2019-09-20, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bbwolf
@C20 ge bara fan i att köra om på insidan.

Det var det jag hade synpunkter på. Att köra lite för fort gör väl de flesta emellanåt bara det sker med omdöme.

Kommer du och försöker blåsa om på insidan och kör slalom i trafiken däremot. Då jävlar prejar jag dig av vägen.

Resten av dina blöjargument om hur himla förträfflig förare och hur snabb och säker du är kan du köra upp i anus. Gör det på bana och inte i trafiken.

Ditt underutvecklade ego kommer dock inte att förstå detta förrän poletten trillar ner en dag.

Det är inte lönt att diskutera med dig som inget förstår. Rimligtvis är du yngre än 30.

Ja, men jag kör inte om på insidan i 180 heller (som du drog upp i ett tidigare inlägg). Men ligger det en snigel i vänsterfilen (rätt vanligt att t ex taxibilar ligger för sig själva i vänsterfilen, utan att ens köra om någon) och högerfilen är tom, så är det ju klart man kör om där - 70-väg eller inte. Men inte i hög fart - för det är rätt ofta dom "kommer på sig" med att ligga i fel fil när dom ser en närma sig där bak. Sen byter dom till höger just som man är på gång att köra om dom där (farligt).
Tycker det är orimligt att man ska behöva ligga bakom en snigel hur länge som helst, för dom inte behagar ligga i rätt fil.

Sen också om folk ligger och kör om många bilar på rad utan att gå höger mellan och släppa fram en (även fast det är typ 150+ m luckor mellan bilarna), så smiter jag ibland också förbi på högersidan.
Dock inte med mer fart att jag lätt kan bromsa in bakom bilen i högerfil och gå in bakom sölkorven igen - om man skulle missbedöma lite eller att sölkorven gasar på för att "stänga till" (som dig).

Resten tänker jag inte ens bemöta mer, för det leder ju ingenstans - blir ju bara "pajkastning".
Citera
2019-09-20, 15:39
Bannlyst
psykopater som H20 är inte värt att diskutera med.

när han inte längre skriver nåt på FB så vet vi vad som hänt - då sitter hans köttslamsor fastsmetade på en bropelare eller nåt liknande.

https://www.youtube.com/watch?v=EQ6CPIM1ZCs
Citera
2019-09-20, 20:05
Medlem
JohnnyDungeons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svanhalslampa
Om bakomvarande tutar på dig vid stoppskylt anar jag att det funnits gods möjligheter att åka iväg?

Nej, jag bedömde inte möjligheterna som goda, utan tvärtom. Trafiken är inte en plats för chansningar, även om många tyvärr kör på det sättet och räknar med att andra förare kompenserar de problem de ställer till med när chansningarna inte går hem.

Övriga helt grundlösa påhopp och spekulationer kommer jag inte bedömda mig att bemöta. Mitt inlägg handlade om folk som använder signalhornet på ett otillbörligt vis och de trista konsekvenser det kan få. Inte om accelerationsfält, MC-körkort, eller något annat.
Citera
2019-09-20, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pollenper
Vänstersvängaren går i princip aldrig fri, men omköraren ska inte vara säker på att slippa ansvar.

Jag talade inte om olycka. Om vänstervängaren ser bakomvarande och inte svänger. Polisen kan ändå omhänderta kortet för den som kör om. Det jag menade.
Citera
2019-09-21, 02:55
Medlem
Monkeyspanks avatar
Man åker upp lite snett bakom och duttar till dem med höger framflygel mot deras vänstra bakflygel.

Dessa väglöss är ofta oerfarna, och din manöver ger dem i bästa fall en fet sladd som de inte klarar av att parera.
Titta i backspegeln och njut när de far av vägen.
Se bara till att göra det på mindre vägar utan kameror och skit.
Citera
2019-09-21, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pollenper
Jag har en modern bil med tillräckligt med hkr.
Men snabbstart är hopplöst. Dsglådan gör nog sitt men det tar minst en sekund innan turbon vaknar och då har man fortfarande krypfart halva vägen, dvs det kräver lite lucka.

Vad sjutton har du bil?
En sekund innan turbo vaknar? Kör du Mercedes 250DT Automat från 1987?

Det handlar ju omframförhållnig.

Kunde bilen bakom avgöra du kunde åka så är du är tönt som står där..

(Tillsist. Byt bort DKV’n! Det övergår mitt förstående att Audi, VW, Seat och likande skittillverkare inte fått lägga ned?)
Problremen det de DSG som WAG använder inte fungerar)
Citera
2019-09-21, 20:20
Medlem
Några tillägg så här efter 11 sidor:

1. Jag själv kör lugnt, ibland för lugnt. Ser jag en kö efter mig, försöker jag köra åt sidan ibland, in i en lämplig parkeringsficka eller använder en sidoväg som en tillfällig parkeringsficka... (förutsätter att det är lugn sidoväg utan synlig trafik, förstås)
Så även om jag ÄR gubbe med hatt, försöker jag att inte störa trafiken mer än nödvändigt.

Men om någon åker rakt bakom baken på mig då blir det ju oftast riskabelt att ta en sväng in i en parkeringsficka, eller hur? Speciellt om jag ser parkeringsfickan ganska tätt inpå och inte hinner blinka i mycket god tid. Så, kör inte rakt i baken på folk, kör om eller håll avstånd.

