Flashback bygger pepparkakshus!
2019-09-29, 11:03
Medlem
Bapelsins avatar
söndag 29 september
15:00
IFK Göteborg - BK Häcken
GIF Sundsvall - IK Sirius FK
IF Elfsborg - AIK
17:30
Falkenbergs FF - IFK Norrköping FK
Athletic Eskilstuna - Malmö FF

måndag 30 september,
19:00

Hammarby - Örebro
Helsingborgs IF - Kalmar FF
Östersund - Djurgården
2019-09-29, 11:05
Medlem
Känns som att det kommer vara oförändrat i toppen efter denna omgång. DIF, MFF, AIK och Bajen bör vinna sina matcher.
2019-09-29, 11:14
Medlem
Bapelsins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av framtidaledare
Känns som att det kommer vara oförändrat i toppen efter denna omgång. DIF, MFF, AIK och Bajen bör vinna sina matcher.

Japp, har svårt att se att det blir annat än vinst för topplagen i denna omgång. Möjligen kan Ellos med en del flax knipa en poäng mot råttorna ...

Ett par spännande möten bland bottenlagen denna omgång: Först Giffarna mot Sirius och sedan HIF - KFF. Är själv på väg till Sundsvall för att bevittna det förra av de två. Hoppas och tror på seger för blåsvart.
2019-09-29, 11:20
Medlem
Keldons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bapelsin
Japp, har svårt att se att det blir annat än vinst för topplagen i denna omgång. Möjligen kan Ellos med en del flax knipa en poäng mot råttorna ...

Ett par spännande möten bland bottenlagen denna omgång: Först Giffarna mot Sirius och sedan HIF - KFF. Är själv på väg till Sundsvall för att bevittna det förra av de två. Hoppas och tror på seger för blåsvart.
Elfsborg har väl åtminstone 2 avstängningar som spökar? Jag tror på AIK där.
Hur många spelare var det IFK Göteborg hade borta, 5?
2019-09-29, 11:25
Medlem
bagarn29s avatar
Mina åsikter och lite kanaler. Hoppas det är till nytta.

29.09.
15:00 Elfsborg - AIK (Cmore fotboll)
15:00 IFK Göteborg - Häcken (Cmore live)
15:00 Sundsvall - Sirius (Cmore live4)
17:30 AFC - Malmö FF (Cmore fotboll)
17:30 Falkenberg - IFK Norrköping (Cmore live)

30.09
19:00 Hammarby - Örebro (Cmore fotboll)
19:00 Helsingborg - Kalmar (Cmore live)
19:00 Östersund - Djurgården (Sportkanalen)

MFF, Norrköping och Hammarby är väl troliga vinnare. Sundsvall - Sirius är den svåraste matchen i omgången. Sundsvall har Konate och Blomkvist avstängda.
Elfsborg - AIK lutar åt en tvåa då IFE har både Portillo och S Olsson avstängd och AIK har Mets.
Göteborg med problem med backlinjen i.o.m Calisir är avstängd men de vill väl vissa vem som är bäst i sta'n.
HIF har spelat bra innan derbyt mot MFF och KFF har sin back Löfkvist avstängd. Liten övervikt för HIF.
ÖFK spelar för sin allsvenska överlevnad och DIF för sin guldchans. DIF vann med 1-0 mot FFF medan ÖFK var överlägsna mot ÖSK men en bra målvakt (Jansson) och ett självmål såg till att båda poängen stannade i Örebro. DIF vinner nog om nerverna håller.
2019-09-29, 11:31
Medlem
Bapelsins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Keldon
Elfsborg har väl åtminstone 2 avstängningar som spökar? Jag tror på AIK där.
Hur många spelare var det IFK Göteborg hade borta, 5?

Ah, jo. Hade tippat på AIK-seger oavsett avstängningar. Konsum - Röven blit dock intressant.
2019-09-29, 11:49
Medlem
Pallestroms avatar
Gissar på att Elfsborg-Aik slutar 0-1.
Hoppas jag har fel.
2019-09-29, 13:00
Medlem
Då var det upp till bevis för Sirius. Seger idag säkrar nog kontraktet om Falken torskar. Torsk så är man nere i träsket.
2019-09-29, 14:48
Undrar om Axén har några belägg för att dom som brukar gnälla på domarinsatser är samma personer som är negativa till VAR? Eller om han bara drog denna fakta ur röven som vanligt?
2019-09-29, 14:57
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Undrar om Axén har några belägg för att dom som brukar gnälla på domarinsatser är samma personer som är negativa till VAR? Eller om han bara drog denna fakta ur röven som vanligt?

Börjar bli en riktig tröttsam diskussion om jag ska vara ärlig. Känns som att alla skriker efter millimeterrättvisa och då är VAR den enda lösningen.
2019-09-29, 15:01
Citat:
Ursprungligen postat av AIP
Börjar bli en riktig tröttsam diskussion om jag ska vara ärlig. Känns som att alla skriker efter millimeterrättvisa och då är VAR den enda lösningen.

Jag förstår inte varför det är en fråga överhuvudtaget? Finns dom ekonomiska förutsättningarna så skall det införas.
2019-09-29, 15:05
Medlem
simonvps avatar
Protest från änglarna på läktarna? Knäpptyst i princip.

Edit: Westberg förklarade
Senast redigerad av simonvp 2019-09-29 kl. 15:08.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in