• 1
  • 2
2019-09-26, 18:58
Medlem
11433.08s avatar
Ja alltså, inte sånt som rör porr eller olagligheter, men får man ha en bild på en vanlig person liksom även fast det inte är jag?
Citera
2019-09-26, 19:08
Medlem
PatrickEkwalls avatar
Du får ha vad du vill, barnporr är nog bäst att undvika dock.
Citera
2019-09-26, 19:11
Medlem
Även om bilden föreställer dig hade ju ingen vetat om det så jag ser ingen anledning att man inte skulle få ha det.
Citera
2019-09-26, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prax^
Även om bilden föreställer dig hade ju ingen vetat om det så jag ser ingen anledning att man inte skulle få ha det.

Om inte den personen surfar på FB.
Citera
2019-09-26, 19:15
Medlem
Så länge du inte har ett foto på mig eller admin så är det OK.

Men, varför frågar du?

Det är ju inte schysst att ha en privatperson som du ogillar som avatar.
Citera
2019-09-26, 19:37
Medlem
Svantevits avatar
Man får ha porr, men då ska man flagga den som olämplig så att den inte visas för inloggade läsare eller för användare som valt att inte se dessa stötande avatarer. Du har kanske sett att vissa har en "parental advice, explicit content"-skylt? Så visas dessa flaggade avatarer.

Av respekt för porrskådisen bör man inte ha porr som avatar.
Citera
2019-09-26, 20:27
Moderator
WirelessGkit2s avatar
Nej det får man inte.

Citat:
0.05. Avatar och signatur
Om din avatar har ett motiv som kan uppfattas som olämpligt på en arbetsplats måste alternativet 'Min avatar är olämplig' bockas i under forumets inställningar. Avatarens eller signaturens innehåll får inte bryta mot forumets regler. Att olovligen utge sig för att vara admin eller moderator är inte tillåtet.

Kan funka dåligt med...

Men annars får man nästan ha vad som helst på sin avtar. Är den stötande så på något vis, så ska man sätta den som det. Om man inte gör det, så gör vi det åt dig när det upptäcks.

Är man osäker så kan man be valfri moderator granska bilden först.

/Mod
Citera
2019-09-26, 23:07
Medlem
UpAndGo2s avatar
Det finns avatar-bilder (nidbilder på olika folkslag, kända nazister, krigsförbrytare) som borde var högst olämpliga, men som märkligt nog blivit godkända. Väldigt slapphänt hantering i vissa fall av moderatorerna!
Citera
2019-09-26, 23:14
Medlem
Mike.Andersens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UpAndGo2
Det finns avatar-bilder (nidbilder på olika folkslag, kända nazister, krigsförbrytare) som borde var högst olämpliga, men som märkligt nog blivit godkända. Väldigt slapphänt hantering i vissa fall av moderatorerna!

Men min bild på en islamistisk terrorist och massmördare är väl helt okej?
Citera
2019-09-26, 23:20
Medlem
UpAndGo2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mike.Andersen
Men min bild på en islamistisk terrorist och massmördare är väl helt okej?
Tveksamt, även om det som sagt finns andra mer tveksamma bilder!
Citera
2019-09-27, 00:28
Medlem
11433.08s avatar
Kan inte någon mod eller admin svara på:
Kan jag använda en annan persons ansikte som avatar utan att bryta regler? Det handlar inte om någon offentlig person.
Citera
2019-09-27, 06:41
Administrator
admins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 11433.08
Ja alltså, inte sånt som rör porr eller olagligheter, men får man ha en bild på en vanlig person liksom även fast det inte är jag?

I regel 0.05. står det att "Avatarens eller signaturens innehåll får inte bryta mot forumets regler." Så det finns ganska mycket som är förbjudet, vilket även inkluderar profilbilder på enskilda privatpersoner.

admin
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in