2019-09-17, 22:30
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bavaro
Men ni har ju mlat in er i hrnet.....om man ska lsa dessa "vissa problem" mste folk ut frn Sverige d dessa "vissa problem" hrrr frn den vansinniga invandringen av pack frn lnder som r omvliga att integrera, fr de vill inte, behver inte, fr pengarna, lgenheter mm kommer in nd.
Om problemet ska lsas mste V, MP o S gra det SD vill och d str ni ju dr med brallorna nere, d ni skrikit om frmlingsfientlighet, brunskjortor o stveltramp s fort de som ptalat problemen i 10-tals r kommit till tals. S de "vissa problem" kommer inte att lsas fr d medges ju att man gjort fel...so it ain't going to happen!
N, man lser problemet p ett vettigare stt. SD tror att utvisa alla invandrare s r problemet lst. Det r naivt. Sen har jag personligen inget emot att gra saker som SD vill om det r vad som r bst. Jag vet att en del av SDs propaganda gr ut p det har vi alltid sagt, vi var frst. Jag r mer fr att anpassa mig till verkligheten, s det som r rtt nu var inte rtt frut. Nja, en sak r vi verens om och det att vi har invandringsrelaterade problem som mste lsas.
Citera
2019-09-17, 22:51
Medlem
Expohunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sook
N, man lser problemet p ett vettigare stt. SD tror att utvisa alla invandrare s r problemet lst. Det r naivt. Sen har jag personligen inget emot att gra saker som SD vill om det r vad som r bst. Jag vet att en del av SDs propaganda gr ut p det har vi alltid sagt, vi var frst. Jag r mer fr att anpassa mig till verkligheten, s det som r rtt nu var inte rtt frut. Nja, en sak r vi verens om och det att vi har invandringsrelaterade problem som mste lsas.

Skulle nog vilja pst att det r du som r naiv som tror att SD vill utvisa alla invandrare. Det vill de givetvis inte. Men det hade lst mnga problem.
Citera
2019-09-17, 23:28
Medlem
Bavaros avatar
Citat:

Men det mste till som i tex Schweiz, du har en viss tid att anpassa dig, lr dig sprket, kulturen, fixa jobb mm s fr du vara kvar, begr du brott ker du ut direkt under den tiden.

Det mste stllas krav, bli konsekvenser av sitt handlande, folk fr tro o be till vem fan de vill innanfr sina egna drrar om de kan betala fr sig sjlv. S lnge man r bidragstagare har man krav p sig.
Kommer du hit som flykting och fr den genersa hjlp som r hr innebr det krav p hela familjen, klara familjen inte av uppfostra sina ungar o de gr brott, bli de konsekvens av det, varfr r det s orimligt.
Har du flytt fr psttt frfljelse, krig o elnde borde ju ett stt att anpassa sig som en typ av tacksamhet. Be till vem du vill hur du vill, men kom inte med ngra krav att Sverige ska anpassa sig till det. Annars har man gjort dlig research vart man hamnat, varfr tex flyr man inte till Malaysia som r ett muslimskt land i stora delar som inte r ett U-land om man r muslim?
Citera
2019-09-18, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Finbro
Hey guys, how's the situation in Sweden right now concerning immigration? We don't get a lot of news about all the bombings and shootings in the mainstream media here in Finland, but I've read from other sources that it's pretty bad. I fear we are going in the same direction though, so not trying to take a piss or anything, I'm seriously worried about the nordic countries and Europe in general. What's going on and how has your life changed? Are you going to do something about the invaders?

Warm greetings from your neighbour, be safe

Citat:
S kul att lsa hur hemskt Sverige r. Jag tror ni ska vara glada att ni inte bor i tex Venezuela eller nt annat hemskt land. En del p det hr forumet tvlar ju om att snacka skit om Sverige. Drfr r det s komiskt nr folk kallar sig fr sverigevnner och i nsta andetag gr all in p att prata illa om sverige. Helst ska vi ha inbrdeskrig. Det r nmligen bra, oklart hur.

Allt r sklart inte bra och med invandringen har vi ftt vissa problem, men d fr vi vl lsa dessa problem, vrre n s r det faktiskt inte.
Finbro, if you are real: Don't ever try to translate notes by Sook, because be spends all his time to humiliate our nordic countries, and compare us to the worst possible countries in the world, to conclude that "we are not that baddest, so why complain?". According to him, or to what he tries to represent, it is terrible to describe the bad things that our politicians do, because if you don't like the existing leaders,then you really hate Sweden. I have never understood that nonsense, but I assume it's logic to Swedish lefties 2019. I really wish you more luck in Finland!!! You may have a future.
Citera
2019-09-18, 00:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Expohunter
Skulle nog vilja pst att det r du som r naiv som tror att SD vill utvisa alla invandrare. Det vill de givetvis inte. Men det hade lst mnga problem.
Han r inte naiv. Han r antingen medvetet ond, eller kpt, fr jag tror inte att Sook r naiv. Han vill oss helt enkelt illa.
Citera
2019-09-18, 00:24
Medlem
I hear helicopters some times. 2 shootings now in my area this year.

