2006-03-13, 09:37
Medlem
Här diskuteras vitnesmål, teoretiska möjligheter osv. Jag undrar vad de gamla sovjetiska arkiven har för innehåll om förintelsen. Finns där något som helstb stöd där för åsikten att det alldrig har hänt. Den del av arkiven jag känner till (Gulag, Pragvåren och förhållandet till Finland) verkar inte vara "städade" för att dölja brott eller försök till desillusioner.
Citera
2006-03-13, 18:56
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lelle67
Här diskuteras vitnesmål, teoretiska möjligheter osv. Jag undrar vad de gamla sovjetiska arkiven har för innehåll om förintelsen. Finns där något som helstb stöd där för åsikten att det alldrig har hänt. Den del av arkiven jag känner till (Gulag, Pragvåren och förhållandet till Finland) verkar inte vara "städade" för att dölja brott eller försök till desillusioner.

Det har i vart fall inte hittats något i sovjetiska arkiv som bekräftar Shoahmytologin om "miljontals gasade judar" eller en "plan att döda alla judar".
Varken där eller i västliga arkiv ett enda dokument som stöder Holocau$tlegendens centrala temata...snopet för de troende, men sant. Jag tittade nyligen för första gången på åtskilliga år i verk som Anatomie des SS-Staates (två volymer utgivna av Institut für Zeitgeschichte som "Gutachten" i samband med den politiskt motiverade skåderättegången mot SS-personal i Auschwitz i Frankfurt 1963-65) och Poliakov/Wulfs dokumentsamling Das dritte Reich und die Juden: där finns inte något som gör de hämndlystna beskyllningarna om "folkmord i gaskammare" mer troliga för den neutrale betraktaren som förmår hålla huvudet kallt.

Revisionisterna Graf och Mattogno har varit tämligen flitiga vad gäller genomletandet av ryska arkiv:

http://www.codoh.com/incon/incongrafarch.html
Citera
2006-03-13, 23:29
Medlem
Här är ytterligare en artikel om Mattogno och Graf.

http://www.vho.org/GB/Journals/JHR/1...p36_Weber.html

Det intressanta är inte bara vad man hittade, utan också vad man inte hittade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in