• 2
  • 3
2019-10-05, 16:43
Medlem
Bunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mazedaze
Läs rubriken
Han skriver akassa.
Hur som helst TS har varit för dumdristig för att förbereda sig för en sämre framtid.
Ja...men du menar alltså att du inte vet vad grundbelopp, medlemsvillkor och inkomstrelaterad ersättning är vad gäller arbetslöshetsersättning?
Citera
2019-10-06, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mazedaze
Stackare. Du skulle kanske tänkt på det är du skaffade din hyra hyresrätt med hyran på minst 15 000 kr.
Du skulle gått med i facket så du får inkomstförsäkring.

Jag beskriver scenariot som skulle ha skett om jag inte jobbat. Jag har ett heltidsjobb och är tillsvidareanställd.
Citera
2019-10-06, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Och ta ett enklare jobb är inte att tänka på?... Min 18-åring jobbar på Willys och tjänar 130 kr/h utan erfarenhet.

Otroligt att det finns folk som är intresserade av sina bidrag framför ett nytt jobb. Loser.

Eftersom du inte vet det så är det inte bara att "ta" ett jobb. Men det vet du såklart inte när din mamma försörjt ditt arsle hela livet och du aldrig behövt förstå arbetsmarknaden.
Citera
2019-10-06, 20:44
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vindsurfaren
Eftersom du inte vet det så är det inte bara att "ta" ett jobb. Men det vet du såklart inte när din mamma försörjt ditt arsle hela livet och du aldrig behövt förstå arbetsmarknaden.
Öm tå tydligen. Min son läser till civilingenjör på LTH, fixade ett willys-jobb på ett telefonsamtal utan tidigare erfarenhet, och du är en loser.
Citera
2019-10-06, 21:14
Medlem
Du får inte ekonomisk bistånd (socialbidrag) bara för att du har höga utgifter.

Du får den bara upp till en viss mängd, men jag antar att dina utgifter är för höga.

Akassa är bättre än andra ersättningar och bidrag. Minsta dina utgifter, och tjäna mer.

Antingen det, eller så blir du av med all inkomst, och lever på socialbidrag helst och hållet, fast det är mindre än vad du får just nu.
Citera
2019-10-06, 21:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Vindsurfaren
Jag beskriver scenariot som skulle ha skett om jag inte jobbat. Jag har ett heltidsjobb och är tillsvidareanställd.
Vad är det då syftet med tråden?
Om du nte jobbar så får ingen lön. Varför skulle vi andra människor betala för att du inte vill arbeta om du blir arbetslös.
Om nu akassa inte är tillräckligt för att betala hyran så gör något åt det istället för att klaga här på FB.
Var en man, inte en mus.
Citera
2019-10-07, 12:56
Medlem
musttomtes avatar
Det enda du inte ska räkna med som vanlig svensk är socialen. Hade 6 kronor på kontot och ringde ditt och fick som svar: varför ringer du hit, man kan inte ringa hit hur som helst. Jag hade aldrig tidigare sökt bidrag från dom så socialen ska du absolut inte räkna med.
Citera
2019-10-07, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av musttomte
Det enda du inte ska räkna med som vanlig svensk är socialen. Hade 6 kronor på kontot och ringde ditt och fick som svar: varför ringer du hit, man kan inte ringa hit hur som helst. Jag hade aldrig tidigare sökt bidrag från dom så socialen ska du absolut inte räkna med.

Känner väldigt många svenskar på bidrag. Du har skrivit att du lider av mental ohälsa och socialfobi. Kan dina åsikter stämma från det?

Ring igen då?
Citera
2019-10-08, 08:54
Medlem
musttomtes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sitinchair
Känner väldigt många svenskar på bidrag. Du har skrivit att du lider av mental ohälsa och socialfobi. Kan dina åsikter stämma från det?

Ring igen då?

Det är bara att önska lycka till om dom får hjälp i nöden men jag fick inget.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in