2020-02-19, 17:49
Medlem
johnny_viciouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pe11e
Kommer att kosta 81 miljoner € plus ngn klausul att de vill ha % när han säljs av Dortmund, girigheten har fått ett nytt ansikte med Raiola 15 mill € och Håland Sr som också ville ha 10 mill € i dealen.
Nä jag skulle inte tacka nej till att få några millar på köpet
Om jag förstår det rätt har han en utköpsklausul på 60m euro som aktiveras 2022. Jag tror dock att någon klubb (förmodligen Real Madrid om de misslyckas i CL) kommer bjuda 100m euro för honom redan i sommarfönstret.
Citera
2020-02-19, 18:34
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Citat:
Får se vilket lag som faller på hypen och värvar honom. Gissar att det blir en ny odegaard eller vad han heter. Visst börjar se lite spännande ut i sociedad men inte i närheten av att leva upp till hypen.

Citat:
Kanske blir en ny lukaku av honom. Som bäst.

Ja är väl inget annat och göra än att sätta på sig dumstruten egentligen. Bara och konstatera att han är the real deal. Satan vilket mål det andr igår. Matchen igår och det jag sett i bundesliga har han en otrolig löpstyrka. Ganska snabb också. Står rätt och löper rätt hela tiden. Lägger ned arbetet utan boll också, även defensivt. Väldigt rörlig också. Och inte bara för sin egen skull utan för laget.

Sen ska man inte underskatta klubbval. Otroligt viktigt. Att gå till dortmund istället för att kanske gå till ett av de absoluta topplagen där han inte haft samma chans till startplats eller till ett dysfunktionellt lagbygge som man united. Många spelare som går till fel klubb och får sin karriär förstörd. Som tidigare exempel med ödegaard. Visst nu finns det tid än men känns som att han hastade iväg till största flashigaste klubb för tidigt.
Senast redigerad av asdfghjklzxcvbnm 2020-02-19 kl. 18:37.
Citera
2020-02-19, 19:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HalldirV2
800 mill? Neh, ikke faen, nå har du røyka
Jasså vad tror du värdet är?
Citera
2020-02-19, 20:03
Medlem
Har sett några matcher nu med Håland. Min sammanfattning:

Rätt så oteknisk för att spela på den allra högsta nivån i Europa, men läser spelet perfekt och springer alltid rätt och står rätt. Han påminner mig om gamle Ian Rush som var rätt så oteknisk men öste in mål för Liverpool.

Jag tror han kommer bli extremt värdefull för Dortmund. Han har även gott om tid på sig att förbättra sin teknik.
Citera
2020-02-19, 23:49
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Ja är väl inget annat och göra än att sätta på sig dumstruten egentligen. Bara och konstatera att han är the real deal. Satan vilket mål det andr igår. Matchen igår och det jag sett i bundesliga har han en otrolig löpstyrka. Ganska snabb också. Står rätt och löper rätt hela tiden. Lägger ned arbetet utan boll också, även defensivt. Väldigt rörlig också. Och inte bara för sin egen skull utan för laget.

Sen ska man inte underskatta klubbval. Otroligt viktigt. Att gå till dortmund istället för att kanske gå till ett av de absoluta topplagen där han inte haft samma chans till startplats eller till ett dysfunktionellt lagbygge som man united. Många spelare som går till fel klubb och får sin karriär förstörd. Som tidigare exempel med ödegaard. Visst nu finns det tid än men känns som att han hastade iväg till största flashigaste klubb för tidigt.
Ganska? Han ar fruktansvart snabb efter de forsta meterna.
Citera
2020-02-20, 00:08
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Det roliga i kråksången är att han fortsatt kommer vara bänkad av King Lagerbäck i landslaget.

:/
Citera
2020-02-20, 04:20
Medlem
Korders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MartinDahlinsMamma
Det roliga i kråksången är att han fortsatt kommer vara bänkad av King Lagerbäck i landslaget.

:/

Har inte sett mer än vad han spelat i CL och någon enstaka match i Bundesliga, men känslan är väl att han kanske inte är jättelämpad för att spela i ett defensivt lag, vilket ju Norge ofrånkomligen behöver vara mot annat än blåbärsnationer. Då är det kanske inte jättekonstigt att spelare som Joshua King går före.

Men jag kanske har fått fel uppfattning.
Citera
2020-02-20, 11:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Korder
Har inte sett mer än vad han spelat i CL och någon enstaka match i Bundesliga, men känslan är väl att han kanske inte är jättelämpad för att spela i ett defensivt lag, vilket ju Norge ofrånkomligen behöver vara mot annat än blåbärsnationer. Då är det kanske inte jättekonstigt att spelare som Joshua King går före.

Well finns väl ingen forward som e lämpad att spela i ett defensivt lag.

Håland är ju rappstjärna med https://m.youtube.com/watch?v=oYJWkDFzEXA

När han spelade i Bryne gjorde han 0 mål och i Molde ca 20.

Vad gick snett i Bryne?
Citera
2020-02-20, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luzern
Jasså vad tror du värdet är?

Ikke godt å si.
Citera
2020-02-20, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Korder

Haaland er en perfekt kontringsspiss. Han er svært hurtig/rask og god til å finne rom. Men Norge spiller heller ikke spesielt defensivt under Lagerbäck, faktisk nesten tvert om. Vi har et langt bedre angrep enn forsvar, og det har vi hatt i mange år nå.
Citera
2020-02-20, 15:07
Medlem
ingetbranicks avatar
Håland utvecklas hela tiden och är inte samma spelare i dag som för ett halvår sedan. Han kommer säkert att vara förstavalet för Lagerbäck i vår/sommar. Om inte, så har Lagerbäck ett väääldigt gott skäl till det (han är ju ändå Lagerbäck ).
Citera
2020-02-20, 17:06
Medlem
Korders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luzern
Well finns väl ingen forward som e lämpad att spela i ett defensivt lag.

Vad pratar du om? Det finns massor med anfallare som är lämpade att spela i defensiva lag. Varför tror du Marcus Berg varit given i Sverige?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in