Citat:
Ursprungligen postat av
Anabolahajen
Var tror du är vanligast att bli sjuk: på ett sjukhus med massa sjuka patienter där du befinner dig 9h eller på en buss 1h/dag? Dessutom föredrar jag att ta bil så ja. Har blivit förkyld 5x samt fått halsfluss senaste året vilket jag aldrig blev under preklin.
Om du inte vet hur fort virus sprids och smittar i en fullsatt buss efter en nysning ska du kanske ändå inte ägna dig åt läkaryrket. Skulle ge det tre dagar sedan är merparten av personerna i samma buss sjuka. Undantaget de som är immuna.
Jo, det är väl just det att de flesta hellre tar bil till sitt jobb och alla andra ställen de behöver åka till men att det beror på inkomst och den möjligheten blir liten med en inkomst under 22 tkr. Det blir många flera val du inte behöver fundera över med den inkomsten.
Att du ens överväger att kasta bort 5-6 år av ditt liv för att du tycker att ditt liv är surt en morgon visar väl mest på omognad. Men även att du låter andra styra din framtid och där väger jag in både föräldrar och att du söker vägledning av helt okända på ett forum.
Men har du inget kall eller intresse för läkaryrket ska du naturligtvis inte heller fortsätta. Du borde blivit tillräckligt gammal för att kunna fatta ett beslut vad du själv vill. Till mamma får du fråga om det är viktigast att hon blir lycklig av dina val eller du själv.