2019-10-02, 09:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JymdKjam
Min avkastning har ju varit extremt mycket hgre n 400 %!!!

Jag kpte 95 kvm fr ca 1,7 MSEK och slde fr ca 8,1 MSEK. Min insats i den ursprungliga investeringen var blygsamma 185 000 kr om jag minns rtt. D fanns inte krav p kontantinsats eller liknande. Behvde inte ens amortera.

S ska man rkna avkastning p eget kapital:

Vinst 8,1-1,7=6,4

6 400 000 / 185 000 = 34,6 gnger insatsen! Dvs ca 3500 % !!!!!!

Tre och ett halvt fuckiXxg tusen procent!!!
Sl det p brsen om du kan...

(Och d har jag under tiden ven ftt mitt behov av boende tillgodosett)
Frgan var hur du skall f ut din vinst?
Citera
2019-10-02, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BajsBoo
Frgan var hur du skall f ut din vinst?

Det hr har du ju redan ftt svar p i andra trdar.... man gr till banken och plockar ut den. Hur svrt ska det vara att frst
Citera
2019-10-02, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gfbs88
Det hr har du ju redan ftt svar p i andra trdar.... man gr till banken och plockar ut den. Hur svrt ska det vara att frst
Nej du snackar om ln, ln kan du ta utan att ha bostad som bankomat... rknar med att du r fullsketen av skulder du som tror att ln r att ta en vinst.

Nej bostad bor man i och inget annat, dessutom r boende konsumtion och inget annat, att du inte frstr detta r pinsamt. Den dagen du sljer och kper dig ett annat boende vet du om det gick plus eller minus... glm inte d att rkna in alla renoveringar, underhll, skatter, rntor osv
Citera
2019-10-02, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BajsBoo
Nej du snackar om ln, ln kan du ta utan att ha bostad som bankomat... rknar med att du r fullsketen av skulder du som tror att ln r att ta en vinst.

Nej bostad bor man i och inget annat, dessutom r boende konsumtion och inget annat, att du inte frstr detta r pinsamt. Den dagen du sljer och kper dig ett annat boende vet du om det gick plus eller minus... glm inte d att rkna in alla renoveringar, underhll, skatter, rntor osv

N jag r skuldfri, r nog lite ondigt rdd fr risk. Men dippar brsen kommer jag nog ta ut lite pengar frn huset. r ju ondigt att slja huset och utlsa massa skatter och avgifter istllet fr att bara ta ut det kade vrdet i rena pengar.
Citera
2019-10-02, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alexschulmann
D skall du beskattas fr nringsverksamhet d du inte har fr avsikt att bo i bostaden! Freningen skall ven gras okta d syftet inte r att bo i freningen utan att medlemmarna hyr ut fr att tjna pengar ni har gjort freningen till ett hyreshus! Nringsverksamhet pgr!!!

Aa sjlvklart ger ju bostaden som juridisk person d vilket freningen tillter och d gller ju sjlvklart samma regler som att man har en momspliktig verksamhet.

Det dr med att man har gjort huset till ett hyreshus fr att ngra har gtt in som juridiska personer och hyr ut i andrahand fr jag lsa lite mer om aldrig lst om det men du har skert rtt du verkar kunna mkt om detta s tackar o tar emot.
Citera
2019-10-03, 17:15
Medlem
Citat:
Min avkastning har ju varit extremt mycket hgre n 400 %!!!

Jag kpte 95 kvm fr ca 1,7 MSEK och slde fr ca 8,1 MSEK. Min insats i den ursprungliga investeringen var blygsamma 185 000 kr om jag minns rtt. D fanns inte krav p kontantinsats eller liknande. Behvde inte ens amortera.

S ska man rkna avkastning p eget kapital:

Vinst 8,1-1,7=6,4

6 400 000 / 185 000 = 34,6 gnger insatsen! Dvs ca 3500 % !!!!!!

Tre och ett halvt fuckiXxg tusen procent!!!
Sl det p brsen om du kan...

(Och d har jag under tiden ven ftt mitt behov av boende tillgodosett)

Du rknar ju som en utvecklingsstrd, ven om du hade en kontantinsats p 185.000 s har du fortfarande lnat till resterande 1,7 som du fick betala tillbaka nr lgenheten sldes, s nej du fick inga 3500% i avkastning.

