Flashback bygger pepparkakshus!
2019-09-22, 20:15
Medlem
swimmingpools avatar
Vad skulle ni välja för program för att spela in video och ljud på nätet?
Citera
2019-09-22, 20:33
Medlem
gayisnotokays avatar
Obs
https://obsproject.com/sv
Citera
2019-09-25, 15:15
Medlem
swimmingpools avatar
Just det, det har jag ju redan laddat ner. Gratis var det också. Men orkade inte lära mig hur man använder det, men det borde jag försöka lära mig...
Citera
2020-10-27, 23:04
Medlem
swimmingpools avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimmingpool
Just det, det har jag ju redan laddat ner. Gratis var det också. Men orkade inte lära mig hur man använder det, men det borde jag försöka lära mig...
Nån som vill förklara på ett enkelt kortfattat sätt hur man gör?
Citera
2020-10-27, 23:10
Medlem
anomaligns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimmingpool
Nån som vill förklara på ett enkelt kortfattat sätt hur man gör?

I programmet skapar du en inspelningsprofil i "sources" där du väljer varifrån du ska spela in. I ditt fall webläsare eller window kanske. Sedan väljer du i "settings" var du ska spara videofilen och med vilket format och vilken codec och i vilken upplösning. Du kan också ställa in kortkommando för att starta och avsluta inspelning i inställningar. Annars är det bara att klicka "start recording" för att börja spela in.

För att slippa få med oönskat skrot i inspelningen går det nog att strömma webvideon genom VLC och välja "VLC video source" i "sources". Men det är bara en gissning från min sida och kan inte hjälpa dig med hur det ska göras.
Senast redigerad av anomalign 2020-10-27 kl. 23:13.
Citera
2020-10-27, 23:50
Medlem
swimmingpools avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anomalign
I programmet skapar du en inspelningsprofil i "sources" där du väljer varifrån du ska spela in. I ditt fall webläsare eller window kanske. Sedan väljer du i "settings" var du ska spara videofilen och med vilket format och vilken codec och i vilken upplösning. Du kan också ställa in kortkommando för att starta och avsluta inspelning i inställningar. Annars är det bara att klicka "start recording" för att börja spela in.

För att slippa få med oönskat skrot i inspelningen går det nog att strömma webvideon genom VLC och välja "VLC video source" i "sources". Men det är bara en gissning från min sida och kan inte hjälpa dig med hur det ska göras.
Jag provade Debut och det var lättare att förstå, men tack ändå, kanske får användning av det en annan gång.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in