Citat:
Ursprungligen postat av
schkog
det handlar alltså om att ta livet av vår ena dotter i utbyte mot en stor summa pengar från pappan. vi bor på landet och jag undrar om det går att återhämta sig som familj efter ett dödsfall i familjen. jag vill ha tbx mitt ex mer av allt och med dom pengarna kan få een nystart.
Med risk för att jag svarar på en trolltråd.
Du har egentligen inte speciellt mycket att välja på av några olika anledningar, och jag tänker redovisa dessa övergripande. Detta gäller naturligtvis under förutsättning att du har någon som helst heder, moral och förnuft. Om du saknar detta återkommer jag till möjliga alternativ i slutet av inlägget.
Jag tänker besvara din fråga först: Nej, det finns
ingen som helst möjlighet för er att "återhämta" er som familj. Faktum är att själva
konceptet familj upphörde i samma sekund som tanken uttalades från pappan (om jag förstår rätt). Den möjligheten är alltså helt borta, och inget som går att förändra någonsin. Sålunda kan du släppa den tanken och glömma att det finns något sätt att stoppa tillbaks anden i flaskan.
Och nej, pengarna kommer inte lösa detta, oavsett om det rör sig om 100k, 1 miljon eller 100 miljoner. Det är helt irrelevant, eftersom pengar tyvärr inte kan fixa sådant. Det är så, oavsett vilka fantasier om pengar du tror att du har.
Min sista reservation är att det naturligtvis är en fälla, och en exempellöst smaklös sådan. Du kommer aldrig heller se dessa pengar eftersom du står på tur.
Den enda möjliga lösningen på din situation ser alltså ut som följer:
1. Kontakta polisen, förklara vem du är, vad som hänt och följ deras instruktioner. De kommer att hjälpa dig vidare.
2. Om möjligt försök spela in anstiftan eftersom det kan vara avgörande i en eventuell rättegång där ord står mot ord.
Rätt enkelt. Kanske läskigt, men det är din enda möjlighet att ta dig ur detta med psyket någorlunda intakt. I nuläget har du inte gjort dig skyldig till brott, men du är snubblande nära.
Vilket leder mig in på den sista delen av inlägget; alltså reservationen att du saknar heder, moral eller förnuft, vilket för att vara ärlig är mycket sannolikt eftersom du måste fråga Flashback om en sådan sak. Det finns dock en liten möjlighet att du är i väldigt trasigt skick och dessutom utsatt av en manipulativ psykopat, så låt oss hålla fast vid det.
Mitt förslag är att du i detta läge litar på mig när jag säger att du har en
möjlighet att bli normal, men troligtvis behöver hjälp av experter. Som tur är lever du i ett välfärdssamhälle där bidragande människor (som jag) ser till att betala för att människor som du ska få hjälp. Men viktigast av allt är att barnen får hjälp, för dom ska nog i detta läge inte vara en
sekund till i den miljö dom befinner sig i. Som förälder har du
en enda skyldighet, och det är dina barns välmående - allt annat inklusive ditt eget liv är sekundärt.
Åter igen är det polisen du ska kontakta för att få rätt hjälp. Inte imorgon eller sen, utan så snart du har möjlighet.