2019-09-25, 17:40
Avslutad
Det är enormt många araber som kommer in o hämtar ut mängder med Tramadol, o av någon anledning vill de helst ha Tramadol HEXAL. Den är tydligen bäst, trots att det inte ska vara nån skillnad på fabrikaten.

Jag vet inte vilka läkare det är som skriver ut all Tramadol men ska undersöka det. För Tramadol är ju populärt i missbrukarkretsar, de äter det knappast mot värk. Det påverkar serotonin också, så det är möjligt att den har en uppiggande effekt, men den räknas ändå som opioid.

Läkemedelsverket kan göra stickkontroller o så i e-recept systemet. Så att de kan hålla koll på vad som skrivs ut o expedieras. Narkotikaklassade läkemedel i klass II (ev. III också, där Tramadol ingår), ska förvaras i ett säkerhetsskåp. Narkotikaklassade läkemedel i klass IV och V får förvaras bland de vanliga läkemedlen.

Numera är väl i princip alla recept e-recept, när det var pappersrecept o jag skulle hämta ut narkotikaklassad medicin, så strök aldrig läkaren rutan "Antal uttag", o det var ämnat för ett uttag, men jag skrev dit åtta. E-recept systemet är nog väldigt svårt att hacka!

Jag har erkänt att jag själv missbrukat "tjänsten med att "kassera" överblivna läkemedel", så jag vet mycket väl hur apoteken fungerar. Det är preskriberat nu, o jag sköter mig, men jobbar inte på apotek längre. Men som f.d. missbrukare, så tycker jag att Läkemedelsverket bör hålla mer koll på det som ska destrueras... Vill man, kan man nog göra stora pengar illegalt på det!

Själv vill jag nämna att jag aldrig sålde ett endaste milligram, det var bara för eget missbruk, och är som sagt preskriberat.
Citera
2019-09-25, 18:34
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redoxreaktion
Det är väl utmärkt om personalen ger en tramadol utan recept

Ha, ha Ja, det här är ganska positiva influenser från Orienten egentligen?
Allt är så byråkratiskt kring mediciner och sånt i Sverige.

Skämt åsido, nog kunde man gissa att det var Abdul, Hassan och Mohammed i chefsposition vid en stängning av ett apotek, i Sverige.
Citera
2019-09-25, 18:40
Bannlyst
En kebab tekniker som ordförande , någon förvånad ?

https://www.allabolag.se/bolagslista/homayon-moradi/67bff394786eafba277e6beffe7f3773

Citat:
Ursprungligen postat av u99HSHH
Serpentina Medical Science Sweden AB
https://www.allabolag.se/5569655698/befattningar
Citera
2019-09-25, 19:10
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mulla Krekar
Det är enormt många araber som kommer in o hämtar ut mängder med Tramadol, o av någon anledning vill de helst ha Tramadol HEXAL. Den är tydligen bäst, trots att det inte ska vara nån skillnad på fabrikaten.

Jag vet inte vilka läkare det är som skriver ut all Tramadol men ska undersöka det. För Tramadol är ju populärt i missbrukarkretsar, de äter det knappast mot värk. Det påverkar serotonin också, så det är möjligt att den har en uppiggande effekt, men den räknas ändå som opioid.

Läkemedelsverket kan göra stickkontroller o så i e-recept systemet. Så att de kan hålla koll på vad som skrivs ut o expedieras. Narkotikaklassade läkemedel i klass II (ev. III också, där Tramadol ingår), ska förvaras i ett säkerhetsskåp. Narkotikaklassade läkemedel i klass IV och V får förvaras bland de vanliga läkemedlen.

Numera är väl i princip alla recept e-recept, när det var pappersrecept o jag skulle hämta ut narkotikaklassad medicin, så strök aldrig läkaren rutan "Antal uttag", o det var ämnat för ett uttag, men jag skrev dit åtta. E-recept systemet är nog väldigt svårt att hacka!

Jag har erkänt att jag själv missbrukat "tjänsten med att "kassera" överblivna läkemedel", så jag vet mycket väl hur apoteken fungerar. Det är preskriberat nu, o jag sköter mig, men jobbar inte på apotek längre. Men som f.d. missbrukare, så tycker jag att Läkemedelsverket bör hålla mer koll på det som ska destrueras... Vill man, kan man nog göra stora pengar illegalt på det!

Själv vill jag nämna att jag aldrig sålde ett endaste milligram, det var bara för eget missbruk, och är som sagt preskriberat.

Och deras piss som är fullproppad med Tramadol kommer ut i dricksvattnet. Fy fan vad dessa blattar bara förstör allting med miljö, klimat och dricksvatten.

Området är ju ganska nybyggt med dyra hyror antar jag. Hur kan de haft råd att starta detta arabapotek? Hur tänker man när det redan finns ett apotek på ICA MAXI?
Citera
2019-09-25, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mulla Krekar

Det är inte bara möjligt. Det är rena speeden. Men mycket beroendeframkallande.
Citera
2019-09-25, 19:17
Medlem
dialektikers avatar
Nu ska de fan inte komma och gnälla om man är restriktiv till att expedieras av en hijab eller oseriös iranier/arab (brukar synas på dem om de är avmätta).
De gick ju ut i media och typ förbjöd kunderna att vilja expedieras av en svensk, seriös tant, farmaceut.

