Citat:
Ursprungligen postat av
LogicIsRare
Hej!
Jag fick ett symptom för ganska längesen när jag rökte på och blir väldigt hög...Jag brukar få svårt att svälja och brukar hålla handen på min strupe väldigt ofta..
Sedan så brukar jag även inte ens kunna ligga still i soffan för det känns som mina fötter skakar lite och asså aah känns lite halv jobbigt i en timme sen efter den första timmen då lugnar de ner sig..
Varför händer detta? Är det hjärnan som spelar så jäkla stora spel på mig verkligen? För igår natt tänkte jag röka sista Jointen på ett tag men då vart det väldigt jobbigt så med både fötter och halsen..
Då har jag ju rökt på hela dagen i typ 3 dagar nu men får det där ibland..
Möjligtvis när jag får för mycket THC eller så vet jag inte..
Fick ju panik en gång då jag trodde hjärtat skulle explodera men vet ju att man inte kan dö osv..
Jag gillar och experimentera med gräs så jag ska röka på igen..
Men hur ska jag ta mig itu med detta problem att det känns så konstigt och svälja och att mina ben kan vara skakiga osv?
Hur röker jag på utan att känna detta?
Hjälp mig snälla, är egentligen en riktig stoner men nu kan jag inte vara bekväm när detta händer första timmen hela tiden när jag röker..
Edit:: Att göra saker, cykla, ta luft eller dansa eller något hjälper men problemet försvinner ju inte.. Om det är psykologiskt vill jag övervinna det..
När man blir sådär långsam och bång så kan jag tänka nej nej va inte för långsam nu..Du kanske fastnar i det här hela tiden..
Antar att sånt tänkande förstör, ha ha ha
Röker du med tobak? När jag slutade blanda gräs med tobak så minskade dessa negativa biverkningar. Det hjälper också att ta det lugnare när man röker. Behövs oftast mindre än man tror för att få tillräcklig effekt.
Själv röker jag helst rent nuförtiden då jag haft problem med liknande symtom. Under denna tid fick jag inga positiva effekter av att röka, i alla fall inte under rusets första timme. Det gjorde att jag under en period helt slutade röka.
Det låter inte som att du håller på att bli schizofren. Det låter mer som att du får ångest av de rent kroppsliga effekter som du får när du röker, det leder till dina katastroftankar om att ditt hjärtat ska explodera.
Min råd till dig är:
Pröva att röka utan att blanda med tobak (om du nu gör det).
Rök mindre varje gång.
Slappna av och få en bra känsla i kroppen innan du röker. Pröva lite olika avslappningstekniker. Finns massa tips på internet.
Försvinner inte dessa symtom så sluta röka ett tag. Kan vara skönt att ta en paus då och då. När du väl röker igen kan det vara så att det inte känns obehagligt längre.