2019-10-02, 09:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JymdKjam
Min avkastning har ju varit extremt mycket högre än 400 %!!!

Jag köpte 95 kvm för ca 1,7 MSEK och sålde för ca 8,1 MSEK. Min insats i den ursprungliga investeringen var blygsamma 185 000 kr om jag minns rätt. Då fanns inte krav på kontantinsats eller liknande. Behövde inte ens amortera.

Så ska man räkna avkastning på eget kapital:

Vinst 8,1-1,7=6,4

6 400 000 / 185 000 = 34,6 gånger insatsen! Dvs ca 3500 % !!!!!!

Tre och ett halvt fuckiXxg tusen procent!!!
Slå det på börsen om du kan...

(Och då har jag under tiden även fått mitt behov av boende tillgodosett)
Frågan var hur du skall få ut din ”vinst”?
Citera
2019-10-02, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BajsBoo
Frågan var hur du skall få ut din ”vinst”?

Det här har du ju redan fått svar på i andra trådar.... man går till banken och plockar ut den. Hur svårt ska det vara att förstå
Citera
2019-10-02, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gfbs88
Det här har du ju redan fått svar på i andra trådar.... man går till banken och plockar ut den. Hur svårt ska det vara att förstå
Nej du snackar om lån, lån kan du ta utan att ha bostad som bankomat... räknar med att du är fullsketen av skulder du som tror att lån är att ta en vinst.

Nej bostad bor man i och inget annat, dessutom är boende konsumtion och inget annat, att du inte förstår detta är pinsamt. Den dagen du säljer och köper dig ett annat boende vet du om det gick plus eller minus... glöm inte då att räkna in alla renoveringar, underhåll, skatter, räntor osv
Citera
2019-10-02, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BajsBoo
Nej du snackar om lån, lån kan du ta utan att ha bostad som bankomat... räknar med att du är fullsketen av skulder du som tror att lån är att ta en vinst.

Nej bostad bor man i och inget annat, dessutom är boende konsumtion och inget annat, att du inte förstår detta är pinsamt. Den dagen du säljer och köper dig ett annat boende vet du om det gick plus eller minus... glöm inte då att räkna in alla renoveringar, underhåll, skatter, räntor osv

Nä jag är skuldfri, är nog lite onödigt rädd för risk. Men dippar börsen kommer jag nog ta ut lite pengar från huset. Är ju onödigt att sälja huset och utlösa massa skatter och avgifter istället för att bara ta ut det ökade värdet i rena pengar.
Citera
2019-10-02, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alexschulmann
Då skall du beskattas för näringsverksamhet då du inte har för avsikt att bo i bostaden! Föreningen skall även göras oäkta då syftet inte är att bo i föreningen utan att medlemmarna hyr ut för att tjäna pengar ni har gjort föreningen till ett hyreshus! Näringsverksamhet pågår!!!

Aa självklart äger ju bostaden som juridisk person då vilket föreningen tillåter och då gäller ju självklart samma regler som att man har en momspliktig verksamhet.

Det där med att man har gjort huset till ett hyreshus för att några har gått in som juridiska personer och hyr ut i andrahand får jag läsa lite mer om aldrig läst om det men du har säkert rätt du verkar kunna mkt om detta så tackar o tar emot.
Citera
2019-10-03, 17:15
Medlem
Citat:
Min avkastning har ju varit extremt mycket högre än 400 %!!!

Jag köpte 95 kvm för ca 1,7 MSEK och sålde för ca 8,1 MSEK. Min insats i den ursprungliga investeringen var blygsamma 185 000 kr om jag minns rätt. Då fanns inte krav på kontantinsats eller liknande. Behövde inte ens amortera.

Så ska man räkna avkastning på eget kapital:

Vinst 8,1-1,7=6,4

6 400 000 / 185 000 = 34,6 gånger insatsen! Dvs ca 3500 % !!!!!!

Tre och ett halvt fuckiXxg tusen procent!!!
Slå det på börsen om du kan...

(Och då har jag under tiden även fått mitt behov av boende tillgodosett)

Du räknar ju som en utvecklingsstörd, även om du hade en kontantinsats på 185.000 så har du fortfarande lånat till resterande 1,7 som du fick betala tillbaka när lägenheten såldes, så nej du fick inga 3500% i avkastning.

