2017-12-21, 07:47
Medlem
Salama-Blixts avatar
Alla bolag som håller på med pakethantering är urusla. Köpte en kyl och frys som skulle transporteras från Solna till Stockholm, det vill säga ett par kilometer. Tror ni inte att Bring, lyckades slarva bort dessa kollin. Jag fick beställa nytt via kundtjänst. Jag har fått min kyl och frys nu, men de första är fortfarande borta.
2017-12-21, 12:05
Medlem
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...-postnord-i-ar 18 000 paket försvunna men typ bara en axelryckning från ledningen

QUOTE=Edda|62622705]Man kan inte åka och leta lite själv i postens lager??? Jag vill ha min robothund [/quote]
2017-12-21, 16:22
Medlem
Ratozs avatar
Finns det något sätt som vanlig medborgare att tvinga företag och myndigheter att kommunicera via någon annan kanal än postnord? Det här går inte längre.
2017-12-22, 13:01
Medlem
Vad menar DHL med detta? https://gyazo.com/ac0799e2a8d7f0447799efc15f8c6ed7

Är det framme eller inte? Kanske är lägligt att skicka en avisering isf så jag vet vilken butik jag ska till.
2017-12-22, 13:03
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nepun
Vad menar DHL med detta? https://gyazo.com/ac0799e2a8d7f0447799efc15f8c6ed7

Är det framme eller inte? Kanske är lägligt att skicka en avisering isf så jag vet vilken butik jag ska till.

Den är ankomstregistrerad på utlämnningstället så avisering borde vara på väg.
2017-12-22, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sereena
Den är ankomstregistrerad på utlämnningstället så avisering borde vara på väg.

Tack för snabbt svar! Antar att det bara är att vänta isf. Jag åkte till utlämningsställe som jag har hämtat paket från tidigare men var för 2 år sedan och såg nu att det finns en nyöppnad kiosk som ligger närmare min adress så antar att den kommer dit för fanns inget på affären jag har hämtat hos tidigare
2017-12-23, 06:32
Medlem
mina3grabbars avatar
Och den första januari höler posten priset på ett brev till 9 kronor! Nio kronor!
2017-12-23, 14:40
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mina3grabbar
Och den första januari höler posten priset på ett brev till 9 kronor! Nio kronor!

Jupp, måste ju få in pengar för att täcka miljardförlusterna i Danmanrk.
2017-12-25, 22:15
Medlem
HentaiMannens avatar
Om saker skickas idag eller imorgon, kommer det fram på Onsdag eller Torsdag? Alltså, töms lådorna som det vore Söndag?
2017-12-27, 09:59
Medlem
Beställde oturligt nog samtliga mina julklappar på nätet i år. Var ute i god tid tycker jag, skickade sista beställningen 2 december och den tidigaste nån vecka före dess. Samtliga paket gick med Postnord, då mitt lokala Schenkerombud är ett invandrarlivs känt för knarkhandel.

Sedan har jag följt paketens väg genom Sverige, vissa gick iväg samma dag, andra dagen efter. Sedan har paket efter paket kommit fram till Årsta (som väl är min sorteringscentral antar jag) men inga SMS eller talonger om paket att hämta. Det första paketet kom till Årsta 1 december, det sista 11 december.

I förra veckan blev jag lite orolig att inte hinna hämta paketen innan jul, så jag ringde Postnord men de kunde bara säga samma sak, paketen fanns i Årsta. Kan jag hämta dem där? Nä det går inte, de måste sorteras.

Så jag fick bege mig till släktens julfirande utan en enda klapp. Inte heller idag har det kommit något, men även om det gör så känns det ju helt avslaget att hålla på att skicka vidare paket 60 mil några dagar efter jul.

Har reklamerat detta, så klart. Men är det nån som vet om själva julfirandet kan vara nån sorts grund till ersättning? Jag menar om jag får alla paket nu eller om någon vecka så är ju själva poängen med dem borta.
2017-12-27, 12:46
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av malmgren74
Beställde oturligt nog samtliga mina julklappar på nätet i år. Var ute i god tid tycker jag, skickade sista beställningen 2 december och den tidigaste nån vecka före dess. Samtliga paket gick med Postnord, då mitt lokala Schenkerombud är ett invandrarlivs känt för knarkhandel.

Sedan har jag följt paketens väg genom Sverige, vissa gick iväg samma dag, andra dagen efter. Sedan har paket efter paket kommit fram till Årsta (som väl är min sorteringscentral antar jag) men inga SMS eller talonger om paket att hämta. Det första paketet kom till Årsta 1 december, det sista 11 december.

I förra veckan blev jag lite orolig att inte hinna hämta paketen innan jul, så jag ringde Postnord men de kunde bara säga samma sak, paketen fanns i Årsta. Kan jag hämta dem där? Nä det går inte, de måste sorteras.

Så jag fick bege mig till släktens julfirande utan en enda klapp. Inte heller idag har det kommit något, men även om det gör så känns det ju helt avslaget att hålla på att skicka vidare paket 60 mil några dagar efter jul.

Har reklamerat detta, så klart. Men är det nån som vet om själva julfirandet kan vara nån sorts grund till ersättning? Jag menar om jag får alla paket nu eller om någon vecka så är ju själva poängen med dem borta.

Vet att om man reklamerade hos företagen att grejjerna inte hade kommit till jul (om det var utlovat) så fanns möjligheten att kunna köpa varan i butik och företaget kunda få lov att ersätta mellanskillnaden.
Vet inte om det går nu dock.
2017-12-27, 14:28
Medlem
Adelaides avatar
Ska skicka beställning från internet till en c/o adress. Hur fyller jag i det?

Jag ska göra en beställning från internet och vill skicka till en c/o adress. Hur skriver jag det? Det finns inga alternativ på den hemsidan för att fylla i en c/o adress.
Jag har aldrig tidigare skickat något till en c/o adress, bör kanske tilläggas.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in