2019-09-23, 22:48
Medlem
chimichurris avatar
Jag ska döda dig och dina barn om du inte betalar”.

Ledaren för ett av Göteborgs mest inflytelserika kriminella nätverk misstänks för utpressning.

Enligt uppgift till GT misstänks han ha hotat en företagsledare som driver en verksamhet i Gamlestaden i Göteborg.

Enligt misstankarna ska ledarfiguren i samband med utpressningen ha sagt:

”Jag ska döda dig och dina barn om du inte betalar”.

https://www.expressen.se/gt/vastsven...r-utpressning/
Citera
2019-09-23, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chimichurri
Jag ska döda dig och dina barn om du inte betalar”.

Ledaren för ett av Göteborgs mest inflytelserika kriminella nätverk misstänks för utpressning.

Enligt uppgift till GT misstänks han ha hotat en företagsledare som driver en verksamhet i Gamlestaden i Göteborg.

Enligt misstankarna ska ledarfiguren i samband med utpressningen ha sagt:

”Jag ska döda dig och dina barn om du inte betalar”.

https://www.expressen.se/gt/vastsven...r-utpressning/

Vad ska människan göra annars? Köra stadsbuss eller fråga vilken sås du vill ha på kebaben?
Citera
2019-09-23, 23:40
Medlem
chimichurris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whohoho
Vad ska människan göra annars? Köra stadsbuss eller fråga vilken sås du vill ha på kebaben?

Vilken verksamhet handlar det om? Vem är den utpressade? Vem är det som är gängmedlemmen?
Citera
2019-09-23, 23:55
Medlem
Den tuffing, som ger sig på barnen d.v.s. tredje part som inte har med någon eventuell konflikt att göra, hoppas jag får det riktigt jobbigt i fängelset. Ja riktigt jävla jobbigt !
Citera
2019-09-24, 00:08
Moderator
Schlesiens avatar
Rubrikändring

Utgången rubrik:
Vem är den utpressade i Göteborg?

/ Moderator
Citera
2019-09-25, 09:30
Medlem
chimichurris avatar
Det var inte mycket info som kom fram här.
Citera
2019-09-25, 12:23
Medlem
Kan det vara någon av bröderna soumah kanske?
Citera
2019-09-25, 13:18
Medlem
Tradens avatar
Rimligtvis borde de anställda stå på företagarnas sida, så varför inte beväpna sig och avrätta de kriminella avskummet? Offentlig rådbråkning borde göra det mindre attraktivt att vara kriminell..
Citera
2019-09-25, 14:13
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grodologen
Den tuffing, som ger sig på barnen d.v.s. tredje part som inte har med någon eventuell konflikt att göra, hoppas jag får det riktigt jobbigt i fängelset. Ja riktigt jävla jobbigt !

De får jobbigt i fängelset ändå. Företagsledaren har stöd från kunder, konkurrenter och anställda. Samtliga i området sätter ned foten och man pressar hårt på gänget från polisens sida.
Citera
2019-09-25, 14:18
Medlem
sonicguides avatar
Det var några år sedan som det var mycket i tidningarna om en konflikt mellan en restaurangägare med familj som inte lät sig kuvas av nåt gäng. Det ledde då till att polisen var väldigt närvarande i Gamlestaden när man åkte förbi.
Citera
2019-09-25, 15:08
Medlem
chimichurris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sonicguide
Det var några år sedan som det var mycket i tidningarna om en konflikt mellan en restaurangägare med familj som inte lät sig kuvas av nåt gäng. Det ledde då till att polisen var väldigt närvarande i Gamlestaden när man åkte förbi.

Vilken restaurang skulle det kunna vara? För man gissar ju att det är en krog det handlar om.
Om det inte är en krog så undrar man varför ett kriminellt nätverk har något intresse där.
Vilket gäng framgår inte heller men det är väl troligt att det inte är MCgäng vilket fall.

Det verkar inte finnas mera att läsa i media om detta ärende. Får kanske kolla med tinget och försöka träffa in datumet som häktningsförhandlingen var. Då borde vi veta vem gängledaren är. Har ni andra teorier?
Citera
2019-12-04, 16:00
Medlem
JaffarByn163s avatar
Ingen som sitter på ny info? Vilka verksamheter i Gamle gällde det t.ex.?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in