Citat:
Ursprungligen postat av
nilltre
Vapen för självförsvar är egentligen inte fungerande, är det någon som vill dig illa tar de dig innan du hinner upptäcka hotet och reagera, och plötsliga situationer som rån, våldtäkter och liknande sker också för hastigt för att du ska hinna agera med ditt vapen. Vapen som självförsvar fungerar egentligen bara i grupp där individerna samarbetar och samverkar med varandra eller från fasta positioner där du kan förvänta dig att angriparna dyker upp.
Glöm vapnen, det du söker är sannolikheten att inte angripas.
Skitsnack .. skjutvapen stoppar dagligen tusentals attacker mot dom som bär dom och andra , även om en attackare tex skulle skjuta först, så är chansen för att han inte träffar eller inte träffar ordentligt stor och man kan då försvara sig, ibland ser man också en attack innan den händer och kan då med vapen avvärja den, och nej rån , våldtäkt mm händer ofta inte så jävla plötsligt att man inte innan eller under har en relativ bra chans att dra sitt vapen , det händer liksom riktigt många ggr runt om i världen varje dag
Du är välkommen att lägga dig o ta emot kulorna om någon försöker döda dig eller pissa ner dig om någon vill våldtaga dig, jag väljer att kunna försvara mig om jag får möjligheten , vilket man i många fall har