Flashback bygger pepparkakshus!
  • 2
  • 3
2019-09-24, 22:32
Medlem
Sensivs avatar
Ät inte edibles eftersom de är jäääävligt starka. En gång åt jag en edible med 500mcg thc. Jag trippade balls! Kunde inte röra på mig och kunde absolut inte tolka ett skit. När min kompis pratade med mig så hörde jag bara mummel. Sen sov jag i 18 timmar!
Citera
2019-09-24, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Evaristo
Man får dra i sig mindre bara. Myset kan dröja en stund innan det kommer, man får ha lite tålamod och inte dra i sig för snabbt. Problem solved.

Har vart bäng i 2 timmar nu och låter klyschigt men hade seriöst en liten ego death..Tänkte sen bara ääh fan ja accepterar känslan och jag är inte rädd för den och sen dess så har jag mått skit bra och inte kännt något obehag alla typ och klart tänkt i skallen. Fett jävla skönt hjälpte säkert att cykla direkt efter ja rökte o lyssna på musik o bara njuta💚💚
Var skit nice och mycket möjligt att jag löste mitt egna problem.. Så behöver inte sluta röka ni som sa de utan man kunde allså träna bort det liksom typ😜

Skit nice kväll så tror jag löste mitt egna problem för ni intresserade💯💯👑💚💚
One Love 💚
Citera
2019-09-24, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jeltzin
Du blir mer känslig på gräs och känner av mer hur du egentligen mår i kroppen. Skillnaden är helt enkelt att du blir medveten om detta och kroppen reagerar då. Antagligen bär du på stress, ångest och oro som behöver släppas lös på något sätt. Tränar du regelbundet? Mediterar? Testa det. Jag får samma reaktion så undviker gräs.

Exakt.. läs det jag skrev nyss innan.. Jag accepterade att jag blir mer medveten om min kropp och på det sättet slutade det vara jobbigt.. skit nice asså om jag har rätt💚 Släppte stressen att vara rädd liksom.
Citera
2019-09-24, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JagSkaTaDig
Ja precis, dom 10 första minuterna kan vara lite jobbiga, men det kan bero på att odlaren har skördat plantan för tidigt, då blir det vad som kallas "racing high".

Aa köper ju från en weed shop här i Spanien Northern Lights så riktigt bra röka jag inte rökt förut så köart man blir jävligt bäng oxå
Citera
2019-09-24, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sensiv
Sluta lyssna på dessa troll. Jag var exakt som dig och det tog mig månader att träna bort ångesten och njuta av ett CB rus! Hade likadana symtom som dig. Kunde tro att jag hade svalt min tunga sen kände jag vibrationer i bröstkorgen som gav mig panikångest. Idag kan jag röka cannabis utan att känna lilla minsta obehag och nej du kommer inte få psykos. Antagligen har du fått i dig lite för mycket av det goda. Det finns två alternativ. Rök en svagare strain med högt CBD innehåll eller utmana din rädsla genom att röka 25+ thc strains. Då kommer du tillslut vänja dig!

Exakt!! Kände lite i början av high’et nyss med att svälja tungan t.ex osv men sen accepterade jag att inte vara rädd haha så kan va en skit nice tripp jag fixk precis
Citera
2019-09-24, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeXeL
Röker du med tobak? När jag slutade blanda gräs med tobak så minskade dessa negativa biverkningar. Det hjälper också att ta det lugnare när man röker. Behövs oftast mindre än man tror för att få tillräcklig effekt.

Själv röker jag helst rent nuförtiden då jag haft problem med liknande symtom. Under denna tid fick jag inga positiva effekter av att röka, i alla fall inte under rusets första timme. Det gjorde att jag under en period helt slutade röka.

Det låter inte som att du håller på att bli schizofren. Det låter mer som att du får ångest av de rent kroppsliga effekter som du får när du röker, det leder till dina katastroftankar om att ditt hjärtat ska explodera.

Min råd till dig är:
Pröva att röka utan att blanda med tobak (om du nu gör det).
Rök mindre varje gång.
Slappna av och få en bra känsla i kroppen innan du röker. Pröva lite olika avslappningstekniker. Finns massa tips på internet.
Försvinner inte dessa symtom så sluta röka ett tag. Kan vara skönt att ta en paus då och då. När du väl röker igen kan det vara så att det inte känns obehagligt längre.

Mycket bra råd detta!!
Hade en bra vibe med killen i shoppen som jag rökte med sen var jag lugn osv så det hjälper verkligen.
Tack!
Citera
2019-09-24, 23:13
Medlem
Citat:
Ät inte edibles eftersom de är jäääävligt starka. En gång åt jag en edible med 500mcg thc. Jag trippade balls! Kunde inte röra på mig och kunde absolut inte tolka ett skit. När min kompis pratade med mig så hörde jag bara mummel. Sen sov jag i 18 timmar!

Haha, kan tänka mig den känslan intense som fan va? rökte skiit myckey hasch en gång o min polare med o han bara ”Vart är vi nånstans?” Och jag ba ”uhh..Shiit, jag vet fan inte heller bror” ahhaha så inte konstigt att man kan trippa sänder faaan..
The Mind is crazyyy, jag är fortfarande blazed.
Citera
2019-09-25, 00:57
Medlem
Citat:
Som sagt, allt sitter i psyket. Inte hela världen eftersom det går att träna bort

Exakt, det var det jag undrade och som jag trodde så är det ju så att det går och träna bort mycket härlig tripp hade jag i 3 timmar nu bara fortsätta o blir mer och mer bekväm med det👍
Citera
2019-09-25, 10:09
Medlem
SkogsBananensHampas avatar
det som händer är att du sitter o förväntar dig på bengan.. gräs slår hur som du gör det till.

sluta känn av, sluta vara sådan.

rök och gör det du skulle göra utan tänka på saken.

stress, ångest, sad , allt dehär finns inom cannabis men beror helt på dig som människa hur du tänker o gör.

enda jag kan rekommendera efter flera års konstant rökande är att GÖR DIG VÄRD GÅSEN!!!!!! träna, plugga, tittfucka bruden innan du suger på din 0,2 med en hel cigg i.
Citera
2019-09-25, 13:10
Medlem
RAGEDs avatar
Ångest?
Citera
2019-09-26, 01:14
Medlem
Dags att sluta röka helt....
Citera
  • 2
  • 3