2019-09-20, 08:31
Medlem
Stones avatar
Stor humor. Försöker S skapa en Hanif Bali av Shekarabi?

Tåget har redan gått för er inom S, ni har också alldeles för många komunpolitiker som fortfarande har kommunismblodet dunkande i hjärtat. Försök och omvandla S till ett SD light och ni kommer förlora väljar stöd till det nya V som kommer inom kort (efter Sjöstedt kliver ner och Dinamarka kliver upp).
Citera
2019-09-20, 08:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Siegfrid
Vad tror panelen,är detta bara ytterligare spel för gallerierna eller en ärligt menad omvändning? Kommer också lägligt ett år efter valet när man lurade moderater och kristdemokrater upp på läktaren med att skrämmas med sd, nu passar der att använda sd-retoriken för egen vinning.

Så länge (S) tänker sig att regera med stöd av (MP), (C), (L) och (V), som samtliga är asylaktivister, så kommer omsvängningen begränsas till enbart retoriken. Det kommer heller inga krafttag mot vare sig brottslingar eller terrorister.

Nej, Stefan Löfven har satsat på att bygga ett nytt politiskt block där värdegrunden består av verklighetsflykt, inkompetens, och naiv utopism.

Omsvängningen kommer inte förrän (S) har avvecklats som politisk kraft. Det ligger nog fortfarande ett par mandatperioder in i framtiden tyvärr...
Citera
2019-09-20, 08:45
Medlem
Sooks avatar
Intressant tråd. Några tycker att det är bra att Ardalan kommer ut med detta, andra hoppas på honom som om han hade sagt något dåligt. Nu säger han nåt bra men då är det också fel för sossar som säger bra saker har egentligen en ond baktanke.

Hur som helst, jag som sosse tycker det han säger är bra. Det är skönt att nån däruppe säger detta. Faktum är dock att sossarna gärna skulle minska på invandringen men samarbetspartierna tycker fortfarande möngder med invandrare är en bra ide.

Shekarabi bor så vitt jag vet i Alsike utanför Knivsta strax söder om Uppsala. Alsike är ett område med mestadels villor men på senare år har det byggts en hel del lägenheter, Knivsta är sveriges snabbast växande kommun och det mesta byggs i just Alsike. Kanske har invandringsproblematiken helt enkelt kommit närmare honom i takt med den snabba utbyggnaden av Alsike.
Citera
2019-09-20, 08:56
Medlem
Studsbolls avatar
Det var tur att han skrev det istället för att tala, annars hade han väl gråtit över det egna partiets politik, precis som Åsa Romson. Fast KäckAraben är såklart tacksam att skicka fram när dylikt obehagligt måste sägas. Jag tror dock inte att detta kan betraktas som en vändning utan snarare en korrigering av kursen mot undergången; vi har redan krockat med isberget och håller på att sjunka; sosseriet vill inte vända 180 utan nöjer sig med att dra 10 grader åt ett slumpmässigt håll och i morgon har de glidit tillbaka på ursprunglig kurs. Sosseriet är förlorat.
Citera
2019-09-20, 08:59
Medlem
Mr.Swedens avatar
Utspelet kommer inte innebära någon som helst kursändring avseende invandring hos S. Och förklaringen är enkel - senaste valresultatet. Tittar vi på valdistrikt Spånga 22 (Rinkebysvängen) ser vi att S och V tillsammans fick 89% av rösterna. Vilket verkställande utskott gillar tanken att förlora dessa?

Nej tvärtom. Med tanke på att nästa val mycket väl kan innehålla sveriges första muslimska parti kan man snarare förvänta sig ännu mer multikultikramande från S.
Citera
2019-09-20, 09:00
Medlem
Shekarabi tror jag är hyggligt ärlig, man ser på hans kroppsspråk när han uttrycker sina egna åsikter alternativt när han följer partipiskans strikta värdegrundsregler och då växlar över till politikerbroilernrollen.

Nu ser vi bara en skriven text så den är troligen godkänd av partistyrelsen alternativt vi har en sosseBali ? (Dvs, testar gränser med partiets goda minne)

Hur som helst denne man är en av få Sossar jag inte får spykänslor av 😜
Citera
2019-09-20, 09:05
Medlem
Det var väl insiktsfullt skrivet, speciellt fångade han i ord vad jag personligen blir mer och mer orolig för nedan.

7. Hedersförtryck och alla fenomen som hotar de värderingar som svensk lagstiftning bygger på måste mötas med statens nolltolerans.

Hedersförtrycket självklart, men också det som skrevs mellan raderna. Jag antar att han med "alla fenomen som hotar de värderingar som svensk lagstiftning bygger på" menar klansamhällen och områden som i princip tagits över av kriminella där inte svensk polis vågar åka in.
Citera
2019-09-20, 09:06
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BummingAround
Shekarabi tror jag är hyggligt ärlig, man ser på hans kroppsspråk när han uttrycker sina egna åsikter alternativt när han följer partipiskans strikta värdegrundsregler och då växlar över till politikerbroilernrollen.

Nu ser vi bara en skriven text så den är troligen godkänd av partistyrelsen alternativt vi har en sosseBali ? (Dvs, testar gränser med partiets goda minne)

Han började nu med att skriva ”detta skriver jag som socialdemokrat” så det är nog godkänt. Annars sitter Shekarabi så högt upp i hierakin så han kan nog bestämma en del saker själv också.

Men, min tanke är att det nog handlar om att sätta press på samarbetspartierna så de ska in på samma linje S har, dvs minska invandringen.
Citera
2019-09-20, 09:07
Medlem
Krocketklubbas avatar
Ett politiskt utspel så klart. Lita aldrig på en sosse, ALDRIG!

Den socialdemokratiska ideologin bör snarast raderas ur vårat samhälle, om vi ska ha en framtid.
Citera
2019-09-20, 09:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Revolutions
Det var väl insiktsfullt skrivet, speciellt fångade han i ord vad jag personligen blir mer och mer orolig för nedan.

7. Hedersförtryck och alla fenomen som hotar de värderingar som svensk lagstiftning bygger på måste mötas med statens nolltolerans.

Hedersförtrycket självklart, men också det som skrevs mellan raderna. Jag antar att han med "alla fenomen som hotar de värderingar som svensk lagstiftning bygger på" menar klansamhällen och områden som i princip tagits över av kriminella där inte svensk polis vågar åka in.

Det går inte att göra något åt hedersförtryck. Då kommer du få över en miljon muslimer efter dig med machete. Hederbajset är lika naturligt och självklart för dem som svenskar firar jul.
Citera
2019-09-20, 09:08
Medlem
DaChiefs avatar
Bla bla bla, s har förbrukat sitt förtroendekapital.
Citera
2019-09-20, 09:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BummingAround

Spykänslor eller ej. Han har inte rätt att vistas i riket och bör repatrieras till UK.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in