They have also burned many cars in the neighbourhood, the hospital got its entire garage set on fire.

But im still going to the office every day, and tie my fist in the pocket over new creative taxes.
Citera
2019-09-18, 00:41
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlartSur
Finbro, if you are real: Don't ever try to translate notes by Sook, because be spends all his time to humiliate our nordic countries, and compare us to the worst possible countries in the world, to conclude that "we are not that baddest, so why complain?". According to him, or to what he tries to represent, it is terrible to describe the bad things that our politicians do, because if you don't like the existing leaders,then you really hate Sweden. I have never understood that nonsense, but I assume it's logic to Swedish lefties 2019. I really wish you more luck in Finland!!! You may have a future.
N, tvrtom, jag jmfr med de bsta lnderna i vrlden och inser att vi r bttre. Vi har inte mer problem n andra rika vstlnder. Dremot har vi betydligt mindre problem n fattigare lnder. Vinhar det bra. Och du mste inte jmfra med Venezuela eller Botswana. Det funkar bra att jmfra med andra vstlnder.
Citera
2019-09-18, 02:23
Medlem
Citat:
N, tvrtom, jag jmfr med de bsta lnderna i vrlden och inser att vi r bttre. Vi har inte mer problem n andra rika vstlnder. Dremot har vi betydligt mindre problem n fattigare lnder. Vinhar det bra. Och du mste inte jmfra med Venezuela eller Botswana. Det funkar bra att jmfra med andra vstlnder.
No, you just compared to Venezuela, and not to any other nice country. That's a lie. And you didn't say that we have less problem than any other rich country. Now you say it, and of course you are wrong. In which other western country do you see the same financial problem in all cities?
Citera
2019-09-18, 02:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BuckshotBill
Its bad. I really hope you Finns do the right thing and dont destroy your own country willingly. I was on vacation in Finland summer 2018 as my partner has Finnish family and it was like a throwback to Sweden in the 90s. The tension was gone and one could breathe again and feel at ease and at home. I seriously consider a need to move to Finland or Norway in the Future.

The majority of Swedes worked long and hard to destroy what we had. I will never understand how so many could despise their own kind so much.

Dont give up your country.

Unless there's something fishyyy about the election system here... Last year's election was rigged, for example.
Citera
2019-09-18, 04:17
Medlem
irrelevants avatar
Citat:

r du helt efterbliven? Exakt vad r det du jmfr? Ignoransniv?

Sverige har nst hgst crime index i hela Europa, efter Ukraina. Men det beror sklart endast p anmlningsbengenheten i din kommunisthjrna.

Och vad vi har det bra? DU kanske har det bra i din bubbla. Det betyder inte att alla andra har det bra.
Senast redigerad av irrelevant 2019-09-18 kl. 04:19.
Citera
2019-09-18, 04:27
Medlem
irrelevants avatar
Finbro, these reality denying left wing idiots are everywhere in Sweden. They are the deep state, spread across the country on high positions. They serve the globalist agenda. They always have each others backs and when shit hits the fan there are no consequences for them, they will just get transferred to some other high position they arent actually eligible for. There doesnt seem to be a way to stop it. This is the real poison in Sweden, actively putting a lid on democracy, these are the people who enforce the mass denial of problems, along with their causes and effects.
Senast redigerad av irrelevant 2019-09-18 kl. 04:30.
Citera
2019-09-18, 05:35
Medlem
TraXzmans avatar
Citat:

Man jmfr inte s.. Man jmfr med hur Sverige var tidigare med nu, bara tex 10-20 r tillbaka... i vrigt har vi en katastrofal lgkonjuktur som vntar p rekordniver samt att den hgkonjuktur vi r i och var r lngt ifrn lyckad, (kanske den smsta) sen hur mycket underskott det r i stadskassan och kommuner har relativt frr som r skert rekord i vrldsklass, skottlossningar och granatkastningar i paritet med hgkriminella lnder som inte mnga andra lnder kan jmfras med. Vldsdd och vldtkter s r Sverige huvudstaden i europa mm etc...

Du babblar ju bara
Senast redigerad av TraXzman 2019-09-18 kl. 05:40.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in