• 1
  • 2
2019-09-24, 14:26
Medlem
Hej,

Tänkte kolla om det är någon som vet ifall det är möjligt att säga upp sitt bankkort hos Handelsbanken, för att istället enbart gå över till att använda sitt Revolut-kort? På så sätt kan man ju skippa kort-avgiften tänker jag.

Tacksam för svar!
Citera
2019-09-24, 14:29
Medlem
Kreditkort hos Handelsbanken*
Citera
2019-09-24, 14:39
Medlem
Fenjal888s avatar
Självklart kan man det. Kontakta din bank och säg att du inte vill ha kortet längre.
Citera
2019-09-24, 14:42
Medlem
Bara att föra över pengarna direkt från ditt konto -》 revolut.
Tänk bara på att överföringarna tar mellan 1-3 dagar.
Citera
2019-09-24, 14:48
Medlem
Revolut är en brittisk bank. Ingen som vet hur det slutar efter brexit. Kan vara bra att ha flera kort.
Citera
2019-09-25, 07:59
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TjorvenMedKorven
På så sätt kan man ju skippa kort-avgiften tänker jag.
Jag sa själv upp frikortet hos Handelsbanken när det togs bort från deras sortiment och körde med Revolut och Ferratum bank för att slippa avgift men du måste gå och lämna in ditt kort på det kontoret som du är registrerad hos nära där du bor och visa legitimation.

Vill du slippa att göra utlandsöverföring varje gång du behöver få in pengar så kan jag rekommendera (FB) P.F.C. app och debit kort som också saknar avgift och du sätter in direkt genom swish.
Bynk har ett liknande kort på gång med Visa istället för MasterCard.
Citera
2019-09-25, 08:56
Medlem
sucuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frank_pe
Bynk har ett liknande kort på gång med Visa istället för MasterCard.

Är det sant? Fantastiskt om det blir av, jag har idag 4 olika mastercard, ingen verkar satsa på VISA längre tyvärr.
Citera
2019-09-25, 10:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sucuk
Är det sant? Fantastiskt om det blir av, jag har idag 4 olika mastercard, ingen verkar satsa på VISA längre tyvärr.

https://bynk.se/kort

Registrerade min mail så jag får meddelande när kortet lanseras. Kan skriva här på forumet när något händer.
Citera
2019-09-25, 11:30
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ja precis, det ser ut att vara Visa på bilden i varje fall... Undrar hur deras utländska kurs är.
Citera
2019-09-25, 11:36
Medlem
sucuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frank_pe
Ja precis, det ser ut att vara Visa på bilden i varje fall... Undrar hur deras utländska kurs är.

Ja, längst ner står det dessutom "*Inga extra avgifter eller valutapåslag vid utlandsköp, VISA:s växlingskurs gäller och Bynk lägger inte på något extra." så det verkar kunna bli en hit!
Citera
2019-09-26, 10:52
Medlem
Citat:

Volvofinans har också VISA-kort och kostar inget. Du behöver inte äga en Volvo för att ha det.
Citera
2019-09-26, 11:58
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ugbug
Volvofinans har också VISA-kort och kostar inget. Du behöver inte äga en Volvo för att ha det.
Ganska bra för att vara ett kreditkort men det är en uttagsavgift på 40 kr och 1,5% i valutaväxlingspåslag som inte bynk och revolut kör med.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in