Citat:
Ursprungligen postat av
uniktanvandarnamn
Nu är jag inte läkare, men även kvinnor drabbas av tunt hår och håravfall och hos män finns korrelation mellan höga testosteronvärden och tidig skallighet så jag tror att du får bäst rådgivning hos en endokrinolog. Har det förvärrats efter att du slutat med hormonpreventivmedel? Då kan det hjälpa att börja igen. Eller bär du ofta ditt hår uppsatt/bakåt i en hästsvans? Då kan förklaringen vara så enkel att det beror på vanligt slitage - mitt hår växer långsammare på den sida som jag oftast sover på t.ex.
Kan det inte ha nåt med testosteron även i kvinnors fall? Jag frågar för att jag även fått annat som kanske visar på att jag har fått för mycket testosteron? Tex har jag fått ungefär 40-60
manliga hårstrån på hakan. Har aldrig nånsin använt preventivmedel, men för 2 år sen slängdes min ena äggstock om det kan ha betydelse för båda huvudets hår och håret på hakan? Men huvudets hår började så där redan innan äggstocken plockades bort eller kanske hade äggstocken förstörts långt innan den opererades bort då den upptäcktes av en slump i samband med andra operationer.
Citat:
Ursprungligen postat av
Chloemmm
Köp ett pulver som heter toppik. Det är hårfiber som gör att håret ser väldigt tjockt ut. Och ser riktigt bra ut IRL. Har själv provat. Kolla toppik på Youtube.
Vill hitta riktiga lösningar, sen så det som verkligen stör mig är i första hand att håret i detta område aldrig blir längre än de 4 cm som det varit alla de senaste åren. Hela mitt hår har alltid varit väldigt tunt och med åren blivit mycket tunnare, men åtminstone är det hår som växer till skillnad från de nämnda områdena.