Citat:
Ursprungligen postat av
Sook
N, man lser problemet p ett vettigare stt. SD tror att utvisa alla invandrare s r problemet lst. Det r naivt. Sen har jag personligen inget emot att gra saker som SD vill om det r vad som r bst. Jag vet att en del av SDs propaganda gr ut p det har vi alltid sagt, vi var frst. Jag r mer fr att anpassa mig till verkligheten, s det som r rtt nu var inte rtt frut. Nja, en sak r vi verens om och det att vi har invandringsrelaterade problem som mste lsas.
Men det mste till som i tex Schweiz, du har en viss tid att anpassa dig, lr dig sprket, kulturen, fixa jobb mm s fr du vara kvar, begr du brott ker du ut direkt under den tiden.
Det mste stllas krav, bli konsekvenser av sitt handlande, folk fr tro o be till vem fan de vill innanfr sina egna drrar om de kan betala fr sig sjlv. S lnge man r bidragstagare har man krav p sig.
Kommer du hit som flykting och fr den genersa hjlp som r hr innebr det krav p hela familjen, klara familjen inte av uppfostra sina ungar o de gr brott, bli de konsekvens av det, varfr r det s orimligt.
Har du flytt fr psttt frfljelse, krig o elnde borde ju ett stt att anpassa sig som en typ av tacksamhet. Be till vem du vill hur du vill, men kom inte med ngra krav att Sverige ska anpassa sig till det. Annars har man gjort dlig research vart man hamnat, varfr tex flyr man inte till Malaysia som r ett muslimskt land i stora delar som inte r ett U-land om man r muslim?