• 5
  • 6
2019-09-18, 06:48
Medlem
X-fronts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sook
N, man lser problemet p ett vettigare stt. SD tror att utvisa alla invandrare s r problemet lst. Det r naivt. Sen har jag personligen inget emot att gra saker som SD vill om det r vad som r bst. Jag vet att en del av SDs propaganda gr ut p det har vi alltid sagt, vi var frst. Jag r mer fr att anpassa mig till verkligheten, s det som r rtt nu var inte rtt frut. Nja, en sak r vi verens om och det att vi har invandringsrelaterade problem som mste lsas.

Alltid kul att se nr ni vnstermnniskor vaknar upp och ser verkligheten fr vad den faktiskt r.
Citera
2019-09-18, 09:14
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irrelevant
r du helt efterbliven? Exakt vad r det du jmfr? Ignoransniv?

Sverige har nst hgst crime index i hela Europa, efter Ukraina. Men det beror sklart endast p anmlningsbengenheten i din kommunisthjrna.

Och vad vi har det bra? DU kanske har det bra i din bubbla. Det betyder inte att alla andra har det bra.
En klla vore gulligt p snt pstende. En riktigt vetenskaplig klla tack.
Citera
2019-09-18, 13:05
Medlem
BuckshotBills avatar
Citat:
N, man lser problemet p ett vettigare stt. SD tror att utvisa alla invandrare s r problemet lst. Det r naivt. Sen har jag personligen inget emot att gra saker som SD vill om det r vad som r bst. Jag vet att en del av SDs propaganda gr ut p det har vi alltid sagt, vi var frst. Jag r mer fr att anpassa mig till verkligheten, s det som r rtt nu var inte rtt frut. Nja, en sak r vi verens om och det att vi har invandringsrelaterade problem som mste lsas.
Detta med att det skulle vara naivt att tro att det hjlper att kasta ut de som skapat problemen skulle jag vilja f frklarat fr mig nrmare.

S SD har lnge sagt att det kommer g t helvete p den inslagna vgen och sen gick det t helvete efterhand av precis de skl som angivits och d str du dr och sger ja NU r det ett helvete ja?
*tar sig fr pannan*
Senast redigerad av BuckshotBill 2019-09-18 kl. 13:13.
Citera
2019-09-18, 13:45
Medlem
irrelevants avatar
Citat:
En klla vore gulligt p snt pstende. En riktigt vetenskaplig klla tack.

Varsgod sjlv och googla. Sen kan du visa mig statistik som visar motsatsen. Jag kan nmligen inte hitta den. Jag ter pizza, dricker dyrt rdvin och ser p netflix till dess, vi hrs.
Citera
2019-09-18, 14:31
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BuckshotBill
Detta med att det skulle vara naivt att tro att det hjlper att kasta ut de som skapat problemen skulle jag vilja f frklarat fr mig nrmare.

S SD har lnge sagt att det kommer g t helvete p den inslagna vgen och sen gick det t helvete efterhand av precis de skl som angivits och d str du dr och sger ja NU r det ett helvete ja?
*tar sig fr pannan*
Fast det blir konsekvenser av att slnga ut invandrare. Tex kommer massa arbetsplatser f enorma problem (ja en hel del invandrare jobbar faktiskt), bostadsmarknaden skulle krascha. Massor med fretag i olika branscher skulle frsvinna (garna utvisas) eller g i konkurs (kunderna utvisas).

S, jo, det r naivt att tro att allt skulle lsas s enkelt. Men visst, utvisa de som begr brott, dr r jag helt med p tget.
Citera
2019-09-18, 14:32
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irrelevant
Varsgod sjlv och googla. Sen kan du visa mig statistik som visar motsatsen. Jag kan nmligen inte hitta den. Jag ter pizza, dricker dyrt rdvin och ser p netflix till dess, vi hrs.
Det var vldigt enkelt. Pst ngot, sen hnvisa klletandet till den som pstr att pstendet inte stmmer.
Citera
2019-09-18, 18:07
Medlem
Expohunters avatar
Citat:
Fast det blir konsekvenser av att slnga ut invandrare. Tex kommer massa arbetsplatser f enorma problem (ja en hel del invandrare jobbar faktiskt), bostadsmarknaden skulle krascha. Massor med fretag i olika branscher skulle frsvinna (garna utvisas) eller g i konkurs (kunderna utvisas).

S, jo, det r naivt att tro att allt skulle lsas s enkelt. Men visst, utvisa de som begr brott, dr r jag helt med p tget.

Alla invandrare ska inte ut. Det r bara knasvnstern som tror det. Dessutom r det ganska svrt att gra det ver en kristallnatt. En gradvis repatriering och utvisningar av alla kriminella och ickemedborgare som inte klarar vissa krav r en bra brjan.

Vi hinner fixa personal som kan byta ut dessa.
Citera
2019-09-18, 20:08
Medlem
The situation in Sweden... Explosions, shootings, rapes, robberies, and violence are occuring on regular basis. Quite entertaining (but sad) to read the news because some new shit is happening everyday.
Meanwhile our politicans and our msm are playing Bagdad Bob pretending the mass-immigration from non-EU countries is a success story and everything will be fine as soon as the the analfabetic islamic rapefugees get work and make us all rich.
Citera
2019-09-18, 22:43
Medlem
MuhamtaCurrys avatar
Finland, Norway and Denmark would do best in setting up a drasticly increased bordercontrol against the shitholecountry Sweden. There will be hordes of ISIS-supporters, social welfare parasites and other typical middle eastern creatures pooring out of this country in the future. Sweden can be regarded as a untreatable cancerpatient. It's gone too far.

The immigrants from Africa and middle east are just the symptoms. The root cause of all the problems are the political shithole leftists. Cultural marxists and postmodernists. Once they gain power, this turn of events is a given...
Senast redigerad av MuhamtaCurry 2019-09-18 kl. 22:46.
Citera
2019-09-19, 19:34
Medlem
BoulevardAlrunas avatar
Deteriorating. Shattered society. Christophobia. Racism against Swedes.
The good and sensible Swedish moral and way of life is now questioned each and every day. Burkinis bath houses. Minarete shoutings are normal. Hijabs are are free choice and a feminist statement. Some cities you can walk around for an afternoon and not see a single white person. Malmo and Gothenburg for instance. Rich people living in gated communities to escape the madness, we who cant buy peace and harmony we have to face all the hatred, the violence, the madness each day.
Muslim men commenting on your clothes. Muslims shouting things at you in Arabic as you walk by. Young girls being called whores. A low scale war is what it is.
People feel unsafe, scared but were not allowed to talk about that.

We have to understand different cultures and Swedish culture is not better than other cultures. Ok so I would say that it is not necessarily better than lets say Irish, French, Spanish or Icelandic culture but it is WAY better than Somalian or Omanian culture.
The too most different cultures in the world are forced to live in the same country. We dont like each other.
Senast redigerad av BoulevardAlruna 2019-09-19 kl. 19:39.
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in