• 1
  • 2
2019-09-27, 15:27
Medlem
Hej!
Jag skulle vara väldigt intresserad av om ni som använder olika slags droger dagligen skulle kunna beskriva vilka ni är utåt sett, i samhällets eller familjens ögon? Vad ni arbetar med, om ni har barn, hur gamla ni var när ni testade första gången etc.

Jag är en tjej på 20år som testat cannabis, mdma, lcd och tjack. Jag studerar på högskola till psykolog. Första gången jag testade en drog var jag 14 och det var cannabis. Är dock inte en tjej man genast skulle tro ha testat saker, dom flesta blir till och med förvånade över när jag tar en cigg ibland för att jag ''ser inte ut som en tjej som gör sånt''. Droger är inget jag använder ofta, men det är kul att testa saker.

Vilka är ni?
Citera
2019-09-27, 15:47
Medlem
Sverighiztans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anna0011
Hej!
Jag skulle vara väldigt intresserad av om ni som använder olika slags droger dagligen skulle kunna beskriva vilka ni är utåt sett, i samhällets eller familjens ögon? Vad ni arbetar med, om ni har barn, hur gamla ni var när ni testade första gången etc.

Jag är en tjej på 20år som testat cannabis, mdma, lcd och tjack. Jag studerar på högskola till psykolog. Första gången jag testade en drog var jag 14 och det var cannabis. Är dock inte en tjej man genast skulle tro ha testat saker, dom flesta blir till och med förvånade över när jag tar en cigg ibland för att jag ''ser inte ut som en tjej som gör sånt''. Droger är inget jag använder ofta, men det är kul att testa saker.

Vilka är ni?

Vem är jag?

Ska jag vara ärlig så vet jag knappt själv, men det är en annan historia.

Jag är en kille mellan 25-30 år som jobbar dagligen 8-16 på ett kontorsjobb. Det går bra för mig och sköter den sociala biten bra den med.
Jag testade gräs första gången när jag var 15 år tror jag och har åkt dit två gånger sedan dess. Inget allvarligt, bara innehav för eget bruk. Min familj fick reda på mitt "missbruk" när jag var 17 år och de blev väl som alla föräldrar ledsna och besvikna. Men sen har jag haft turen att alltid haft en väldigt öppen relation med mina föräldrar då de inte heller har varit guds bästa barn.
På senare år så accepterade de mitt cannabisbruk då jag dels var myndig och var ärlig om allt jag provat och gjort.
Finns inte mycket idag som jag inte har provat, men jag håller mig till rökat och ölen.
Citera
2019-09-27, 15:47
Medlem
Undrar du för att du tänkt testa andra droger eller har det nåt med studierna att göra.. har inget emot att berätta men kanske inte just här, via mail kanske isåfall. Skaffa en mail för ändamålet. Eller vill du bara ha kortfattat just på frågorna du skrev så skrivs det ju fort här men förstår inte hur eller vad du skulle få ut av det. Hoppas allt är bra.. mvh
Citera
2019-09-27, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skitzu
Undrar du för att du tänkt testa andra droger eller har det nåt med studierna att göra.. har inget emot att berätta men kanske inte just här, via mail kanske isåfall. Skaffa en mail för ändamålet. Eller vill du bara ha kortfattat just på frågorna du skrev så skrivs det ju fort här men förstår inte hur eller vad du skulle få ut av det. Hoppas allt är bra.. mvh

Jag är bara intresserad av vad det är för typer av människor som använder sig av droger.
Vi vet ju sen länge att det inte endast de nerknarkade alkoliserade människorna som springer runt på stan och härjar som använder droger, därför skulle de va intressant att höra om människors bakgrund, och kanske till och med bli förvånad

Mina gener har mycket spår av diverse psykisk ohälsa, är sparsam med testandet nu mera då jag inte vill bli schizo eller nå liknande. Har inget med mina studier att göra.
Citera
2019-09-27, 15:59
Medlem
Gwildors avatar
Nu tar jag inte droger sedan ett par år tillbaka efter att jag blev farsa, men rökte väldigt mycket och lekte med svamp och LSD.

I andras ögon är/var jag en välklädd, ordentlig och skötsam medborgare som driver eget och har en hyfsad inkomst.

I huvudet är jag inte lika skötsam, men det är en annan femma
Citera
2019-09-27, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sverighiztan
Vem är jag?

Ska jag vara ärlig så vet jag knappt själv, men det är en annan historia.