Om ja lånar en miljard och satsar på börsen men la en kontantinsats på 1 miljon och gör 100% vinst så har ja fortfarande bara gjort 100% vinst för resterande 999.000.000 får ja betala tillbaka till banken.
Hade det skitit sig så hade jag haft en skuld på en miljard istället.
Senast redigerad av Thesupreme 2019-10-03 kl. 17:18.
Citera
2019-10-04, 13:19
Medlem
JymdKjams avatar
Hyrestorskar - känns det bra idag?

https://www.aftonbladet.se/minekonom...ngen-pa-sex-ar

https://www.hemhyra.se/nyheter/stors...gen-pa-sex-ar/

Varför föredrar ni att frivilligt betala in till fastigjetsägarna i en alt högre takt?

& varför kan en hyra aldrig gå ned?
Citera
2019-10-04, 13:21
Medlem
JymdKjams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thesupreme
Du räknar ju som en utvecklingsstörd, även om du hade en kontantinsats på 185.000 så har du fortfarande lånat till resterande 1,7 som du fick betala tillbaka när lägenheten såldes, så nej du fick inga 3500% i avkastning.

Om ja lånar en miljard och satsar på börsen men la en kontantinsats på 1 miljon och gör 100% vinst så har ja fortfarande bara gjort 100% vinst för resterande 999.000.000 får ja betala tillbaka till banken.
Hade det skitit sig så hade jag haft en skuld på en miljard istället.

Fridolins skola är skyldig samhället väldigt mycket mer än jag trodde....!
Citera
2019-10-04, 15:57
Medlem
Citat:
Hyrestorskar - känns det bra idag?

https://www.aftonbladet.se/minekonom...ngen-pa-sex-ar

https://www.hemhyra.se/nyheter/stors...gen-pa-sex-ar/

Varför föredrar ni att frivilligt betala in till fastigjetsägarna i en alt högre takt?

& varför kan en hyra aldrig gå ned?

För att slippa ekonomisk risk. En hyra kan gå ned
Citera
2019-10-06, 14:18
Medlem
JymdKjams avatar
Bara att gå till banken och maxa lånen:

https://www.svd.se/extremt-billigt-a...st-fem-ar-till

Nej, just ja. Ni som hyr har ju inte den möjligheten.

Citat:
Men svenskarna lär inte behöva lagra konservburkar och ammunition i källaren. Jag är inte – till skillnad från Riksbanken och Finansinspektionen – särskilt orolig över hushållens skuldsättning. Går vi in i en lågkonjunktur kommer inte räntorna att stiga. Min bedömning är att det kommer fortsätta vara extremt billigt att vara låntagare i ytterligare minst fem år.
Citera
2019-10-06, 15:11
Medlem
Orolig för folk som ser värdet på sin bostad som tillgång.
Bostad är en ren konsumtion och ingen investering/spekulation.

Om jag köper en bostad för 6 miljoner och endast betalar insatsen på 900k så har jag inte tillgångar för 6 miljoner.
Citera
2019-10-09, 20:51
Medlem
Citat:
Varför hår hyran aldrig någonsin NER då? Hyresvärden/Fastighetsbolaget har ju också haft en sänkning av sina räntekostnader över de senare 20 åren. Har det kommit någon stackars hyresgäst till godo någonsin?

Nej, jag tänkte väl det.

Räntesänkning -> Högre bostadspriser -> Hyresvärden kan ta mer betalt.

Det kommer komma hyresgästerna till godo när det smäller. En kaffe på stan kostar minst 50 kr, ett glas vin på krogen kostar minst 100 kr, alla kör en bil som har ett nyvärde på över 500,000 kr. I andra länder kostar en kaffe 10 kr, ett glas vin 30 kr, och folk kör gamla begagnade bilar. Folk i Sverige lever i en illusion just nu. Inflationen är redan svinhög oasvett vad experter och riksbanken påstår och den bara växer och växer. Kronan kontra valfri annan valuta är ett tecken på detta och det kommer att smälla när som helst och då blir de S.T.O.R.A förlorarna de som sitter med lån upp till öronen och har feta bilar och alldeles för fina lgh för sin socioekonomiska bakgrund.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in