Flashback bygger pepparkakshus!
2019-09-24, 19:38
Medlem
Jag tänker att detta går att få bort eftersom folk t.ex. skriver såhär”Självklart så är det jävligt hög risk att du snear om du röker 2 gram vid ett tillfälle, speciellt om man är nybörjare. Dessutom är jag skeptisk att du fått i 2 gram i en joint som nybörjare.”

När jag rökte 4 J’s hasch varje natt hände de inte men nu börja jag röka igen efter månad och röker hela J’s med bara grönt så jag får så mycket THC vilket gör mig lite obekväm och ångest..Men går det inte att träna bort?
Citera
2019-09-24, 19:53
Medlem
Pungpuckels avatar
Jag hade också känningar i halsen, men det försvinner om du dricker alkohol före eller röker i vape.
Prova att sitta utomhus när du är hög, gärna så nära din bostad som möjligt, eller balkongen, det kan lindra paniken lite.
Citera
2019-09-24, 20:01
Medlem
Evaristos avatar
Man får dra i sig mindre bara. Myset kan dröja en stund innan det kommer, man får ha lite tålamod och inte dra i sig för snabbt. Problem solved.
Citera
2019-09-24, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LogicIsRare
Jo, visst får jag ökad ångest så ibland..Men efter den timmen eller nästa dag så brukar jag ju bara tänka..
Kolla det är inget fel på dig..Du måste bara överkomma det här..Kan jag inte det?

Okej, kan jag testa mig isåfall..Om jag har större chans och få schizofreni än andra?

Det går ju så vitt jag vet inte att testa om man har risk att drabbas av schizofreni. Har du det i släkten löper du större risk. Sen är inte allt svart eller vitt, det är en stor gråzon. Även om du, låt oss säga aldrig, kommer drabbas av schizofreni eller full blown-psykos så kan du ändå få en mängd andra psykiska besvär om du fortsätter röka. Kanske tillfälliga, kanske varaktiga.
Citera
2019-09-24, 20:35
Medlem
Jeltzins avatar
Du blir mer känslig på gräs och känner av mer hur du egentligen mår i kroppen. Skillnaden är helt enkelt att du blir medveten om detta och kroppen reagerar då. Antagligen bär du på stress, ångest och oro som behöver släppas lös på något sätt. Tränar du regelbundet? Mediterar? Testa det. Jag får samma reaktion så undviker gräs.
Citera
2019-09-24, 20:39
Medlem
JagSkaTaDigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Evaristo
Man får dra i sig mindre bara. Myset kan dröja en stund innan det kommer, man får ha lite tålamod och inte dra i sig för snabbt. Problem solved.

Ja precis, dom 10 första minuterna kan vara lite jobbiga, men det kan bero på att odlaren har skördat plantan för tidigt, då blir det vad som kallas "racing high".
Citera
2019-09-24, 20:40
Medlem
LeXeLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riskybizzy
Man kan visst dö av cannabis

https://www.independent.co.uk/news/w...-a8953756.html

Nu är det ju inte alls så enkelt som du vill få det att verka. Det är ju enligt artikeln högst oklart om det verkligen var cannabis som kvinnan dog av.
Citera
2019-09-24, 20:56
Medlem
LeXeLs avatar
Citat:
Hej!

Jag fick ett symptom för ganska längesen när jag rökte på och blir väldigt hög...Jag brukar få svårt att svälja och brukar hålla handen på min strupe väldigt ofta..

Sedan så brukar jag även inte ens kunna ligga still i soffan för det känns som mina fötter skakar lite och asså aah känns lite halv jobbigt i en timme sen efter den första timmen då lugnar de ner sig..

Varför händer detta? Är det hjärnan som spelar så jäkla stora spel på mig verkligen? För igår natt tänkte jag röka sista Jointen på ett tag men då vart det väldigt jobbigt så med både fötter och halsen..

Då har jag ju rökt på hela dagen i typ 3 dagar nu men får det där ibland..

Möjligtvis när jag får för mycket THC eller så vet jag inte..

Fick ju panik en gång då jag trodde hjärtat skulle explodera men vet ju att man inte kan dö osv..

Jag gillar och experimentera med gräs så jag ska röka på igen..
Men hur ska jag ta mig itu med detta problem att det känns så konstigt och svälja och att mina ben kan vara skakiga osv?

Hur röker jag på utan att känna detta?
Hjälp mig snälla, är egentligen en riktig stoner men nu kan jag inte vara bekväm när detta händer första timmen hela tiden när jag röker..

Edit:: Att göra saker, cykla, ta luft eller dansa eller något hjälper men problemet försvinner ju inte.. Om det är psykologiskt vill jag övervinna det..

När man blir sådär långsam och bång så kan jag tänka nej nej va inte för långsam nu..Du kanske fastnar i det här hela tiden..
Antar att sånt tänkande förstör, ha ha ha

Röker du med tobak? När jag slutade blanda gräs med tobak så minskade dessa negativa biverkningar. Det hjälper också att ta det lugnare när man röker. Behövs oftast mindre än man tror för att få tillräcklig effekt.

Själv röker jag helst rent nuförtiden då jag haft problem med liknande symtom. Under denna tid fick jag inga positiva effekter av att röka, i alla fall inte under rusets första timme. Det gjorde att jag under en period helt slutade röka.

Det låter inte som att du håller på att bli schizofren. Det låter mer som att du får ångest av de rent kroppsliga effekter som du får när du röker, det leder till dina katastroftankar om att ditt hjärtat ska explodera.

Min råd till dig är:
Pröva att röka utan att blanda med tobak (om du nu gör det).
Rök mindre varje gång.
Slappna av och få en bra känsla i kroppen innan du röker. Pröva lite olika avslappningstekniker. Finns massa tips på internet.
Försvinner inte dessa symtom så sluta röka ett tag. Kan vara skönt att ta en paus då och då. När du väl röker igen kan det vara så att det inte känns obehagligt längre.
Citera
2019-09-24, 21:14
Medlem
youarenothings avatar
Citat:
När jag rökte 4 J’s hasch varje natt hände de inte men nu börja jag röka igen efter månad och röker hela J’s med bara grönt så jag får så mycket THC vilket gör mig lite obekväm och ångest..Men går det inte att träna bort?

Man får mer av en ''BodyHigh'' av bruning, gräs snurrar oftast till det i skallen.
Citera
2019-09-24, 22:07
Medlem
jaystaas avatar
Vissa personer SKA inte röka, till exempel de som blir väldigt introverta, osäkra, obekväma, paranoida utav det, as easy as that.
Citera
2019-09-24, 22:23
Medlem
Sensivs avatar
Sluta lyssna på dessa troll. Jag var exakt som dig och det tog mig månader att träna bort ångesten och njuta av ett CB rus! Hade likadana symtom som dig. Kunde tro att jag hade svalt min tunga sen kände jag vibrationer i bröstkorgen som gav mig panikångest. Idag kan jag röka cannabis utan att känna lilla minsta obehag och nej du kommer inte få psykos. Antagligen har du fått i dig lite för mycket av det goda. Det finns två alternativ. Rök en svagare strain med högt CBD innehåll eller utmana din rädsla genom att röka 25+ thc strains. Då kommer du tillslut vänja dig!
Citera
2019-09-24, 22:27
Medlem
Sensivs avatar
Som sagt, allt sitter i psyket. Inte hela världen eftersom det går att träna bort
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in