Citat:
Ursprungligen postat av
zajjah
Är en kvinna som jag fullständigt hatar. Utan att ha något att ta på alls. Allt hon säger hatar jag hur hon säger allt med henne hatar jag. Jag vet ingen annan männsika jag hatar på det där sättet. Säger hon hej till mig? alltså jag hatar henne för det bara.
Hon kommer ibland och knackar på alltså jag bara hatar henne. Jag brukar be henne dra åt helvete så trevligt jag kan göra. Är verkligen tydlig med försvinn ifrån mig. Usch! Men det hjälper ju inte.
Hon är trevligt mot mig och vill finnas där för mig och allt det där. Men dra åt helvete känner jag. Alltså från första stund jag såg människan hatade jag henne. Jag blir ju inte av med henne heller. Det spelar ju ingen roll hur många gånger jag säger åt henne att jag vill inte ha med dig att göra. Hon kommer likt förbannat hela tiden. Jag blir arg.
Vad fan ska jag göra för att bli av med människan? Jag vill inte skrämma iväg henne. Jag vill inte vara elak mot henne. Men jag hatar henne så innerligt. Nu har hon fått för sig att jag vill att hon kommer hem till mig. Varför lyssnar hon aldrig? Varför ger hon sig aldrig?
Jag vet inte vad det är som stör mig så fruktansvärt med den här personen. Men jag avskyr henne rakt av. Alltså jag hänger hellre med josef fritzle.
Alltså jag möter människan ofta. Hon kommer fram och vill prata med mig. Jag ger henne ingenting. Alltså hon är fin ibland men jag håller käften om det med. För jag vill bara bli av med henne så effektivt som möjligt.
Svårt att ge vettigt råd då vi inte får veta vilken relation du har till denna person. Är det din mor, mormor, syster, mamman till ditt barn, granne, arbetskamrat, syster till en vän. Beroende på relationen är det olika strategier att ta till.