2019-09-27, 20:17
Bannlyst
Hej!

Har aldrig lånat förut, förutom studielån från CSN, så tänkte kolla med er de bästa alternativen jag har. Om mig: 100% studiemedel, inga anmärkningar, inga avbetalningar, sommarjobb på 50-60 tusen per år, så ingen superstabil inkomst. Kan man få ett lån på 10 tusen ungefär? Och var kan man låna utan massa avgifter och räntor?

Tack på förhand
Citera
2019-09-27, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ameermosa
Hej!

Har aldrig lånat förut, förutom studielån från CSN, så tänkte kolla med er de bästa alternativen jag har. Om mig: 100% studiemedel, inga anmärkningar, inga avbetalningar, sommarjobb på 50-60 tusen per år, så ingen superstabil inkomst. Kan man få ett lån på 10 tusen ungefär? Och var kan man låna utan massa avgifter och räntor?

Tack på förhand

Ränta är efter risk, 10k är inget men du får ändå räkna med ingen kommer låna ut utan ta betalt för det. För egen del får jag ränteinkomster upp till 300% på sådana summor du pratar om.
Men visst är man ung och inte tidigare massa lån så mindre risk, åt andra sidan är risk får man betalt i tid.
Citera
2019-09-27, 20:58
Medlem
Att få blancolån/konsumtionslån som student kommmer i princip inte på fråga hos de traditionella bankerna. Du får vända dig till typ Bluestep, Lendo och liknande lånegivare som inte är så noga, eller SMS-lån. Men räkna med en hutlös ränta.
Citera
2019-09-27, 21:24
Bannlyst
Precis som alla säger, aviavgifter och räntor kommer att ta kål på dig från långivarna utan koll.

Får jag fråga vad du ska låna pengar till?
Citera
2019-09-27, 22:54
Medlem
Pallestroms avatar
Med CSN lån och 50-60` du tjänar på sommarjobb så finns det kanske folk i din omgivning som kan låna dig 10 papp? Det är ju ingen hiskelig summa precis!
Citera
2019-09-28, 00:27
Medlem
ghb4265s avatar
Varför inte beställa ett kreditkort?
Citera
2019-09-28, 01:34
Citat:
Ursprungligen postat av ghb4265
Varför inte beställa ett kreditkort?
Som ovanstående. Sök ett kreditkort. Du kan säkert få 10k kredit med den årsinkomsten.
Citera
2019-09-28, 06:53
Medlem
Duerfs avatar
På storbankerna har du inga möjligheter att ta privatlån som student. Däremot kan du få kreditkort.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in