2025-08-23, 07:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tillfkonto12
I början var jag imponerad över frispråkigheten men allt eftersom jag sett hur han argumenterar har jag blivit alltmer kritisk. Den här söndermanglingen av Matt Dillahunty var det som fick mig att se igenom hur ytlig han faktiskt är.

https://youtu.be/9nQUg4QeI_Y

Han har någon slags vag idé om religiositet men det går aldrig djupare än att referera (ofta slarvigt) till Jung. Nietzsche har han ingen koll på heller. När han pratade om Hitler på någon föreläsning kom han med flera faktafel som till exempel att Hitler sökte till konstakademin efter militärtjänstgöringen. Samtidigt betonar han ofta hur viktigt det är att vara noggrann och exakt. Vet inte vad folk ser i honom riktigt. Bara en typisk kverulant enligt min mening. Helt inkonsekvent och irrationellt driven. Han är bra på att prata inför en vanlig publik men så fort det blir debatt med någon som faktiskt är intelligent och beläst faller han platt. Måste vara jobbigt som fan om han håller på så där i terapisessioner också. Hade jag haft honom som terapeut hade jag ifrågasatt precis allt han sa - svarat på hans aggressivitet med ännu mer aggressivitet tills smockan hängde i luften. Typiskt också att de som är korta i rocken alltid har ett sånt jävla hävdelsebehov.
Hur lång är han ?.
Citera
2025-08-23, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carl.Apiarie
Hur lång är han ?.
Han e bara 1.88, så han e väldigt kort i rocken.
Citera
2025-08-23, 19:59
Medlem
Är inte hans hjärna sönderknarkad?
Citera
2025-10-06, 20:03
Medlem
Han har varit mycket sjuk. För hoppningsvis på bättringsvägen nu. Jag är mycket tacksam för allt jag lärt av att lyssna på Jordan och hans samtal.

https://youtu.be/WUsSkif3-6w?si=tkos9jsa6yf1FXBG

Jag har bett för Jordan och hans familj nu och kommer fortsätta titta spirituellt mot vad som försiggår där.
Citera
2025-10-07, 17:08
Medlem
Hans psyk till dotter tror att hans sjukdom är en andlig attack mot Jordan och inte kroppslig (dvs vanlig sjukdom)
Både Jordan och psykdottern verkar blivt helt knäppa.
Citera
2025-10-07, 17:10
Medlem
Silltunnas avatar
Han verkar ju ha extremt skör hälsa den mannen…såväl fysiskt som psykiskt.
Citera
2025-10-07, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Silltunna

Tungt drogmissbruk blir man sjuk av.
Citera
2025-11-19, 10:14
Medlem
Overminds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silltunna

Japp. Han var ganska gedigen och intressant i början, särskilt när han konfronterade den där radikala feministen i BBC (den kända intervjun för typ 10 år sedan).

Men efter han började knarka och låg inne i Ryssland så har han blivit helt jävla galen. Från att prata om psykologi så pratar han bara om Jesus och Religion numera. Man känner inte igen honom. Samt att det låter som att han skall börja gråta när som helst. Otroligt skör.

Lägg därtill nu att han tydligen ligger inne ännu en gång med någon sjukdom enligt hans dotter. Jag fruktar att han kommer dö inom något år, antingen av sitt pillerknarkande eller sitt klena psyke.

Tråkigt hur allt slutade för honom. Han var intressant en gång i tiden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in