2020-04-22, 22:51
Medlem
Tänker att den är lite fast där då många sitter och väntar på betydelsefulla PM från dem angående resultat / uppdateringar. Precis som Venturer skrev tidigare !
Citera
2020-04-27, 09:16
Medlem
Skohornets avatar
Nån slags årligt möte idag kl 14 (om jag översatt tiden rätt) där de ska prata om fas2-testerna. Är det nu man får veta om det blir 5 eller 70kr?

Edit:
Citat:
The AACR Virtual Annual Meeting will feature a selection of high-impact proffered paper presentations. The program will include a number of clinical trial plenary sessions featuring more than 30 oral presentations along with perspectives on the science behind the clinical trials by experts discussants; clinical trial poster sessions; several minisymposia that showcase basic and translational science; and three New Drugs on the Horizon symposia that include first disclosures of innovative small molecules and biologics that have recently entered phase I clinical trials.
Senast redigerad av Skohornet 2020-04-27 kl. 09:30.
Citera
2020-04-27, 10:28
Medlem
Untouchables avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skohornet
Nån slags årligt möte idag kl 14 (om jag översatt tiden rätt) där de ska prata om fas2-testerna. Är det nu man får veta om det blir 5 eller 70kr?

Får man presentera den typen av potentiellt kursdrivande information när börsen är öppen?
Citera
2020-04-27, 10:35
Medlem
Skohornets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Untouchable
Får man presentera den typen av potentiellt kursdrivande information när börsen är öppen?

Jag är ny på börsen sen nån månad tillbaka, så jag har ingen aning. Men "high-impact papers" lät ju spännande iallafall.

Edit: det står ju att de ska prata om fas2 trials och andra projekt. Kan också vara så att jag har tagit fel på tiden.
Senast redigerad av Skohornet 2020-04-27 kl. 10:43.
Citera
2020-05-11, 19:15
Medlem
Någon mer kunnig än jag som kan förklara vad detta innebär för mig som aktieägare?
Låter som en tillökning av aktier kan leda till ett drop i kursen?

https://www.avanza.se/placera/telegram/2020/05/11/scandion-oncology-scandion-oncology-foreslar-ett-nyval-till-styrelsen.html
Citera
2020-05-15, 09:56
Medlem
BOOM!

Scandion Oncology: Scandion Oncology’s drug SOM-001 demonstrates antibiotic activity in a mouse model infected with MRSA bacteria
Scandion Oncology is pleased to announce that the results are positive demonstrating that SOM-001 is as effective as the positive control, the antibiotic drug Vancomycin, in killing MRSA bacteria.

https://www.spotlightstockmarket.com/en/market-overview/news/news-article/?id=58604&publisher=370

Med VD Nils tidigare påstående om SOM-001 affärsutvecklingsplan, känns det som att avknoppning och utdelning är nära!

Om SOM-001 studien från årsrapport, 30 april:
"We expect to take a final business development decision on the microbiology as soon as we have
these animal data.
"

Biostock, December 2019:
"a most likely scenario will be a spin-out from Scandion oncology and then have this new company to develop the SOM drugs commercially – and most probably with a partner.
the company’s goal of finding a partner for commercializing SOM-001 and analogues in 2020."
Citera
2020-05-15, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Venturer
BOOM!

Scandion Oncology: Scandion Oncology’s drug SOM-001 demonstrates antibiotic activity in a mouse model infected with MRSA bacteria
Scandion Oncology is pleased to announce that the results are positive demonstrating that SOM-001 is as effective as the positive control, the antibiotic drug Vancomycin, in killing MRSA bacteria.

https://www.spotlightstockmarket.com/en/market-overview/news/news-article/?id=58604&publisher=370

Med VD Nils tidigare påstående om SOM-001 affärsutvecklingsplan, känns det som att avknoppning och utdelning är nära!

Om SOM-001 studien från årsrapport, 30 april:
"We expect to take a final business development decision on the microbiology as soon as we have
these animal data.
"

Biostock, December 2019:
"a most likely scenario will be a spin-out from Scandion oncology and then have this new company to develop the SOM drugs commercially – and most probably with a partner.
the company’s goal of finding a partner for commercializing SOM-001 and analogues in 2020."

Låter lovande och aktien fick sig en liten bump ett tag där, absolut bra på långsikt!

Men hur ställer du dig till nyemissionen? Kommer inte det sänka aktiekursen ett tag efter den är gjord? Du blickar längre frammåt kanske? Förklara gärna
Citera
2020-05-16, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReallyHotCoffee
Låter lovande och aktien fick sig en liten bump ett tag där, absolut bra på långsikt!

