPM2020"

Så vad har vi då... ny prekliniska studier som stämmer överens med det som en eventuell big-pharma partner vill se, och en deal-making institut som specialiserar på mergers & acquisitions och dessutom lyckade sälja en av Scandion styrelseordförande bolag för över $1B tidigare.
Sammanträffande? Det tror jag inte...

Ja, det blir bra det här! Mot 1,5mdkr BV inom kort tror jag (70-80kr). Uppköp kort därefter.
Kanske har missat det, men vad baserar du 1,5mdkr i BV på? Tänker på värderingen av ORIC som jämförelse och de positiva testresultaten av SOM-001, borde inte värderingen vara högre än så då?
Citera
2020-05-28, 11:50
  #82
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Untouchable
Kanske har missat det, men vad baserar du 1,5mdkr i BV på? Tänker på värderingen av ORIC som jämförelse och de positiva testresultaten av SOM-001, borde inte värderingen vara högre än så då?

Ja, betydligt högre. Menade som kortsiktigt riktkurs bara, inom 2-3 månader kanske?
Motivering finns i tråden
Citera
2020-05-28, 12:49
  #83
Medlem
Skohornets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Venturer
Det gör du rätt i! Utöver lyckade första patient enligt första delen, avslöjade stämman några större saker som gör mig ännu mer övertygad att uppköp eller avtal är nära

Först är deras pre-klinska studier på SCO-101 + Immuno-Oncology "very similar to those requested in JPM2020 by one of the biggest pharma players in the field"

Sen är det bekräftad att Scandion Oncology tog råd från en av världens största mergers & acquisitions mäklare inom pharma.

Peter, Scandion Oncology styrelseordföranden, har tidigare sålt Prexton Theraputics för $1B. Detta deal mäklades genom Guggenheim.
Enligt Peter "We have good contact with Guggenheim and we have taken their advice when doing Scandion Oncology business development planning, and are among the institutions we met with during JPM2020"

Så vad har vi då... ny prekliniska studier som stämmer överens med det som en eventuell big-pharma partner vill se, och en deal-making institut som specialiserar på mergers & acquisitions och dessutom lyckade sälja en av Scandion styrelseordförande bolag för över $1B tidigare.
Sammanträffande? Det tror jag inte...

Ja, det blir bra det här! Mot 1,5mdkr BV inom kort tror jag (70-80kr). Uppköp kort därefter.

Ja jag köpte den här från första början efter att ha läst hela din tråd och förstått att du var inne på nåt riktigt bra. Tyvärr sålde jag av en del på 20kr efter att ha blivit bränd av Asarina pharmas misslyckades fas 2.

Köpte iallafall på mig fler på 22.50 när jag skrev inlägget och ångrar mig inte! Nu får vi se hur långt det kan gå
Citera
2020-05-28, 13:34
  #84
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skohornet
Ja jag köpte den här från första början efter att ha läst hela din tråd och förstått att du var inne på nåt riktigt bra. Tyvärr sålde jag av en del på 20kr efter att ha blivit bränd av Asarina pharmas misslyckades fas 2.

Köpte iallafall på mig fler på 22.50 när jag skrev inlägget och ångrar mig inte! Nu får vi se hur långt det kan gå


Det kan gå så långt som det finns - dvs. UPPKÖP!

Idag publicerades ny Biostock intervju med VD Nils, väldigt bull!
Värt att notera dessa citat:

"Scandion Oncology has recently informed the market that we are going into the area of cancer immunotherapy.
When we have the first results, there will be further communication to the market."
Dessa studier är alltså "very similar to those requested by a potential big-pharma partner"

Sen säger han ganska bestämd att han "foresees" PM om samarbete eller avtal!
"Scandion Oncology also keeps very active within business development.
I foresee news reporting on new collaborations, partnerships etc."

Lägg till Guggenheim som specialiserar på mergers & acquisitions...

https://www.biostock.se/2020/05/har-scandion-oncologys-pipeline-wall-street-potential/


Angående Asarina Pharma och deras flopp: med lite erfarenhet skulle man inte bli förvånad av deras resultat.
Menar inget illa, men Asarina studien baserades på placebo och självmätningar. Det är klart recept för katastrof.

Scandion Oncology har starkt pre-klinisk data, och tydliga kliniska endpoints att mäta under deras klinisk fas.
Scandion använder även dem biomarkörer, som enligt statistiken mer än dubblar chanser för succé på FAS2or, samt att SCO-101 är en enkel kombinationsbehandling som i sig dubblar chanserna ytterligare.
Dessutom, rapportering efter varje cohort blir en mini-interim och hjälper att justera förväntningarna. Man kan också se det som en mini-trigger att förvänta sig var 2-3 veckor.


Jag tror starkt på 1,5mdkr BV som kortsiktigt mål och uppköp eller avtal redan år 2020!
__________________
Senast redigerad av Venturer 2020-05-28 kl. 13:57.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in