2024-09-12, 09:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vespasianus
Endast svaga män tar sin kvinnas efternamn. Fullständigt oacceptabelt att göra det. Är ni inga män? Barnen ska ha pappans efternam allt annat är trams.

Du låter som en sådan person som inte får barn och om du får barn så kommer barnen byta namn till frugans efternamn efter att hon tröttnat och lämnar dig.
Citera
2024-09-12, 10:08
Medlem
Numera kan vi byta namn hur ofta vi vill och det går också att välja nästan vilket namn man vill.

Kriminella och även invandrare utnyttjar det jämt för att gå under radarn.

Svenskar överlag verkar vara mer konservativa, trots att de har samma efternamn som tiotusentals andra har. Kanske är en gemensamhetsgrej?

Men gifter man sig så skulle jag också passa på att välja det namn jag gillar mest, hennes eller min. Det är då mest med tanke på att barnen får samma namn som föräldrarna. Så har man något att utgå ifrån under uppväxten att man är en hel familj och inte en trasig familj utåt sett.

Sedan kan man byta namn igen antingen själv eller barnen gör det när blir 18 år eller äldre.

Byta namn blir ungefär som att byta skjorta för många.
Citera
2024-09-12, 11:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av poiuy1298
Du låter som en sådan person som inte får barn och om du får barn så kommer barnen byta namn till frugans efternamn efter att hon tröttnat och lämnar dig.
Vad fick du luft ifrån?

Har redan fyra barn som bär mitt efternamn. Min fru och jag firar 21 år om ett par veckor och hon är inte trött på mig.

Jävla toffel
Citera
2024-09-12, 11:53
Medlem
Citat:
Endast svaga män tar sin kvinnas efternamn. Fullständigt oacceptabelt att göra det. Är ni inga män? Barnen ska ha pappans efternam allt annat är trams.

Håller med!
Om damen är en Von och mannen -sson.
Hur kan det vara möjligt att det liksom ska kunna bli en Von av det där?
Nu tror jag visserligen att den möjligheten för ett dylik scenarium är rätt liten, men ändå.
Kolla liksom nu med galenskapen i det norska kungahuset och Märtha Louise.
Citera
2024-09-12, 12:07
Medlem
Farbaute666s avatar
Många vill helt enkelt inte ha de vanliga -sson -namnen och väljer då det mer ovanliga av namnen som de kan välja mellan. Barnen får väl välja själva sedan när de är vuxna, hur de vill göra. Dubbelnamn blir lite krångligt och ser lite konstlat ut.
Citera
2024-09-12, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IQ60
Utövar du även balkongflygning av döttrar?
Vad har balkongflygning med detta att göra? Känner du dig träffad eller? Har du bytt namn?
Citera
2024-09-12, 12:15
Avslutad
Citat:
Vad har balkongflygning med detta att göra? Känner du dig träffad eller? Har du bytt namn?
Ja, jag har faktiskt bytt namn till ett gammalt släktnamn som höll på att gå förlorat. Men kul att du lade dig i. Var det grejen med heder jag kommenterade som fick dig att gå igång?
Citera
2024-09-12, 12:18
Medlem
Citat:
Ja, jag har faktiskt bytt namn till ett gammalt släktnamn som höll på att gå förlorat. Men kul att du lade dig i. Var det grejen med heder jag kommenterade som fick dig att gå igång?
Varför skulle en svensk man som behåller sitt efternamn kasta ut folk från balkongen. Ser inte kopplingen helt enkelt.
Citera
2024-09-12, 12:29
Avslutad
Citat:
Varför skulle en svensk man som behåller sitt efternamn kasta ut folk från balkongen. Ser inte kopplingen helt enkelt.
Hur har du gått tillväga för att fastställa att Slotyfi är en Svensk man? Både du och Slotyfi försvarar hederskulturen som ni muslimer tagit hit.
Citera
2024-09-12, 12:33
Medlem
Citat:
Hur har du gått tillväga för att fastställa att Slotyfi är en Svensk man? Både du och Slotyfi försvarar hederskulturen som ni muslimer tagit hit.
Är för helvete ingen jävla muslim. Är 100% svensk. Bara mesar till män som tar kvinnans efternamn. Svensk tradition är att kvinnan tar mannens namn liksom framtida barn.

Sitter du ned när du pissar också,?
Citera
2024-09-12, 12:38
Avslutad
Citat:
Är för helvete ingen jävla muslim. Är 100% svensk. Bara mesar till män som tar kvinnans efternamn. Svensk tradition är att kvinnan tar mannens namn liksom framtida barn.

Sitter du ned när du pissar också,?
Nähä. Varför jobbar du så hårt med att försvara den muslimska kvinnosynen om du nu inte är en muslimsk kvinna?
Citera
2024-09-12, 13:44
Medlem
Citat:
Nähä. Varför jobbar du så hårt med att försvara den muslimska kvinnosynen om du nu inte är en muslimsk kvinna?
Märks att du har hål i huvudet. Förklara för mig hur balkongflygning och efternamn hör ihop
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in