• 1
  • 2
2019-09-17, 00:22
Medlem
Jag och polarna är sugna på att boka en kryssning inom snar framtid, men hur ser säkerheten ut på tex tallinks båtar? Jag vill ta med mig ca 2 gubbar ladd men är osäker på om det sker ofta nu för tiden att dem har narkotikahundar på ombordstigning.
Citera
2019-09-17, 00:47
Medlem
Narkotikahund eller ej är skitsamma. Jag och mina vänner har vandrat förbi och nästan snubblat över en ”narkotikahund” med 4 gubbar ladd och ca 50-60 piller i bakfickan (skulle beckna på båten)

En annan gång blev jag visiterad utan hund. Då letade dom igenom hela mig och väskan men missade att jag hade gömt 2 gubbar och lite hasch inuti en AXE deo.

Dom försöker vara duktiga iallafall

Ett litet tips är att gå på båten i sista sekund och småspring för att ”hinna” dom kan inte stanna dig för då skulle båten bli försenad, lycka till.
Senast redigerad av Detgyllenehaschet 2019-09-17 kl. 00:50.
Citera
2019-09-17, 00:48
Medlem
Basebands avatar
Jag har åkt Viking Line några gånger med droger på mig, bland annat kokain. Det kändes som att säkerhetsvakterna främst fokuserade på folk som hade med sig knivar och sånt.
Citera
2019-09-17, 00:49
Medlem
Basebands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Detgyllenehaschet
Narkotikahund eller ej är skitsamma. Jag och mina vänner har vandrat förbi och nästan snubblat över en ”narkotikahund” med 4 gubbar ladd och över 200 piller i fickan (skulle beckna på båten)

En annan gång blev jag visiterad utan hund. Då letade dom igenom hela mig och väskan men missade att jag hade gömt 2 gubbar och lite hasch inuti en AXE deo.

Dom försöker vara duktiga iallafall

Precis, bara för att det finns hundar så är det med säkerhet inte narkotikahundar. Tullen kan ha sådana hundar närvarande bara för att kunna pinpointa vem som ser nervös ut
Citera
2019-09-17, 00:50
Medlem
Bertil85s avatar
Köp apoteks CS (ritalin osv... ).
Vem vet kanske låter säkerhetsvakterna dig gå ombord med knarket..?
Du kan säga att du har dem på recept.
Citera
2019-09-17, 00:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baseband
Jag har åkt Viking Line några gånger med droger på mig, bland annat kokain. Det kändes som att säkerhetsvakterna främst fokuserade på folk som hade med sig knivar och sånt.
alright! Men tänker främst på om det händer ofta att dem just är på plats på standardkryssningar med tull och narkotikahundar.
Citera
2019-09-17, 00:52
Medlem
Citat:
Precis, bara för att det finns hundar så är det med säkerhet inte narkotikahundar. Tullen kan ha sådana hundar närvarande bara för att kunna pinpointa vem som ser nervös ut
Har läst det där också, dem drar såna fulingar alltså och har vanliga snuthundar för att göra folk nervösa? Men de ska väl inte vara några problem att hålla ansiktet normalt.
Citera
2019-09-17, 00:54
Medlem
Basebands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av partajjare
alright! Men tänker främst på om det händer ofta att dem just är på plats på standardkryssningar med tull och narkotikahundar.

Jag känner till en person som tagit med sig både det ena och det andra på kryssningar relativt ofta, så det borde nog vara lugnt. Antingen det, eller så har denne tur som fan! Själv har jag bara gjort det kanske 5 gånger, så jag har inte samma erfarenhet.
Citera
2019-09-17, 00:56
Medlem
Citat:

Tullen är alltid där men inte ofta hund.
Citera
2019-09-17, 00:56
Medlem
Citat:
Jag känner till en person som tagit med sig både det ena och det andra på kryssningar relativt ofta, så det borde nog vara lugnt. Antingen det, eller så har denne tur som fan! Själv har jag bara gjort det kanske 5 gånger, så jag har inte samma erfarenhet.
hur har du gjort dessa 5 gånger? har du det i fickan bara sådär eller hur döljer du det?
Citera
2019-09-17, 01:31
Medlem
Citat:

Väldigt liten risk för det, oftast är det inte ens riktiga narkotikahundar.
Dom har oftast hund bara för att tex få folk nervösa och på så vis söka igenom dig om du beter dig konstigt. Jag har dock inte stött på någon hund någon gång jakt åkt kryssning, oftast har det knappt ens varit kontroller.
Citera
2019-09-17, 07:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bobthebear
Väldigt liten risk för det, oftast är det inte ens riktiga narkotikahundar.
Dom har oftast hund bara för att tex få folk nervösa och på så vis söka igenom dig om du beter dig konstigt. Jag har dock inte stött på någon hund någon gång jakt åkt kryssning, oftast har det knappt ens varit kontroller.
okej, skönt
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in