2019-09-15, 16:57
Medlem
Det kulturmarxistiska judedominerade samhället vi lever i idag präglas av infantila föreställningar såsom att hat och depression är något som är kategoriskt dåligt för samhället och ohälsosamt. Men jag vill mena på att människan besitter ett brett känsloregister som kan användas på ett konstruktivt sätt. Om du exempelvis vunnit 100 miljoner på lotto så kan det nog vara positivt att bli lite deprimerad så att du inte försuper dig på dina egna framgångar. Depressiva känslor tar ner dig på jorden igen och studier har visat att personer som är lite mer nedstämda också har en mer realistisk verklighetsuppfattning än dem som är gladlynta under vissa förhållanden. Om någon dödar dina nära och kära eller medvetet söker att tillintetgöra dig och ditt folk så är det naturligt och friskt att känna ett hat gentemot dessa och söka upprättelse.

Vi måste komma bort från efterblivna föreställningar om att söka ett ständigt emotionellt tillstånd utan 'negativa' känslor som kan prägla tillvaron periodvis. Det är en fullkomligt naturlig del i att vara en människa och att kategoriskt försöka medicinera bort allt det negativa är menlöst och lönlöst. Sen får man ju se till individuella omständigheter och då kan medicinering och behandling behövas men inte i den utsträckningen som sker idag.
Citera
2019-09-15, 17:01
Bannlyst
Känslor ska dämpas med SSRI alla ska gå omkring i ett töcken helt utan känslor.
Citera
2019-09-15, 17:26
Medlem
dodgenommeditations avatar
I don't think they believe that there should be no 'negative' thoughts in people.
Jag kan inte säga det på svenska.
Citera
2019-09-15, 18:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av dodgenommeditation
I don't think they believe that there should be no 'negative' thoughts in people.
Jag kan inte säga det på svenska.

Jag tror inte att dom tror att att det inte ska vara några negativa känslor hos människor.

WTF?
Citera
2019-09-15, 18:39
Medlem
Milford.Cubicles avatar
Håller väl med, tror det ofta finns en orsak till att må dåligt, inte bara serotoninbrist som behöver medicineras. Man säger ju att man mår dåligt pga obalans i hjärnan men se mer runt omkring och på sig själv vad det beror på?
Citera
2019-09-15, 21:13
Medlem
makduis avatar
Allt kan va bra beroende på hur man ser det, men vem fan vill va deprimerad nånsin?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in