2008-07-05, 02:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
Eftersom du leder i bevis så vore det trevligt om du kunde förklara för mig vad bolsjevikernas ideologiska motiv och politiska avsikter

Att störta furstendömet och införa en ultrademokratisk arbetarstyrd republik.
Att det gick i stöpet tämligen fort är en annan historia. Dock är oktober-revolutionen ett av de viktigaste eventen för hela väst-Europa någonsin.
Citera
2008-07-05, 02:59
Bannlyst
Citat:
it's zee j00s, stupid.

Jag trodde aldrig att jag skulle bli förlöjligad av en invandrare.
Ja, se den mångkulturen! Det är sånt man MÅSTE stå ut med om man tror på mångkultur. ÄVEN att bli hånad av en assyrier. I sitt fosterland.

Välkommen till mitt fosterland, Elias!
Citera
2008-07-05, 03:15
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoodGuyISwear
Ja, se den mångkulturen! Det är sånt man MÅSTE stå ut med om man tror på mångkultur. ÄVEN att bli hånad av en assyrier. I sitt fosterland.

Unkne gamle rasist...du hycklande jude som låtsas så mycket men aldrig förmår leverera...Här säger du lite av vad du har på hjärtat i alla fall. Och detta är definitivt inte ditt fosterland. Det är mitt land, och allas som du och dina likar svartmålar och demoniserar...dvs. svenska patrioter.
Citera
2008-07-05, 03:21
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Att det gick i stöpet tämligen fort är en annan historia. Dock är oktober-revolutionen ett av de viktigaste eventen för hela väst-Europa någonsin.

Men vad skulle ett proletärt (helt utopiskt och huvudlöst) styre ha inneburit för judarna? Som väsentligen var krämare, småhandlare, ockrare...
Citera
2008-07-05, 03:57
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Varför skulle dessa "icke-judiska" ryska bolsjeviker ägna sig åt samhällsomstörtande subversiv aktivitet, störta den ryska monarkin? Är inte det landsförräderi?

Jag kan endast dra slutsatsen att bolsjevikerna var judar, då jag har svårt att föreställa mig etniska ryssar (riktiga ryssar alltså, inte "ryska judar") gör ett upprör mot deras tsar och dödar hela hans familj och dansar och hånar tsarens avhuggna huvud, och tar över hela den ryska regimen.

En lyckad coup d'état, åtminstone till en början, var den judeo-bolsjevikiska statskuppen.
Citat:
Citat:
it's zee j00s, stupid.

Du erkänner alltså att du är en jude? Bra, då har vi fått det avklarat, äntligen.

Tack för välkomnandet, "GodSnubbeJagSvär", men dessvärre är Sverige inte ditt land eftersom du är jude. Däremot hade jag uppskattat ett sådant välkomnande i Isra... oh wait...

Men du, Shalom, för vad det är värt, eller som vi assyrier säger, Shlama...
Senast redigerad av EliasAlucard 2008-07-05 kl. 04:04.
Citera
2008-07-05, 23:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
Det är mitt land, och allas som du och dina likar svartmålar och demoniserar...dvs. svenska patrioter.

Ni är inga riktiga patrioter, ni är quslingar, ni skulle sälja ut Sverige i en nanosekund om ett nytt NaziTyskland skulle anfalla Sverige. Sanna patrioter är såna som den norska motståndsrörelsen.
Sanna patrioter är såna som bryr sig om HELA befolkningen.
Jag är ytterst stolt över mitt ursprung, min familj (som faktiskt är vad du imbecillt skulle kalla "vit kristen arisk") och mitt land, mitt socialdemokratiska land (som snart kommer återupprättas naturligtvis)
Citera
2008-07-07, 08:49
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ni är inga riktiga patrioter, ni är quslingar, ni skulle sälja ut Sverige i en nanosekund om ett nytt NaziTyskland skulle anfalla Sverige.

Skitprat.

Citat:
Sanna patrioter är såna som den norska motståndsrörelsen.

Det fanns säkert hedervärda om än vilseledda individer bland de sabotörerna - vilket sannolikt var anledningen till att den gedigne Hamsun, som hade en långt vettigare värdering av det världspolitiska läget än den i efterhand överromantiserade och upphaussade s.k. norska motståndsrörelsen, vädjade hos Hitler och Goebbels om att tyska myndigheter, som av strategiska skäl ockuperat sitt nordiska broderland (innan britterna hann före) skulle behandla gripna irreguljära anti-tyska aktivister skonsamt.

Citat:
Sanna patrioter är såna som bryr sig om HELA befolkningen.

