2019-09-16, 14:18
Medlem
Hur illa är egentligen Tre och deras täckning? Har förbeställt en iPhone 11 max från båda. 749 hos tre och 845 hos comviq. Tre hör jag bara illa om och comviq har jag haft i över 15 år och det fungerar bra, men för 100kr extra i månaden?

Obegränsad surf och 60gb i EU hos tre, 40 gb i Sverige och 12 i EU hos comviq, så comviq är både sämre och dyrare. Men väger operatören i sig upp det?
Citera
2019-09-16, 14:54
Medlem
Jag har haft båda, eller Hallon och Comviq men Hallon och Tre är väl samma. Hallon är bättre i stan men så fort jag kommer utanför kan jag räkna med att inte ha täckning lite här och där, riktigt uselt om jag ska vara ärlig, comviq var jag aldrig utan täckning så länge jag befann mig inom någorlunda civilisation. Men rör man sig bara inom storstäder så tycker jag Hallon är bättre, framför allt snabbare 4G.
Citera
2019-09-16, 17:06
Medlem
Vad räknas som utanför stan? Har landställe i skärgården. Ingen täckning där? Kan jag åka till Arlanda utan att tappa täckning?

Tydligen ska jag också få ett par AirPods från Tre. Erbjudandet från dem är extremt bra, men operatören är rätt rutten.
Citera
2019-09-17, 16:59
Medlem
bog11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChiLLon
Vad räknas som utanför stan?

Jag räknar Åhus och Tollarp som utanför stan.

Citat:
Har landställe i skärgården. Ingen täckning där?

Det kan ju bero på vilken skärgård du menar.

Citat:
Kan jag åka till Arlanda utan att tappa täckning?

Jag kan absolut inte åka till Arlanda utan att tappa täckningen. Det är ju nästan 60 mil dit.
Citera
2019-09-17, 17:03
Medlem
Citat:
Vad räknas som utanför stan? Har landställe i skärgården. Ingen täckning där? Kan jag åka till Arlanda utan att tappa täckning?

Tydligen ska jag också få ett par AirPods från Tre. Erbjudandet från dem är extremt bra, men operatören är rätt rutten.
Här norr om dalälven så räcker det med en halvmil utanför stadsgränsen för att det ska bli problem. Följer man E4 finns det ofta täckning men i andra riktningar ska man inte lita på att man har datauppkoppling öht.
Citera
2019-09-17, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bog11
Jag räknar Åhus och Tollarp som utanför stan.

Det kan ju bero på vilken skärgård du menar.

Jag kan absolut inte åka till Arlanda utan att tappa täckningen. Det är ju nästan 60 mil dit.
Ok, du har en poäng.

Menar Stockholms skärgård och mer exakt södra Yxlan. Menar då också vägen från Stockholm innerstad till Arlanda, vilket tar en genom lite glesare bebyggelse (jämfört med innerstan).

Rätt tufft att vara bunden i 2 år med dålig 4G, vilket är det jag använder absolut mest, därav frågorna.
Citera
2019-09-17, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bog11
Om du tappar täckningen i Arlanda är något fel, Tre ska inte ha dålig täckning.
Citera
2019-09-17, 20:42
Medlem
bog11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 420FourTwenty
Om du tappar täckningen i Arlanda är något fel, Tre ska inte ha dålig täckning.

Läs igen! Du kommeterar något jag inte skrivit. Det blir lite korkat då.

TILL Arlanda.
Det är cirka 60 mil dit, och på väg TILL Arlanda tappar jag täckningen iband inne i Smålands skogar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in