2010-12-22, 10:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kriptokia
Skulle jag träffa en kvinna som är låt säga 26-28, så får hon ha haft max 3-4 sexpartners i livet, helst 1-2. Annars är det nobben direkt om det funnits fler. Men det är min åsikt bara

Då kommer du nog få väldigt svårt att hitta någon i praktiken. Men tanken är god...
Under 10 sexpartners tycker jag känns mer rimligt om det är fråga om seriöst flickvän/sambo/fru- material.
Citera
2010-12-22, 12:18
Medlem
AxelFoleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AMistrex
Om jag träffade en sån där "macho-kille" skulle jag också vara tyst om det då dessa killar har tendensen att vända sådan information om min person emot mig när det "hettar till", och det gillar jag inte.
Har man haft sex med runt 80 pers på 3-4 år så är man en slyna. Du ser det ju som något positivt så det är ju inget du behöver bry dig om. Varför just en "macho" kille skulle vara den som slänger tillbaks det på dig under ett bråk vet jag inte, men skulle det hända skadar det ju bara honom själv eftersom han varit ihop med dig trots ditt turnerande som knulldocka.
Citera
2010-12-29, 09:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AxelFoley
Har man haft sex med runt 80 pers på 3-4 år så är man en slyna. Du ser det ju som något positivt så det är ju inget du behöver bry dig om. Varför just en "macho" kille skulle vara den som slänger tillbaks det på dig under ett bråk vet jag inte, men skulle det hända skadar det ju bara honom själv eftersom han varit ihop med dig trots ditt turnerande som knulldocka.

Håller med. Hur man än vrider och vänder på det så är du en skabbig tjej.
Citera
2010-12-30, 21:05
Medlem
Citat:
Alltid lika intressant att läsa dessa diskussioner!

Jag är en tjej på 19 som förlorade oskulden när jag var 16.

16-18 hade jag sex med 9 personer, var inne i 3 förhållanden, varav ett varade i 1,5år.
18-120 har jag haft sex med >70 personer.
Så jag ligger väl på ett 80-tal hittills.
Jag har aldrig haft någon könssjukdom eller blivit gravid.

Jag ser min erfarenhet som något positivt, men ska erkänna att jag är trött på att "leka" och nu hellre skulle gå in i ett seriöst förhållande. Då skulle killen jag väljer iaf inte behöva oroa sig för att jag helt plötsligt vill "leka av mig" eller "testa på singellivet". ^^ Dock vet jag vad som kan uppskattas i sängen och hur jag ska leverera detta... ;D

Men om jag skulle vara helt ärlig mot en partner om hur många jag har varit med är jag osäker på. Om killen är erfaren och känner sig säker i sin sexualitet och är genuint intresserad av det, så kanske. Men om killen själv varit med 5-15 stycken och kanske är rätt tafatt osv. i sängen, då skulle jag vara tyst om det.

Om jag träffade en sån där "macho-kille" skulle jag också vara tyst om det då dessa killar har tendensen att vända sådan information om min person emot mig när det "hettar till", och det gillar jag inte.

Instämmer helt! Jag är 18 år och har varit med lite mer än 50 killar och tjejer. Vad är det för fel med att njuta av sex?
Trots allt, övning ger färdighet.
Citera
2010-12-30, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av annabannana
Instämmer helt! Jag är 18 år och har varit med lite mer än 50 killar och tjejer. Vad är det för fel med att njuta av sex?
Man tar ju inte demoexet/returen om det finns en obruten förpackning.
Citera
2010-12-30, 21:57
Medlem
mercredis avatar
Citat:

Jag tycker inte man lär sig något med one night stands, möjligen lär man sig att sluta med meningslösa ligg eftersom det sällan är bättre än "ok" med människor man inte känner.

Jag är 21 och har legat med tio killar. Det tycker jag är för mycket. Ni som legat med 50-80 pers... Ni kan inte ha särskilt höga krav va? Eller vad sägs om värdighet och självrespekt?
Citera
2010-12-31, 11:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mercredi
Jag tycker inte man lär sig något med one night stands, möjligen lär man sig att sluta med meningslösa ligg eftersom det sällan är bättre än "ok" med människor man inte känner.

Jag är 21 och har legat med tio killar. Det tycker jag är för mycket. Ni som legat med 50-80 pers... Ni kan inte ha särskilt höga krav va? Eller vad sägs om värdighet och självrespekt?

Först och främst, vem har sagt att jag bara varit med ONS??
Du vet..det finns fler än tre attraktiva personer i den här världen. Värdighet och självrespekt har ingenting med saken att göra. Sex är till för att man ska kunna njuta, och det är precis vad jag gör. Jag har självförtroendet och egenskapen att kunna njuta av sex utan att skämmas eller vara rädd för vad andra tycker om det.

