• 2
  • 3
2020-05-01, 01:34
Medlem
F5555s avatar
Encrochat mobilen kanske är något för dig
Citera
2020-05-28, 10:39
Medlem
triptykens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tryckallan74
Linux/bsd dist med Firefox eller TOR borde lösa dina problem, på smartphone sidan vette fan!

GSM-fri LineageOS är väl det lämpligaste just nu. Purisms telefon verkar mer och mer vara vapourware och alternativen som PostmarketOS är inte riktigt där än, eller med tillräckliga nackdelar för att det ska inte vara särskilt bekvämt att använda.

Annars kan man köra en feature phone med KaiOS som ska finnas som Googlefri också med olika ROMs men vet inte hur exakt det ska funka men däremot sjukt intresserad (vill ju ha Nokia flipphone med google fri, Åpen-Såsad KaiOS)
Citera
2020-07-07, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av F5555
Encrochat mobilen kanske är något för dig
Såhär i perspektiv så verkar ju Encrochatrelaterade tingestar inget bra val.
Då de uppenbarligen drar till sig ett visst klientel.
https://metro.co.uk/2020/07/02/746-arrests-54000000-seized-encrochat-secret-police-hacking-12934301/
Citera
2020-07-07, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av /Nisse_Hult
Apples grejer har Google som förvald sökmotor..[/b]
kvar återstår Microsoft Windows med inbyggda EDGE (den rena EDGE Ej den chromofierade versionen)

Eh, och? Du kan ju välja annat alternativ än Google och i övrigt är iPhone inte knutet till Google. Det är knappast det som diskvalificerar IOS för trådstartaren, han/hon indikerar att det är av andra skäl.
Citera
2020-07-12, 08:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kasperwolfgang
din jävla idiot...uttala dig inte om du inte vet vad du pratar om. samsung=android=google ......du är bannad från min tråd stick åt helvete

Jag hade gärna gett dig ett seriöst svar, men ditt extremt otrevliga svar fick mig att tappa lusten.
Citera
2020-07-12, 18:16
Medlem
Tänk på att bankid förmodligen inte fungerar med dessa alternativ? Kanske inte heller swish?
Citera
2020-07-12, 23:13
Medlem
Freddyfishs avatar
Svaret är rätt enkelt - hur långt vill du gå?

Finns massor utav alternativ, och det kostar antingen mycket pengar eller mycket tid.
Får du tag på en Fairphone 2 - så kan jag rekomendera att du kikar in Ubuntu Touch och installerar den på det.

När det gäller datorer - dra in valfri distro (Debian, Mint, Fedora eller det bästa - Trisquel)
Citera
2020-07-12, 23:15
Medlem
Freddyfishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kasperwolfgang
din jävla idiot...uttala dig inte om du inte vet vad du pratar om. samsung=android=google ......du är bannad från min tråd stick åt helvete

nvm mitt svar i förra inlägget - OP verkar ju efterbliven. Vill nog skippa google för att kunna skydda sina skumma affärer.
Citera
2020-07-16, 21:04
Medlem
elbels avatar
nokia 3310
Citera
2020-07-30, 08:27
Medlem
Gosifs avatar
Kanske Duckduckgo och Linux?
Citera
  • 2