2019-09-22, 15:23
Medlem
Hej! Jag undrar om det finns någon här på brädan som tar den relativt nya förebyggande medicinen Ajovy mot migrän? Om så, vad är dina erfarenheter?
Jag har nämligen lidit av migrän med aura sedan jag var 12, normalt så har det bara varit runt 5-6 attacker om året så jag har aldrig behövt ta någon förebyggande medicin, men de senaste månaderna så har de av någon konstig anledning ökat och jag har nu haft två av mina värsta attacker någonsin under loppet av bara en vecka, jag är även säker på att jag håller på att få ännu en bara två dagar sedan min förra (har försymptom/prodromalfas).

Så som ni kanske kan förstå så är jag nu desperat efter att hitta något mot detta, jag har en läkartid i morgon och kanske bör man föreslå denna nya medicinen?

http://www.neurologiisverige.se/ajov...ran-hos-vuxna/
Senast redigerad av Plopp123 2019-09-22 kl. 15:33.
Citera
2019-09-22, 20:16
Medlem
Kajahs avatar
Kan vara värt att kolla upp psykadeliska droger som psilocybin och LSD. Fattar att det låter som jag tagit på mig foliehatten och att det låter flummigt, men LSD existerar tack vare forskning på mediciner vid migrän och svampar används i förebyggande syfte mot bland annat hortons huvudvärk. Kontrollerade sessioner är att föredra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in