Dagens samhälle har gjort oss rädda för vår sexualitet, speciellt hos kvinnor, och när man inte kan njuta av någonting utan att få skuldkänslor eller ångest är det någonting som inte stämmer.
Citera
2010-12-31, 12:31
Medlem
svineds avatar
så länge tjejen varit med färre partners än mig är det lugnt
Citera
2011-01-15, 16:22
Medlem
mercredis avatar
Citat:
Först och främst, vem har sagt att jag bara varit med ONS??
Du vet..det finns fler än tre attraktiva personer i den här världen. Värdighet och självrespekt har ingenting med saken att göra. Sex är till för att man ska kunna njuta, och det är precis vad jag gör. Jag har självförtroendet och egenskapen att kunna njuta av sex utan att skämmas eller vara rädd för vad andra tycker om det.

Dagens samhälle har gjort oss rädda för vår sexualitet, speciellt hos kvinnor, och när man inte kan njuta av någonting utan att få skuldkänslor eller ångest är det någonting som inte stämmer.

Så du väljer dina ligg enbart efter utseende? "Han var snygg, honom ska jag ligga med ikväll." ?
Värdighet och självrespekt har allt med saken att göra. Jag behöver inte bjuda ut mina mest privata delar till 60-80 killar för att kunna njuta. Jag har respekt för mig själv och för min kropp, därför bjuder jag inte ut mig. Inte på grund av skuldkänslor eller ångest (?) som du verkar tro att det beror på. Bara för att jag inte slampar runt så betyder det inte att jag får ångest om jag har sex med någon. :P

Dessutom, du kanske inte bryr dig om vad andra tycker om dig. Men om du har legat med 60-80 killar så är du förmodligen känd som stadens madrass redan. Och ingen kille blir tillsammans med någon som alla kan få.
Citera
2011-01-15, 16:24
Medlem
FooFighterss avatar
Citat:
Alltid lika intressant att läsa dessa diskussioner!

Jag är en tjej på 19 som förlorade oskulden när jag var 16.

16-18 hade jag sex med 9 personer, var inne i 3 förhållanden, varav ett varade i 1,5år.
18-120 har jag haft sex med >70 personer.
Så jag ligger väl på ett 80-tal hittills.
Jag har aldrig haft någon könssjukdom eller blivit gravid.

Jag ser min erfarenhet som något positivt, men ska erkänna att jag är trött på att "leka" och nu hellre skulle gå in i ett seriöst förhållande. Då skulle killen jag väljer iaf inte behöva oroa sig för att jag helt plötsligt vill "leka av mig" eller "testa på singellivet". ^^ Dock vet jag vad som kan uppskattas i sängen och hur jag ska leverera detta... ;D

Men om jag skulle vara helt ärlig mot en partner om hur många jag har varit med är jag osäker på. Om killen är erfaren och känner sig säker i sin sexualitet och är genuint intresserad av det, så kanske. Men om killen själv varit med 5-15 stycken och kanske är rätt tafatt osv. i sängen, då skulle jag vara tyst om det.

Haha HORA!
Citera
2011-01-15, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FooFighters
Haha HORA!
Man är inte hora om man gör det för att man själv vill, själv väljer det och gör det med dem man vill. Då ligger man inte runt med alla, då väljer man vilka partners man vill ha.

Om det hade varit en kille hade det varit värsta bocken, eller hur. O bock är ju nu en gång i positiv bemärkelse.

Men du behöver inte oroa dig för att fastna för den här tjejen. Hon väljer nog killar med en modernare kvinnosyn.
Citera
2011-01-15, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mercredi
Så du väljer dina ligg enbart efter utseende? "Han var snygg, honom ska jag ligga med ikväll." ?

Var har hon sagt att hon väljer killar efter utseende enbart?

Värdighet och självrespekt har allt med saken att göra. Jag behöver inte bjuda ut mina mest privata delar till 60-80 killar för att kunna njuta. Jag har respekt för mig själv och för min kropp, därför bjuder jag inte ut mig. Inte på grund av skuldkänslor eller ångest (?) som du verkar tro att det beror på. Bara för att jag inte slampar runt så betyder det inte att jag får ångest om jag har sex med någon. :P

Håller med om att värdighet och självrespekt har med saken att göra. Dock betyder det ju inte att man inte har det även om man har sex med många. Du pratar om att hon bjuder ut sig och som du säger "slampar runt". Tråkigt att höra att även tjejer håller fast vid det gamla synsättet att vi inte skall ligga med för många, vi skall hålla på oss. Men killar då? Om en kille har 60-80 tjejer, är det ok?

Dessutom, du kanske inte bryr dig om vad andra tycker om dig. Men om du har legat med 60-80 killar så är du förmodligen känd som stadens madrass redan. Och ingen kille blir tillsammans med någon som alla kan få.

Behöver ju inte vara på orten, o jag tycker det är starkt att hon står för sin rättighet att ha sex med dem hon vill o så många som hon vill. Det är inte mer rätt att ha 10 än 80, det är inte heller mer rätt att ha 80 än 10. Var och en måste få välja sin väg, men tyvärr finns det allför många fördomar om vad tjejer ska och inte ska för att passa in i mallen. Din väg är lika rätt som hennes och vice versa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in