Citat:
Ursprungligen postat av
AktieStrindberg
De verkar ha en hel del i Spiltans räntefond. Om du får betala lite högre än vad tidningen får för aktierna kan du kanske kompensera genom att dra ned på andelen räntesparande i portföljen.
Om det hade varit jag som hade följt deras portfölj så hade jag nog slopat räntedelen helt och istället placerat hela kapitalet i de aktier som de föreslår. Då borde man kanske kunna matcha deras resultat även om man får betala lite mer för aktierna.
Det ska bli intressant att följa hur det går för dig.
Hej
Jag har faktiskt valt att utesluta räntesparandet då jag inte ser hur det kan vara lönsamt i en ISK.
Nu är dagen här då Privata affärer släppte sitt nya nummer och jag har utfört ändringarna och ska nu redovisa resultaten!
http://www.bilddump.se/bilder/201909...:bd8c:e4c5.jpg
PA valde att sälja Swedel och köpa in Railcare den 19 September (6 dagars skillnad) till en kurs av 20,70.
Kommentar: Enligt PA så har de som mål/riktlinje att utföra köpen 4 dagar innan tidskriften Privata affärer släpps. I detta fall var det 6 dagar. Deras andra tidskrift, placeringsguiden har som mål/riktlinje att inköpen görs 2 dagar innan informationen når läsaren. Nästa nummer av placeringsguiden kommer den 8 Oktober och vi får se då.
Min portfölj efter dagens sälj/köp + Railcare graf som visar handel 19 Sept - 26 Sept:
http://www.bilddump.se/bilder/201909...:bd8c:e4c5.jpg
Kommentar 1: Jag kom in på Kursen 22,70, +(~10%) mot vad PA köpte på för kurs. Det är en väsentlig skillnad och det ska bli intressant att se hur det bär av den 8 oktober då placeringsguiden släpps och nästa köp/sälj kommer ske.
Kommentar 2: I den bifogade grafen ser vi kursen för Railcare under dessa 6 dagars skillnad från PA köp tills prenumeranten kan köpa. Kursökningen började redan den 24 Sept men tog ett större skutt på eftermiddagen den 25 Sept. Jag är inte naiv och fattar att möjligheten att PAs köp läcker någon dag innan till bekanta och andra intressenter är stor. Är detta ett förekommande fenomen vilket jag antar, kommer jag inte ha en möjlighet att rygga med samma resultat. Vi får se igen den 8 Oktober!
MVH