Citat:
Ursprungligen postat av
ShouldBeFine
40 är max va? 36-38 är galet jävla högt! Då har man inte mycket skam i kroppen det är ett som är säkert.
Nja de psykopater jag träffat på har varit skrytsamma om den. Har aldrig hört någon säga att personen är ledsen/skäms över diagnosen (har varit på behandlingshem i över 1 år effektiv tid så har träffat på ett gäng). Den mest skrytsamma var den mest farliga, hamnade i rejält med trubbel efter tiden på hemmet, sedan fanns det flera som hade mördat för gäng och de verkade ha noll ångest över det.
Däremot är de duktiga på att tycka synd om sig sjävla och använda det som en ursäkt för våld om de är extrema psykopater. Manipulativa åta bara helvete är de också, den mest extrema jag stött på läste mycket om kroppspråk, psykopati, m.m för att lära sig hur man bäst förstör andra.
Ja, 40 är max men jag vet ingen som fått full poäng på den.
Det är nog sant som du säger, psykopater brukar ju vara rejält narcissistiska så att de skryter om en sådan diagnos kan nog vara rimligt, särskilt om man vill imponera. Generellt är ju psykopaten en dålig strateg då impulskontrollen inte alltid är så hög och självbilden av så snedvriden. De brukar ju ha gott självförtroende och ett perspektiv på andra som gör att de inte alltid fattar de mest taktiska besluten. Förmodligen därför Svartenbrandt och Christer Petersson tillbringade en del tid innanför galler.
Men samtidigt är det nog en svår diagnos att ha, en del med sådana diagnoser brukar utveckla en del depressiva symptom, de är ofta ganska ensamma varelser som tycker att övriga världen har svårt att förstå dem. Folk vill ju sällan ha de i sitt liv eftersom det nästan alltid medför problem.