Jag är en kille mellan 25-30 år som jobbar dagligen 8-16 på ett kontorsjobb. Det går bra för mig och sköter den sociala biten bra den med.
Jag testade gräs första gången när jag var 15 år tror jag och har åkt dit två gånger sedan dess. Inget allvarligt, bara innehav för eget bruk. Min familj fick reda på mitt "missbruk" när jag var 17 år och de blev väl som alla föräldrar ledsna och besvikna. Men sen har jag haft turen att alltid haft en väldigt öppen relation med mina föräldrar då de inte heller har varit guds bästa barn.
På senare år så accepterade de mitt cannabisbruk då jag dels var myndig och var ärlig om allt jag provat och gjort.
Finns inte mycket idag som jag inte har provat, men jag håller mig till rökat och ölen.

Får jag fråga om ditt register har påverkat din jobbsituation eller om det har varit tuffare när du sökt jobb?
Citera
2019-09-27, 16:31
Bannlyst
Nu var det ett tag sen, men helt vanlig kille med normala intressen som tyckte livet var för tråkigt. Provade fram och tillbaka och brukade regelbundet några år men såg sen hur destruktivt det var påväg att bli.
Citera
2019-09-27, 16:32
Moderator
Morfar-52s avatar
Flyttar

Centralstimulantia --> Övriga droger
/Moderator
Citera
2019-09-27, 16:44
Medlem
Citat:
Jag är en tjej på 20år som testat cannabis, mdma, lcd och tjack.

LCD? Är det nåt RC eller?

Jag började med droger när jag var runt 16, det var antingen det eller självmord. Har alltid sett mänsklighetens, inklusive mig egen existens, som totalt meningslös. Det fungerade då.

Pundare verkar kunna se på mig att jag har hållit på en del, då de jämt dras till mig. 'Vanligt folk' verkar dock inte ha en aning. De uppfattar mig alltid som trevlig och charmig.

Har haft en del riktigt schyssta jobb, reko flickvänner, vanliga intressen. Klär mig propert. Men har för det mesta hållit på med något fuffens utan mina medmänniskors vetskap.

Har dock trappat ned nästan helt på sistone då jag börjat tröttna. Det ger mig inget att ständigt vara personlighetsförändrad, absad och pank.
Citera
2019-09-27, 16:56
Medlem
Tripportreats avatar
Jag är lite över 30 och man.

Torskade på narkotikainnehav av normalgraden när jag var 25 vilket satte en del onödiga käppar i hjulet då jag egentligen är hyfsat kvalificerad, lyckades tillslut landa ett vettigt jobb via kontakter och sen dess har det rullat på rätt bra. På jobbet är jag välklädd och städad och det är nog inte många oinitierade som skulle se att jag betat igenom ett gäng droger.

Jag har testat rätt många droger inom alla kategorier, inte de mest destruktiva som typ heroin, crack, Crystal meth osv. Har dock testat en hel del inom alla kategorier.

Festknarkar bara i dagsläget och röker till och med cannabis rätt sällan mot varje dag som det var en period.

Mina favoriter är psykadelia och stimulanter vilket bara intas vid speciella tillfällen, den drog jag behöver vara mest försiktig med är alkohol - där har jag tidigare haft ett problem och det är den drog som har resulterat i värst konsekvenser för mig.

Började dricka rätt tidigt men var över 20 när jag rökte gräs första gången, det har nog bidragit till att jag kan hålla narkotika på en hyfsad nivå.

//Tripportreat
Senast redigerad av Tripportreat 2019-09-27 kl. 17:05.
Citera
2019-09-27, 17:17
Medlem
Nkpgisits avatar
Ja jag va ju knappt könsmogen när jag testa första gången. Va då 13.5 år och testade då att röka "Spice" jag rökte det ett tag och även cannabis sedan vid sent in på mitt 14e år så kom det som ett bombnedslag i staden med MDPV och det körde jag då och testade amfetamin i samma veva och vart förälskad. Vid 16 år så fick jag nålen i mig första gången och tror jag tagigt amfetamin 2 gånger utan verktyg sedan min första panna. Är idag snart 20 så är för ung för att veta sådant men men.

Räknade ut igår tror jag att jag gjort av med 460~g amfetamin på nästan exakt 3 månad. Har inget jobb men söker ganska friskt men det är hård konkurrens. Hur jag göder mig med amfetamin är en annan fråga med men den svarar jag på så att man hittar alltid en väg för att få tag på nästa påse.
Citera
2019-09-27, 17:48
Medlem
jultomtenbrannupps avatar
Citat:
Hej!

Vilka är ni?
Man 38-44 år. Jobbar som lärare och deltidsbrandman. Började sniffa lim och boffa Axe när jag var 9 och i tonåren började jag ta heroin, crack och metamfetamin för att sedan övergå till "krokodil" vilket jag än idag håller på med dagligen. Ungår nog ingen att jag är hög som ett hus mest hela tiden men i mina yrken är det oftast inget hinder
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in