• 1
  • 2
2019-09-23, 22:13
Medlem
För en tid sedan så skickade Swedbank ut frågor om Banktjänster, inkomst och sparande.
Nu vill dem att jag ska kontrollera om svaren fortfarande är detsamma idag. Har någon mer fått detta?
Citera
2019-09-23, 22:15
Medlem
tremades avatar
De kommer en gång om året. Det är bankens sätt att "motverka penningtvätt".

Undrar vad ryssarna svarade på frågorna innan de rullade 150 miljoner genom swedbank..
Citera
2019-09-23, 22:19
Medlem
jag har aldrig fått något sånt från dom .. Däremot nordea tjatade i ett år och spammade brev oavbrutet som jag inte svarade på .. hade 5 spänn på det kontot .. sen stängde dom av det.
Citera
2019-09-23, 22:28
Medlem
webbutvecklarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reme
För en tid sedan så skickade Swedbank ut frågor om Banktjänster, inkomst och sparande.
Nu vill dem att jag ska kontrollera om svaren fortfarande är detsamma idag. Har någon mer fått detta?
Jag var tvungen att uppdatera informationen igår, efter att fått uppmaning om det ca 2 gånger förra veckan, detta var via deras app, gjorde jag inte det på den tredje gången hade jag inte kunnat använda deras tjänst längre.

Dock står det att man kommer att behöva uppdatera var 90:e dag, alltså var tredje månad.
Citera
2019-09-23, 23:17
Medlem
tremades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av webbutvecklaren
Dock står det att man kommer att behöva uppdatera var 90:e dag, alltså var tredje månad.
Så nu kommer man bli spammad för jämnan.. Va fan!
Citera
2019-09-24, 00:37
Medlem
Tusen tack för era svar!

Citat:
Ursprungligen postat av webbutvecklaren
, detta var via deras app, gjorde jag inte det på den tredje gången hade jag inte kunnat använda deras tjänst längre.

Ja precis, det kommer upp i deras app, så fult av dem att utpressa med frågor och att man ej får använda deras tjänst om man inte svarar.
Citera
2019-09-24, 05:45
Medlem
Citat:
Tusen tack för era svar!

Ja precis, det kommer upp i deras app, så fult av dem att utpressa med frågor och att man ej får använda deras tjänst om man inte svarar.

Jahapp, och nu blev det samma för mig. Tvingas svara på frågorna, annars går det ej att använda.
Fick två alternativ: "Svara på frågorna" och "Logga ut".
Citera
2019-09-24, 07:39
Medlem
sucuks avatar
Citat:
Jahapp, och nu blev det samma för mig. Tvingas svara på frågorna, annars går det ej att använda.
Fick två alternativ: "Svara på frågorna" och "Logga ut".

Byt bank, alla banker är tvungna att fråga men absolut inte var 3:e månad. Jag rekommenderar SHB eller SEB, komplettera sedan med någon eller några neobanker som revolut eller pfc.
Citera
2019-09-24, 08:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av humantoilet
jag har aldrig fått något sånt från dom .. Däremot nordea tjatade i ett år och spammade brev oavbrutet som jag inte svarade på .. hade 5 spänn på det kontot .. sen stängde dom av det.

Bra att Nordea ger sig på de riktigt stora, fula fiskarna. 5 spänn på kontot liksom
Citera
2019-09-24, 09:44
Medlem
Novus4212s avatar
Är ni förvånade att just Swedbank har blivit nojjiga med tanke på deras egen smutsiga buk österut och med vår förre statsminister som går in och skall städa upp?

Men att tjata dessa frågor var 90:e dag blir nästintill löjligt om nu så är fallet.
Citera
2019-09-24, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sucuk
Byt bank, alla banker är tvungna att fråga men absolut inte var 3:e månad. Jag rekommenderar SHB eller SEB, komplettera sedan med någon eller några neobanker som revolut eller pfc.

Nja.
Banken ska ha kundkännedom.
Det betyder inte att man måste skicka massa störda frågor i ett frågeformulär.
Jag hävdar att man inte känner sina kunder även om man fyller i ett formulär.
Alltså bryter banken mot lagen.

Sedan kanske banken borde skicka ett papper till kunderna där de intygar att de inte ska hålla på o tvätta pengar.
Bankerna är de största tjuvarna.
Citera
2019-09-24, 17:43
Medlem
sucuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nilserikkk
Nja.
Banken ska ha kundkännedom.
Det betyder inte att man måste skicka massa störda frågor i ett frågeformulär.
Jag hävdar att man inte känner sina kunder även om man fyller i ett formulär.
Alltså bryter banken mot lagen.

Sedan kanske banken borde skicka ett papper till kunderna där de intygar att de inte ska hålla på o tvätta pengar.
Bankerna är de största tjuvarna.

Så är det men det finns heder även bland tjuvar och swedbank tillhör bankernas paria.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in