2019-09-17, 09:49
Medlem
coxhuvuds avatar
Jag har en frga ang. Porsche Cayenne S 2005. Har den en turbo, kompressor, eller naturligt aspirerad? Jag har ven en fljdfrga. Gr det att skrmma i fler hstar i motorn eller r det avgassystems-byte som gller?
Citera
2019-09-17, 10:46
Medlem
yz44s avatar
Alla motorer gr att trimma. Frstr inte riktigt vad du menar med eller avgassystemsbyte, det r normalt att montera ett avgassystem med bttre genomstrmmning om motorns effekt kas.
Citera
2019-09-17, 11:16
Medlem
JymdKjams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av coxhuvud
Jag har en frga ang. Porsche Cayenne S 2005. Har den en turbo, kompressor, eller naturligt aspirerad? Jag har ven en fljdfrga. Gr det att skrmma i fler hstar i motorn eller r det avgassystems-byte som gller?

Nej, den har en vanlig insprutas bensin V8. Det fanns en Turbo samt en Turbo S ocks med 500 hk, men det var som sagt andra modeller.

Ls grna p innan du postar en sdan hr trd. Det mesta str ju p Wikipedia o liknande.
Senast redigerad av JymdKjam 2019-09-17 kl. 11:21.
Citera
2019-09-17, 14:19
Medlem
TattooedFuckers avatar
turbon har ven 450 hk men finns en med 500 hk orginal
360 hk utan turbo och v8
250 hk med v6an
Citera
2019-09-17, 21:02
Medlem
LasseFranGnestas avatar
skit i den. krt en 08a med v8 500 hk kndes inte alls som den hade det... den nyare med diesel v8 knns mkt starkare!
Citera
2019-09-17, 22:42
Medlem
TattooedFuckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LasseFranGnesta
skit i den. krt en 08a med v8 500 hk kndes inte alls som den hade det... den nyare med diesel v8 knns mkt starkare!

Vger ju ver 2 ton med men pigg r den fr o va en suv men det r ju ingen riktig porsche heller.
Citera
2019-09-19, 23:21
Medlem
LasseFranGnestas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TattooedFucker
Vger ju ver 2 ton med men pigg r den fr o va en suv men det r ju ingen riktig porsche heller.

prova cayenne diesel v8an ist.. ca 100hk mindre men fan s mkt roligare att kra och mkt mer tryck i den enligt mig iaf. dock r den ju nyare men aa.. fortfarande 100hk mindre.

sen visst r inte den ldre seg, men det knns oavstt inte som 500hk...

mvh
lasse
Citera
2019-09-26, 07:07
Medlem
Hur r hllbarheten p de hr gamla modellerna? Skall man g efter skick eller finns det knda fel? Strre fel p gamla lyx/prestandabilar tenderar ju att leda till skrotning. Kan man kra V8:an p litern?
Citera
2019-09-26, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chalmeristen
Hur r hllbarheten p de hr gamla modellerna? Skall man g efter skick eller finns det knda fel? Strre fel p gamla lyx/prestandabilar tenderar ju att leda till skrotning. Kan man kra V8:an p litern?

S har problem med nikasilbelggninen. Det r helt enkelt en dlig motor.

Turbon och V6:an hller.

Behver du bry dig om brnslefrbrukning r det fel modell fr dig men svaret p frgan r att det i stort sett r omjligt. Rkna med minst 1,5 men troligen nnu mer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in