2019-10-02, 13:04
Medlem
GlennvonGoteborgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bubba00
Jag har inte så mycket till övers för vänsterfolket men vi lever i en demokrati. Gillar inte gossarna det hon skriver får de väl skriva en insändare, istället för att krossa rutor. Deras agerande påvisar deras okunskap och oförmåga att uttrycka åsikter civiliserat.

Exakt. Låt dem skriva en arg lapp i tvättstugan
Svenskarna hittills extremt förmåga att uttrycka åsikter civiliserat har lett till världens högsta invandring och ett befolkningsutbyte.
Men visst, skriver man en insändare så ordnar sig allt.
Citera
2019-10-02, 13:06
Medlem
Qusimotos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetsskygg
Men se där. Du kunde ju tolka. Kanske inte helt korrekt, men du försökte ju i varje fall. Varför kunde du inte det från början?

Jag ville bara ha en förklaring från dig varför hon fick skylla sig själv det va allt
Citera
2019-10-02, 13:08
Citat:
Ursprungligen postat av Qusimoto
Jag ville bara ha en förklaring från dig varför hon fick skylla sig själv det va allt
Varför ville du ha det? Min åsikt är att hon säkert har sig själv att skylla. Däremot har jag ingen skyldighet att förklara varför för dig, eller att försöka få dig att förstå mitt resonemang. Du kan ju naturligtvis försöka på egen hand men om du inte når hela vägen fram så är det inte min huvudvärk.
Citera
2019-10-02, 13:26
Citat:
Ursprungligen postat av GreffueAnthonius
Matilda Pyk är en person som gärna sticker ut hakan, men blir upprörd när det ger reaktioner.

Rasistanklagar busschaufförer "Stannar inte för mörkhyade"

https://www.flashback.org/t2748429

Är okänslig för andras livspussel genom aktioner mot fortkörning genom byn

http://www.ystadsallehanda.se/simris...-i-ostra-hoby/

Givetsvis kandiderade hon för F! i kommunvalet 2018 i Simrishamns kommun

https://fiosterlen.se/simrishamn/

Jag gissar på någon störning i att kunna förstå andra människor och deras perspektiv som motiverar hennes okänsliga framfart i världen. Och förklarar varför hon inte tar in när hon får negativ social feedback, utan istället letar fel i dem som ger feedback.
Aldrig hört talas om henne tidigare så jag googlade namnet. Massor av bilder och tidningsartiklar. Hon verkar ha en förkärlek för att figurera i massmedia så fort tillfälle ges. Om allt möjligt. Uppmärksamhetstörstig kvinna. Som du säger så är det nog inte helt otänkbart att hon lider av någon diagnos som gör att hon blir lite av en ångvält i en porslinsaffär. Engagerar sig i massor med saker och är helt tondöv för omgivningens reaktioner. Utåtagerande, offerkoftig, underlig. Efter att ha spenderat en knapp halvtimme med att söka på henne får jag än mer skäl att tro att det som Matilda råkar ut för är helt och hållet självförvållat.

Jag får dessutom för mig att hon innerst inne inte har något emot fejden med grabbarna eftersom det ger henne skäl att gnälla och offerkofta sig, vilket hon verkar vara förtjust i. Överdrifter, klagovisor, ojande och nya tidningsartiklar leder till mer äggkastning och smällare i brevlådan och det leder till mer klagovisor och kontakter med lokalmedia och så vidare i en evinnerlig rundgång.

En gång kände jag en sådan kvinna. Hon led av mentala problem. Naturligtvis var hon feminist, halvt om halvt alkoholiserad och hade flera barn med flera olika män men naturligtvis ingen kontakt med någon av dem. Hon klädde sig som Matilda, klagade och ojade sig över allting och röstade på Vänsterpartiet. Även hon hade ett ständigt pågående helvete i vardagen som hon innerst inne verkade trivas med eftersom det gav henne skäl att beklaga sig och hota med självmord inför alla som ville lyssna. Vi har ingen kontakt längre. Jag stack så fort benen bar när jag räknade ut att hennes charmigt bohemiska yttre bara var en kuliss som dolde en giftig galenskap som kletade sig fast på allt i hennes närhet.
Senast redigerad av Arbetsskygg 2019-10-02 kl. 13:29.
Citera
2019-10-02, 13:34
Medlem
Qusimotos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetsskygg
Varför ville du ha det? Min åsikt är att hon säkert har sig själv att skylla. Däremot har jag ingen skyldighet att förklara varför för dig, eller att försöka få dig att förstå mitt resonemang. Du kan ju naturligtvis försöka på egen hand men om du inte når hela vägen fram så är det inte min huvudvärk.

Varför? för att det är ett diskusstionsforum därför, sen om du vill eller ej är inget jag lägger vikt på.
Citera
2019-10-02, 13:45
Medlem
Medelmedlems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeatriceCenci
Batikhäxan och kulturarbetaren Matlida Pyk 55 år som bor i Östra Hoby på Österlen, får uppmärksamhet i Expressen, då hon under ett års tid varit utsatt för, vad hon tror är ett medborgargarde bestående av gissningsvis svenska ungdomar som inte tycker om henne och det hon gör.

Hennes brevlåda sprängs, fönsterrutor krossas och ägg kastas mot huset. Hon fruktar att de kommer att bränna ned huset till slut. Matilda vaknade framför tv:n av att 3-4 mörkklädda personer med uppdragna huvor sparkade mot ytterdörren. Hon hörde också hur fönsterrutor krossades. Tidigare i år sköts en fyrverkeripjäs rakt genom sovrumsfönstret och landade i sängen. Glassplittret yrde och röklukten spred sig.