Om ja lnar en miljard och satsar p brsen men la en kontantinsats p 1 miljon och gr 100% vinst s har ja fortfarande bara gjort 100% vinst fr resterande 999.000.000 fr ja betala tillbaka till banken.
Hade det skitit sig s hade jag haft en skuld p en miljard istllet.
Senast redigerad av Thesupreme 2019-10-03 kl. 17:18.
Citera
2019-10-04, 13:19
Medlem
JymdKjams avatar
Hyrestorskar - knns det bra idag?

https://www.aftonbladet.se/minekonom...ngen-pa-sex-ar

https://www.hemhyra.se/nyheter/stors...gen-pa-sex-ar/

Varfr fredrar ni att frivilligt betala in till fastigjetsgarna i en alt hgre takt?

& varfr kan en hyra aldrig g ned?
Citera
2019-10-04, 13:21
Medlem
JymdKjams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thesupreme
Du rknar ju som en utvecklingsstrd, ven om du hade en kontantinsats p 185.000 s har du fortfarande lnat till resterande 1,7 som du fick betala tillbaka nr lgenheten sldes, s nej du fick inga 3500% i avkastning.

Om ja lnar en miljard och satsar p brsen men la en kontantinsats p 1 miljon och gr 100% vinst s har ja fortfarande bara gjort 100% vinst fr resterande 999.000.000 fr ja betala tillbaka till banken.
Hade det skitit sig s hade jag haft en skuld p en miljard istllet.

Fridolins skola r skyldig samhllet vldigt mycket mer n jag trodde....!
Citera
2019-10-04, 15:57
Medlem
Citat:
Hyrestorskar - knns det bra idag?

https://www.aftonbladet.se/minekonom...ngen-pa-sex-ar

https://www.hemhyra.se/nyheter/stors...gen-pa-sex-ar/

Varfr fredrar ni att frivilligt betala in till fastigjetsgarna i en alt hgre takt?

& varfr kan en hyra aldrig g ned?

Fr att slippa ekonomisk risk. En hyra kan g ned
Citera
2019-10-06, 14:18
Medlem
JymdKjams avatar
Bara att g till banken och maxa lnen:

https://www.svd.se/extremt-billigt-a...st-fem-ar-till

Nej, just ja. Ni som hyr har ju inte den mjligheten.

Citat:
Men svenskarna lr inte behva lagra konservburkar och ammunition i kllaren. Jag r inte till skillnad frn Riksbanken och Finansinspektionen srskilt orolig ver hushllens skuldsttning. Gr vi in i en lgkonjunktur kommer inte rntorna att stiga. Min bedmning r att det kommer fortstta vara extremt billigt att vara lntagare i ytterligare minst fem r.
Citera
2019-10-06, 15:11
Medlem
Orolig fr folk som ser vrdet p sin bostad som tillgng.
Bostad r en ren konsumtion och ingen investering/spekulation.

Om jag kper en bostad fr 6 miljoner och endast betalar insatsen p 900k s har jag inte tillgngar fr 6 miljoner.
Citera
2019-10-09, 20:51
Medlem
Citat:
Varfr hr hyran aldrig ngonsin NER d? Hyresvrden/Fastighetsbolaget har ju ocks haft en snkning av sina rntekostnader ver de senare 20 ren. Har det kommit ngon stackars hyresgst till godo ngonsin?

Nej, jag tnkte vl det.

Rntesnkning -> Hgre bostadspriser -> Hyresvrden kan ta mer betalt.

Det kommer komma hyresgsterna till godo nr det smller. En kaffe p stan kostar minst 50 kr, ett glas vin p krogen kostar minst 100 kr, alla kr en bil som har ett nyvrde p ver 500,000 kr. I andra lnder kostar en kaffe 10 kr, ett glas vin 30 kr, och folk kr gamla begagnade bilar. Folk i Sverige lever i en illusion just nu. Inflationen r redan svinhg oasvett vad experter och riksbanken pstr och den bara vxer och vxer. Kronan kontra valfri annan valuta r ett tecken p detta och det kommer att smlla nr som helst och d blir de S.T.O.R.A frlorarna de som sitter med ln upp till ronen och har feta bilar och alldeles fr fina lgh fr sin socioekonomiska bakgrund.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in