Kollar lite på kredit kort står ibland
X veckors räntefri kredit
Betyder det att om jag nu köper något och är minus har jag 6 veckor att sätta in tillbaka pengar på kredit kontot innan jag börjar betala något för summan jag lånat?
Om det exempelvis står "upp till 60 dagars räntefri kredit" så gäller det 60 dagar om du handlar dagen efter brytpunkten (kan vara den första i månaden). Handlar du till exempel den sista i den månaden så blir det i detta fallet endast 30 dagar räntefritt innan fakturan ska betalas.
Pucktrea: japp, din tolkning är rätt. Dock kan ju en liten tumregel vara att om du inte har råd att köpa det du vill köpa kontant så har du inte råd att köpa det på kredit heller. Jävligt lätt att fastna och sedan behöva betala ockerräntor. Som du kanske måste använda andra kreditkort till för att betala. IMO använder man kreditkort för att få points/miles (som kan vara jävligt värdefulla) men inte för att man har likviditetsproblem.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!