2. Jag har lagt märke till, att köer uppstår sällan pga att EN kör långsammare. Han är ju oftast enkel att köra om. Se också ovan!
Köer uppstår vanligen eftersom den bakom lägger sig nära och inte vill köra om!

Tredjen som är villig att köra om, har inte en zon på bara 10 meter att köra om, han har plötsligt motsvarigheten till en långtradare på 30+ meter att köra om... Och kön uppstår, det blir allt svårare att köra om och det är här de farliga situationerna uppstår om någon försöker ändå köra om.

Jag själv. om jag kommer ikapp ett långsamt fordon, och inser att jag inte kommer att kunna / vilja köra om den, då lägger jag mig minst 50 meter efter den. Så att den som vill köra om, kan köra om mig, och "vila ut" mellan oss om det är tätt med mötande trafik....

3. En irriterande tempobrytare är de som skall svänga in, men blinkar först i sista stund. Typläge: Jag står eller kommer körande på korsande vägen ifråga. Ser en körande bil som har då företräde. Jag ser att han kör hyfsat långsamt och i Stockholm hade jag säkert tagit chansen och gasat ut... Men detta är inte Stockholm och han HAR företräde, så jag stannar och väntar. Och plötsligt sätter han på blinkersen och svänger in...
Han har alltså genom ren dumhet och slöhet stört den normala trafikrytmen.

Detta är hyfsat vanligt.

4. Det i praktiken farligaste momentet är troligen tighta omkörningar. Typ: Jag kör, ser en bil bakom som närmar sig och vill nog köra om. Jag ser också en mötande bil närma sig... Bilen bakom kör om ändå... Här tenderar jag att sakta av för att ge den omkörande plats att köra tillbaka in på vägen innan kollision. Man måste vara med i trafiksituationerna så gott man kan!
Några gånger har det hänt att YTTERLIGARE en bil följde efter! Gissningsvis körde de i kolonn...
Där alltså ettan gjorde en farligt tight omkörning och tvåan gjorde en riktigt livsfarligt dåre- omkörning... Där ställde jag mig på bromsen i alla tre fallen - och gissningsvis gjorde även den mötande bilen det, eftersom det aldrig smällt fastän det varit nära...
Citera
2019-09-21, 20:21
Medlem
gayisnotokays avatar
Tuta och skrika, tuta och skrikaaa
Citera
2019-09-23, 08:40
Medlem
bbwolfs avatar
Ja för fan. Det är gött att sätta sina egna regler och skita i vad som eventuellt är lagligt.

Min uppfattning måste väl gälla över lagen?

Om bara lagen förstod att mitt sätt är mycket smidigare - tänk att alla utom jag är idioter. Framförallt alla som har fattat beslut om lagar och demokratiska processer är extra dumma i huvudet.

Själv har jag börjat köra om kön med sölkorvar i mataffären.

Jisses, de dumma fåren står i kö när man bara behöver köra om på insidan och sedan preja in rakt framför kassan.

Så jävla smidigt!

Hur hantera ni sölkorvar som drar ner tempot i kassorna?

Gör som jag, ställ in farthållaren på overdrive och krossa sölkorvarna!

Hörselproppar för att slippa höra gnällspikarnas lama protester är bra att ha =)
Citera
2019-09-23, 08:47
Medlem
bbwolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C20
Sen också om folk ligger och kör om många bilar på rad utan att gå höger mellan och släppa fram en (även fast det är typ 150+ m luckor mellan bilarna), så smiter jag ibland också förbi på högersidan.
Dock inte med mer fart att jag lätt kan bromsa in bakom bilen i högerfil och gå in bakom sölkorven igen - om man skulle missbedöma lite eller att sölkorven gasar på för att "stänga till" (som dig).

Resten tänker jag inte ens bemöta mer, för det leder ju ingenstans - blir ju bara "pajkastning".

Smidigt! Låt alla sätta sina egna trafikregler så kommer det garanterat att flyta på bättre!

Själv tycker jag det är okej att preja av "köraompåinsidanfolk" så att trafiksituationen blir lite smidigare för alla andra. Det måste ju vara okej? Dom är ju farligkorvar och jag blir så jävla frustrerad över att behöva invänta dessa farligkorvar och deras sega uppträdande. Åhhhhh! Bara preja av dom så kan alla andra andas lättare =)

Du vet om att du tar ståndpunkt från att olagligt uppträdande är okej och att du därmed argumenterar för lagbrott, kaos och "sköt dig dig själv och skit i andra"? Så länge det passar DIN agenda.

Ingen pajkastning utan bara ett konstaterande - det brukar vara ett tecken på begränsad livserfarenhet och insikt. Det kommer med ökad erfarenhet och vishet (det händer inte för alla).
Citera
2019-09-23, 19:48
Medlem
Ja, det är sådana som dig, som kör i över 70 på vägar med multipelt skarpa dolda kurvor som går höger och vänster som man oftast får i grillen på mitt fordon. Tur att mitt fordon är 4 meter högt och väger typ som 4 personbilar i tjänstevikt.

flunken@live.se
Citera
2025-06-24, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 180cm
Att bromsa framför annat fordon utan anledning kan leda till tråkigheter för dig, hoppas den du bromsar framför har kamera som kan bevisa din dumhet och att du åker på det med indraget körkort för att du skapat en olycka i onödan, se kan jag tillägga att sånt beteende du uppvisar att ligga och segköra i vänster körfält är inte annat än idiotiskt och att du slutar med sån idioti
Exakt!!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in