Citat:
Ser egentligen inte alls vad som skulle vara det intressanta, det har uppstått 6 olika företag efter RiVe’s upplösning, det är väl i grunden inget konstigt att deras personal öppnar egna verksamheter efter upplösningen. Det kommer dock bara att ha funnits ett original och den är borta. Efterträdaren till RiVe – i det fall man kan säga att någon ens blev efterträdaren, får anses vara moderbolaget.
Men det är Warghs & partner som fått all domänkraften från RiVe.se - man kan gå in på www.rive.se och då hamnar man på Warghs & Partner, vilket innebär att all den SEO-investering eller domänkraft som RiVe upparbetat sig över en 10-års tid måste ha köpts upp eller tagits över av Warghs & partner.
Men igen, vem bryr sig egentligen om detta – RiVe är borta och personalen som slutade där har tillsammans öppnat inte mindre än 6 nya företag, och det är väl en jättestor överraskning
- eller hur?
Jag hejade faktiskt (kontroversiellt nog) på RiVe faktiskt, i allt detta. Jag hade dem som motpart i ett fall och tyckte faktiskt de gjorde det väldigt bra juridiskt. Man kan ju även konstatera att de gjorde det bra ekonomiskt med vinster på 8 miljoner kr, sen får man väl tycka vad man vill i övrigt såklart men de har sig själv och skylla, de företrädde ju verkligen kleti-och-pleti och ALLA bråkstakar från ALLA Sveriges arbetsplatser... det är ju dömt att gå åt H*** förr eller senare för dessa lär ju rikta sin aggressionmot någon annan sen!
Men det är Warghs & partner som fått all domänkraften från RiVe.se - man kan gå in på www.rive.se och då hamnar man på Warghs & Partner, vilket innebär att all den SEO-investering eller domänkraft som RiVe upparbetat sig över en 10-års tid måste ha köpts upp eller tagits över av Warghs & partner.
Men igen, vem bryr sig egentligen om detta – RiVe är borta och personalen som slutade där har tillsammans öppnat inte mindre än 6 nya företag, och det är väl en jättestor överraskning

Jag hejade faktiskt (kontroversiellt nog) på RiVe faktiskt, i allt detta. Jag hade dem som motpart i ett fall och tyckte faktiskt de gjorde det väldigt bra juridiskt. Man kan ju även konstatera att de gjorde det bra ekonomiskt med vinster på 8 miljoner kr, sen får man väl tycka vad man vill i övrigt såklart men de har sig själv och skylla, de företrädde ju verkligen kleti-och-pleti och ALLA bråkstakar från ALLA Sveriges arbetsplatser... det är ju dömt att gå åt H*** förr eller senare för dessa lär ju rikta sin aggressionmot någon annan sen!
Problemet är väl snarare att det är samma lurendrejare till ägare som startat upp väldigt många företag sannolikt i syfte att förvilla potentiella kunder och kritiker. Finns en trevlig grupp på Facebook om du inte sett det som är ganska talande: Rörelse mot blufföretagen Rive, Compexia, Svensk Familjejuridik m.m
Känns även osannolikt att bolaget du nämner skulle vara bolaget som köpt delar av Rives ip när det finns ett moderbolag i Compexia som bevisligen fortfarande driver verksamhet och ansöker om flera olika varumärken hos PRV - som även använder samma format på hemsida som Rive. Kanske till och med skulle gå att kolla hos konkursförvaltaren vilka försäljningar som genomförts i konkursbolaget.