Citat:
Ursprungligen postat av
malmgren74
Beställde oturligt nog samtliga mina julklappar på nätet i år. Var ute i god tid tycker jag, skickade sista beställningen 2 december och den tidigaste nån vecka före dess. Samtliga paket gick med Postnord, då mitt lokala Schenkerombud är ett invandrarlivs känt för knarkhandel.
Sedan har jag följt paketens väg genom Sverige, vissa gick iväg samma dag, andra dagen efter. Sedan har paket efter paket kommit fram till Årsta (som väl är min sorteringscentral antar jag) men inga SMS eller talonger om paket att hämta. Det första paketet kom till Årsta 1 december, det sista 11 december.
I förra veckan blev jag lite orolig att inte hinna hämta paketen innan jul, så jag ringde Postnord men de kunde bara säga samma sak, paketen fanns i Årsta. Kan jag hämta dem där? Nä det går inte, de måste sorteras.
Så jag fick bege mig till släktens julfirande utan en enda klapp. Inte heller idag har det kommit något, men även om det gör så känns det ju helt avslaget att hålla på att skicka vidare paket 60 mil några dagar efter jul.
Har reklamerat detta, så klart. Men är det nån som vet om själva julfirandet kan vara nån sorts grund till ersättning? Jag menar om jag får alla paket nu eller om någon vecka så är ju själva poängen med dem borta.
Vet att om man reklamerade hos företagen att grejjerna inte hade kommit till jul (om det var utlovat) så fanns möjligheten att kunna köpa varan i butik och företaget kunda få lov att ersätta mellanskillnaden.
Vet inte om det går nu dock.