Det syns om de är ignoranta och okunniga.
Om jag har haft superviktiga frågor, så har det lutat mer att svenska farmaceuter både är mer kunniga och seriösa.

Många utlänningar på apotek (ni vet vad jag menar, när hela apoteket är ett arabställe) är vansinnigt ignoranta (och kan dessutom inte svara på komplicerade frågor).

(Det behöver naturligtvis inte vara så, vissa kan saker, och det beror på vilken form av frågor man har.)

Men jag är så glad över att vårt lokala apotek inte är rena arab emiraten. Fast det börjar bli.
Det har börjat rycka in hijab-bärare, samt annat löst arab-relaterat folk.
Ja, jag har testat med frågeställningar (och jag kan absolut gå till dem om jag inte har något över-viktigt på hjärtat) men jag ska säga, att överlag,
så är invandrar-arab-farmaceuter både väldigt ointresserade av kunder, samt okunniga.
Citera
2019-09-25, 19:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Och deras piss som är fullproppad med Tramadol kommer ut i dricksvattnet. Fy fan vad dessa blattar bara förstör allting med miljö, klimat och dricksvatten.

Området är ju ganska nybyggt med dyra hyror antar jag. Hur kan de haft råd att starta detta arabapotek? Hur tänker man när det redan finns ett apotek på ICA MAXI?
Det är många araber som har medicinsk utbildning, men ja, de är inte i majoritet bland invandrarna, jag vet att de flesta saknar typ grundskoleutbildning... (se Sandviken). Men de som har, har får jobb som farmaceut. Här där jag bor o besöker apoteket ofta, är det 3 st slöjbeklädda. Dom är ju trevliga o så, o expedierar rätt medicin. Jag har full koll på min medicin o har t.ex. fått rätta en svensk apotekschef om mitt uttag. Men innan privatiseringen kände jag ju alla på apoteket, farsan har varit chef där. Men nu är det helt ny personal.

Syrran jobbar också på ett Apoteket Hjärtat som egenvårdsrådgivare.

Jag ska inte outa mig allt för mycket, men jag är själv vice VD i ett företag som sysslar med apotekstjänster (som sagt är min historik preskriberad) o liknande. Om jag blir friskare... (jag besöker ju apoteket ofta...), så kanske vi kommer igång med mer än att bara hyra ut farmaceuter. Tanken med företaget var typ 2010, att starta upp privata apotek. Men som tur var blev det inget. Tidigare kollegor som gjort det, visar röda siffror på https://www.allabolag.se/

Men slöjbeklädda kvinnor är vad jag sett mycket vanliga på apoteken numera. O det är väl bra om de får jobb o så, det tycker jag är helt ok, som f.d. Sverigedemokrat.

Men jag ska försöka forska mer om Tramadol-förskrivningen! Får ju inte namn eller namn på förskrivande läkare om man inte hittar den på Lexbase. Men kan försöka göra lite statistik!
Citera
2019-09-25, 19:55
Medlem
Offices avatar
Får en underbar känsla i kroppen av att läsa om myndigheter som sätter stopp för kriminella invandrare.

Ungefär samma känsla som när man rensar en eftersatt rabatt eller när man är riktigt skiten och tar en rejäl dusch.
Citera
2019-09-25, 20:16
Bannlyst
Privatägda apotek för de som ser läkaryrken som högstatus men kunde inte klara studierna.
Citera
2019-09-25, 20:18
Medlem
Expohunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Postino
För det första behöver är ju ingen tvingad att äta någon medicin. De flesta kan kolla i FASS. Oss emellan föredrar nog de flesta Tramadol mot värk.

För det andra kan du ju inte generalisera. Bara för att Hagamannen utförde upprepade våldtäkter betyder inte det att alla svenskar gör det.

Men jösses vilken whataboutism där. Hagamannen. Är det så jobbigt för dig att babbar inte kan driva apotek utan mislyckas med vilje eller oavsiktligt?
Citera
2019-09-25, 20:20
Medlem
Kanske förövarna hade bröder som bedrev vårdcentral.

Genom att ofta "vårda" andra bröder och skriva ut "medicin" (läs knark) så att just de bröderna slog i taket vad gäller högkostnadsskyddet så kan följande ske;

a) Vårdcentralen (Bror 1) får betalt för att fejkvårda Bror 3.

b) Apoteket (Bror 2) får betalt för medicinerna (knarket).

c) Bror 3 får gratis knark som säljs dyrt på svarta marknaden.

Tre bröder som är vinnare!

Förlorare är samhället och skattebetalarna.
Citera
2019-09-25, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reda
Nu har gangsters tagit över apoteken och säljer narkotika. Det går bra för Sverige nu. Tack Stefan och Annie!

Det var väl KD:s med Göran Hägglund som var pappa till detta i alliansen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in