Och du menar på fullt allvar att den maktfullkomligt bossiga socialdemokratin i Sverige, alltsedan Palme och igångsättandet av den sinnesrubbade utomeuropeiska massinvandring som förstås även borgarpacket håller fast vid, brytt sig om hela den svenska befolkningen? Eller att de överhuvudtagit försvarat den svenska befolkningen och sökt skapa förutsättningar för dess överlevnad?
Citera
2008-07-07, 09:38
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IvanLendl
Solzjenitzyn borde väl vara en de mest angelägna, i dag levande, författarna? Hur fan kan hans livsverk inte vara översatt? Borde inte detta engagera litteraturintresserade generellt? Förmodligen har Bonniers bara missat honom. Han dyker nog upp till höstutgivningen.

Jag läste i går om några kapitel i det stora verket, Tvåhundra år tillsammans
(som sagt varken översatt till engelska eller svenska). Det vimlar av inträngande, väldokumenterade, kontroversiella fakta om den olyckliga judiska dominansen i alla de varianter av anti-ryska rörelser som var verksamma decennierna före statskuppen 1917 och decennierna efter...får se om jag har tid att sammanfatta en del av det viktigaste senare i dag. En fråga han undersöker grundligt är omständigheterna kring Kishinevpogromen 1903, där lögner och överdrifter på beprövat greuelpropagandistiskt sätt exploaterades i västerländsk press, som fick sina uppgifter från judiska uppviglare, inte från de offentliga undersökningsprotokollen. Lögnen om att tsarväldet och polismakten skulle ha anstiftat våldsamheterna togs för fakta av godtrogna västmänniskor.
Vad som hände i den moldaviska staden var illa nog - där bodde mycket få ryssar, kanske 8000 ryssar och ukrainare; men väl omkring 50.000 judar och lika många moldaver. I samband med påskfirandet 1903 uppstod sammanstötningar mellan moldaviska och judiska ungdomar, skott avlossades från judiskt håll, härjningar av judiska affärer ägde rum, polisen var synnerligen illa förberedd på att hantera bråk i den skalan, ett 50-tal döda, de flesta judar, blev följden av det i berusning startade gruffet. De huvudansvariga för våldsdåden dömdes till rätt många års straffarbete.
Citera
2008-07-07, 10:44
Bannlyst
Citat:
Hur många procent av Polens judar utgjordes 1919 (eller 1939) av hårt arbetande fattigbönder?

Det har inte hänt att jude i Polen har varit bonde. Judar sysslade inte med jordbruk.
Citera
2008-07-07, 23:43
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fläskbak
Det har inte hänt att jude i Polen har varit bonde. Judar sysslade inte med jordbruk.

Det kan ha funnits någon enstaka - den mest karismatiske, viljestarke, vältalige och kompetente juden i det tidiga Sovjetunionen, Trotskij (Bronstein), var som till något så sociologiskt sällsynt som en ukrainsk-judisk "kulak", en framgångsrik, tämligen välbärgad bonde:

http://www.brain-juice.com/cgi-bin/s...o.cgi?p_id=131

Citat:
"---Trotsky's father, a rich farmer who amassed his fortune by living frugally, raised his children around the simple values of farm life, although Trotsky's closest childhood mentor was the machine shop's master, Ivan Greben. Life on the farm offered Trotsky more lessons in capitalism than communism, but nonetheless, the boy developed a strong sense of social justice when he observed the dismal life of the migrant workers who farmed around harvest time each year.---"
Citera
2008-07-08, 21:48
Medlem
Ezzelinos avatar
Här en mycket avslöjande statistik om den judiska dominansen på NKVD:s befälspositioner så sent som vid mitten av 30-talet - lägg märke till den enorma förändringen mellan procenttalet judar 1934 eller 1936 jämfört med 1939: från nära 40% till knappt 4%.

http://vho.org/tr/2004/3/Rudolf325-327.html
Citera
2008-07-08, 22:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
lägg märke till den enorma förändringen mellan procenttalet judar 1934 eller 1936 jämfört med 1939: från nära 40% till knappt 4%.

Vilket enormt misslyckande för judarna. Snacka om att ta illa vara på "dominansen" (de var ju aldrig i majoritet, så jag förstår inte var "dominansen" kommer i från)
Se, NKVD var ingen autonom utan styrdes öven dom från Högsta Sovjet (som vid denna tiden var väldigt få på judar, som jag visat tidigare, bara en kvar)
Det "judebolsjevikiska Sovjet" som nassarna skulle skydda oss från i och med kriget innehöll i själva verket ytterst minimalt med judar.
Gå ett par år ytterligare och det är bara ett par stycken kvar i Högsta Sovjet.

Stalin lyckeds ju ta kol på hela första revolutionsstyret. Jag som trodde judarna var duktiga att bevara sin makt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in