Hon har gjort elva polisanmälningar och säger att hon anmäler alla händelser.

"– Jag är kulturarbetare och har engagerat mig jättemycket för olika saker i byn, bland annat i byalaget. Sedan har jag haft synpunkter på att många kör för fort genom samhället också, säger hon."

"Matilda tror också att hennes engagemang för flyktingar gjort henne till måltavla."

"– Det verkar som om man är vän med en flykting så är man på gängets hitlist, säger hon."

"Enligt Matilda är det ett gäng på 5-6 killar i 18-20-årsåldern som utpekas som kärnan i gruppen av fridstörare. Tidigare körde gänget Epatraktorer. Nu sitter de bakom ratten på bilar."

"– Det här äter upp mig inifrån. Jag är skräckslagen. Även min hund som är 14 år darrar och mår dåligt. Men polisen säger för det mesta att de inte har tid att hjälpa mig. De lägger i stället ned ärendena eftersom det inte finns några bevis."

https://www.expressen.se/kvallsposte...-skrack-i-byn/

Vet någon mer om vad som händer i det lilla samhället Östra Hoby med bara 70 invånare?

Är det verkligen Kalle och Adam som dragit på sig rånarluvor och trakasserar batikhäxan Matilda?

Vad ska Matilda Pyk göra tycker ni? Ska hon ta lagen i egna händer och visa att kvinnor är starka?

Är det synd om Matilda för att Polisen saknar resurser att utreda brotten mot henne? Vi vet ju att resurser saknas på pga den invandring som hon stödjer.

Behövs det mer av sån't här för att sätta galna medelålders vänsterkvinnor på plats? Är det dags att fler svenskar tar på sig arbetshandskarna?

Själv tycker jag mest synd om hennes hund och hennes får. Ur fler än ett perspektiv.

Det står:
"Brevlådor sprängs"

"soptunnor har kastats mot huset"

"Bildäck har skurits sönder "

"Enligt Matilda finns en tradition av medborgargarden i trakten"

Allt i plural....

Pyk har ingen bil.
Pyk har ingen hund.
Senast redigerad av Medelmedlem 2019-10-02 kl. 13:47.
Citera
2019-10-02, 13:46
Medlem
Att det är Borrby trakterna förvånar mig inte, det är där i de krokarna som de värsta snapphanarna fanns och de har bott där i generationer, så de är väl ganska lagom roade över flyktingar i byn. Ja, svensken i gemen säger inget och det är ingen mänsklig rättighet att det inte ska förändras, men det innebär inte heller att alla i hela Sverige bara kommer vara snälla och glada, samt hålla klaffen över detta.
Senast redigerad av Kammadaj 2019-10-02 kl. 13:48.
Citera
2019-10-02, 13:51
Medlem
BeatriceCencis avatar
Visst måste det väl vara den kända konstnärinnan Madeleine Pyk som är Matilda Pyks mamma? De bor inte långt ifrån varandra i Simirishamns kommun. Jag vet att även Madeleine Pyk är ett vänstertroll. Sådan mor - sådan dotter.
Citera
2019-10-02, 13:56
Medlem
BeatriceCencis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medelmedlem
Det står:
"Brevlådor sprängs"

"soptunnor har kastats mot huset"

"Bildäck har skurits sönder "

"Enligt Matilda finns en tradition av medborgargarden i trakten"

Allt i plural....

Pyk har ingen bil.
Pyk har ingen hund.

Hon har säkert bättrat på historien en del. Morotsrött hår = garanterat P(s)ykfall
Citera
2019-10-02, 14:02
Medlem
Medelmedlems avatar
"Trasigt glas, putsrester, stora stenar och järnrör har dessutom kastats in i en hage där fåren går. Och vid flera tillfällen ska Matilda ha blivit filmad när hon rör sig ute på gatan."

Allt ont riktas mot henne låter det som...
Men fåren är inte hennes.

Hemsk att ha blivit filmad på gatan!
Varför skulle man vilja filma henne?
Citera
2019-10-02, 14:10
Citat:
Ursprungligen postat av Qusimoto
Varför? för att det är ett diskusstionsforum därför, sen om du vill eller ej är inget jag lägger vikt på.
Tydligen lägger du ju vikt vid det eftersom du framhärdar i ditt trams. Dina frågor är alltså försåtliga, inte ärliga. Du är alltså inte ute efter diskussion, du vill klistra etiketter. Och sånt lägger jag inte tid på att besvara seriöst. Tvärtom, människor som håller på med sådana dumheter brukar jag istället försöka frustrera. I ditt fall verkar det ha lyckats.
Citera
2019-10-02, 14:16
Citat:
Ursprungligen postat av BeatriceCenci
Visst måste det väl vara den kända konstnärinnan Madeleine Pyk som är Matilda Pyks mamma? De bor inte långt ifrån varandra i Simirishamns kommun. Jag vet att även Madeleine Pyk är ett vänstertroll. Sådan mor - sådan dotter.
Garanterat.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Madeleine_Pyk
Citat:
Madeleine Pyk, född 24 februari 1934 i Stockholm, är en svensk målare, tecknare, grafiker och författare. Hennes föräldrar var Ragnar Pyk och Barbro Pyk, född Siwertz.

Kulturarbetaren Matilda är född 1963, dvs när den kulturarbetande mamma Madeleine var 29 år gammal. Om de inte är släkt skulle jag ritat ett jättestort kryss i taket.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in