Men hur ställer du dig till nyemissionen? Kommer inte det sänka aktiekursen ett tag efter den är gjord? Du blickar längre frammåt kanske? Förklara gärna

Kassan räcker fram till slutet på 2021 och alla studier, dessutom fick bolaget ytterligare 5m DKK i stöd från Danmarks innovations fond.

Att ge styrelsen mandat att genomföra emission, om behövs, gör stämman ofta i småbolag - oavsett om behövet finns eller inte.
Snarare ovanligt att inte göra så. Bara att kolla runt i andra kallelser.

Som jag ser det, finns det ingen risk för nyemission.

Vad jag kan föreställa mig dock är möjligt Big-Pharma partner som skulle vilja ingå något LOI/avtal och sponsra studier under samarbete - tänk "Company YY" som erbjöd sig att sponsra immunooncology studier.
I detta fall är det möjligt att se en så kallade "milestone deal" som är delad på upfront (cash summa som skulle utdelas till aktieägare), investering i bolaget mot aktier för att betala för studien, och vidare betalning mot nådda milstolpar (och klart, mer utdelning till oss).

Det är det enda scenario jag kan tänka mig där ny aktier skulle emitteras till en tredje part, och det är klart en lönsamt scenario för oss
Citera
2020-05-17, 18:25
Medlem
Intressant bolag. Kikade lite och såg 2 st aktier. Vad är grejen med detta?
Citera
2020-05-17, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Siix
Intressant bolag. Kikade lite och såg 2 st aktier. Vad är grejen med detta?

Antar att du menar TO1?
Finns en stam aktie (alltså vanligt A aktie) och TO1 (teckningsoption serie 1) som berättigar en att teckna en aktie mellan 10 September - 1 Oktober mot betalning på 5,2kr.
Citera
2020-05-17, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Venturer
Antar att du menar TO1?
Finns en stam aktie (alltså vanligt A aktie) och TO1 (teckningsoption serie 1) som berättigar en att teckna en aktie mellan 10 September - 1 Oktober mot betalning på 5,2kr.

Ja, såg det nu. Kollade lite snabbt och hetsigt i språnget....
Citera
2020-05-21, 13:26
Medlem
Efter att ha rapporterat om Company YY, som erbjöd sig att sponsra pre-kliniska studier i kombination med SCO-101 och immuno-oncology redan vid JPM2020 i januari - nu har vi det bekräftat att såna studier pågår efter att Scandion Oncology blev "advised to specifically look into the combination of SCO-101 and immunotherapy (IO) drugs" under deras "different meetings with potential business partners and oncology experts"

Väldigt intressant, och enormt marknad som öppnas!

Att Scandion valt att genomföra studier på SCO-101 + IO på Big-Pharma önskemål är helt tydligt.
Frågan är, vad händer med Scandion Oncology / SCO-101 när (och om) vi har lyckade resultat om några månader?

BP intresse är onekligen stort! Själv tror jag starkt att en avtal är närmre än dem flesta förväntar sig.

AGM om en vecka, blir spännande att få höra mer.
För mig känns det som en once in a lifetime risk/reward.
Helt utmärkt tillfälle att fylla på med flera billiga guldbiljetter i detta obemärkt pärla till bolag, strax innan kursen exploderar uppåt!

Från dagens rapport
"It is now standard to give these IO drugs together with chemotherapy, since an additive effect between these two treatments can be obtained.
However, in order to obtain this additive effect, the cancer cells need to be sensitive to the applied chemotherapy.
It is estimated that approximately 50% of metastatic cancers will be either de novo drug resistant or have acquired drug resistance during their prior treatment and these patients will most probably have limited benefit from the combination of IO and chemotherapy.

By adding SCO-101 to the combination treatment (IO plus chemotherapy), it should be possible to obtain the additive effect of IO and chemotherapy in a larger number of cancer patients.

Scandion Oncology has now initiated preclinical experiments to establish the scientific basis for this hypothesis.
With a potential to include SCO-101 in future IO treatment the market for SCO-101 will be further expanded and thereby add value to Scandion Oncology"
https://mb.cision.com/Main/17596/3117515/1251715.pdf

VD brev från JPM2020, inklusive Company YY
https://news.cision.com/scandion-oncology-a-s/r/scandion-oncology-newsletter-21st-january--2020,c3013619
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in